Beantwoorden
MisterGeeMinHo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet TV Flow: interessant of toch niet?

Ik heb geen abonnement op TV omdat ik raar of zelden naar de reguliere TV kanalen kijk. Wij streamen alles via Netflix, Disney+ en Prime. Het enige wat ik altijd wel volg is de Premier League en de UEFA Champions League voetbal, maar doordat deze niet beide bij dezelfde aanbieder zat (Premier League bij Telenet en Champions League bij Proximus) gebruikte ik apps om de wedstrijden te volgen. Dit resulteerde in extra abonnementsgeld om de apps te kunnen gebruiken.

Nu, vanaf volgend seizoen is er een wijziging en zal Telenet opnieuw de Champions League uitzenden waardoor ik sterk geïnteresseerd ben om een TV optie toe te voegen aan mijn reeds bestaande internet abonnement van Telenet.

Maar de informatie die Telenet geeft op hun pagina is nogal summier en vaag. Wat ik eruit opmaak is dat de TV Flow app een app is om gebruikt te worden op een smartphone of tablet en kan naar de TV verstuurd worden door middel van een Chromecast of iets dergelijks. Is dit juist? Waarom geen TV app voor LG? En wat is de beeldkwaliteit? Is deze gelijk aan de beeldkwaliteit van TV Iconic die de box gebruikt? Iemand?

Ik had gehoopt dat TV flow + play sports de ideale combo zou zijn geweest, maar begin nu stevig te twijfelen en de TV Iconic is zonder meer weggegooid geld omdat ik op een jaar misschien een keer of 5 naar de reguliere TV kanalen kijk. Dus toch weer gewoon verder zoals ik bezig was en Telenet links laten liggen voor TV? Onder voorbehoud van mogelijke misvattingen vanwege mezelf vind ik toch wel dat we anno 2024 meer flexibiliteit mogen verwachten van de mogelijkheden. Mij maak je bijvoorbeeld niet wijs dat het technisch onmogelijk is om bijvoorbeeld mensen een abonnement te laten nemen op Play Sports als men reeds klant is voor internet en geen TV abonnnement heeft. 

9 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1202
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Telenet TV Flow: interessant of toch niet?

TV Flow op zich is vandaag niet echt z'n geld waard. Er zijn inderdaad geen apps voor LG of Samsung; wel voor iOS, Android, Google TV & Apple TV en natuurlijk de website telenet.tv.

Je geeft aan een LG TV te hebben, via VTM GO, GoPlay & VRT MAX kan je alle Flow zenders gratis zien.

 

Wat het sport aanbod betreft. In 2018 kon je nog een abonnement op Play Sports alleen nemen zelfs al was je geen klant; die optie is er vandaag niet meer. Dat is dus duidelijk een strategische keuze geweest van Telenet.

Vandaag kan je wel via DAZN het abonnement DAZN Total + Play Sports nemen. Dat is goedkoper dan Flow + Play Sports. Helaas zitten hier enkel Play Sports 1-3 in; niet 4, Golf & Premiere League.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2796
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet TV Flow: interessant of toch niet?

De UEFA Champions League voetbal zal op 2 zenders worden uitgezonden ze hebben beide de rechten nu

https://www.hln.be/champions-league/champions-league-blijft-tot-2027-gratis-te-zien-bij-vtm-vrt-is-a...

De TV Flow app werkt op sommige philips tv  , TCL , Hisense  ...... 

Niet  LG  samsung  telenet heeft beslist om daar geen geld in te stekken zal in toekomst ook niet zijn

Er is oplossing Google Chromecast with Google

https://www2.telenet.be/residential/nl/toestellen/details?intcmp=ToestNav&productId=2128979&productN...

Play Sports alleen kan je niet nemen

Wel kan je voor DAZN TOTAL + PLAY SPORTS nemen wel voor 24 euro per maand

https://welkom.elevensports.be/all-packages

Deze hebben wel een app die op bijna alle toestellen werken

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1202
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Telenet TV Flow: interessant of toch niet?


@luc55  schreef:

De UEFA Champions League voetbal zal op 2 zenders worden uitgezonden ze hebben beide de rechten nu

https://www.hln.be/champions-league/champions-league-blijft-tot-2027-gratis-te-zien-bij-vtm-vrt-is-a...


VTM heeft de uitzendrechten voor veel maar niet alle wedstrijden (daarnaast ook niet de capaciteit om alle wedstrijden uit te zenden) de overige zitten bij Play Sports en Proximus Pickx Sports.

Overzicht kan je hier vinden: Champions League komt naar Play Sports 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2796
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet TV Flow: interessant of toch niet?

Dat klopt  daarmee dat ze de toppers uitzenden  op de 3 dagen  als lukt 6 matchen

Wat ik niet weet of ze hun andere vtm zenders ook gaan gebruiken hebben ze al gedaan als het darts is

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2251
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet TV Flow: interessant of toch niet?

Inderdaad geen rechtstreekse app voor LG. Werkt hier wel perfect op Apple TV met excellente beeldkwaliteit, Play Sports is hier ook de reden waarom wij nog tv (flow) hebben. Handig pluspunt is ook om alle zenders in een app te hebben, en te kunnen opnemen zonder reclame.

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
MisterGeeMinHo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet TV Flow: interessant of toch niet?

@WG94 Ja, dat is een optie dat ik heb bekeken (DAZN), maar afgehaakt vanwege de excusieve rechten van Telenet op de Premier League wedstrijden hier in België

MisterGeeMinHo
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Telenet TV Flow: interessant of toch niet?

@luc55 Ja, het is zo dat VTM het ook heeft, maar wordt enkel op VTM 2 uitgezonden wat betekent dat je dan verplicht ben te kijken naar de wedstrijd die ze zelf uitkiezen en als ik op de afgelopen 2 jaar afga is dat dus vaak een andere wedstrijd dan de wedstrijden waar ik naar zou kijken.

De chromecast heb ik in het verleden al gehad en heeft z'n doel gediend. Ik vind het alleen te gek dat ik iets naar mijn smart TV moet streamen vanaf een andere apparaat. Een chromecast is iets geweldigs als noodoplossing voor zij die geen smart TV hebben, maar het is omslachtig, niet stabiel en nogal vreemd dat je dit nog moet gebruiken als je wel een smart TV bezit. Dus nee, die weg ga ik niet meer op.

de DAZN optie is een mogelijkheid, maar zoals aangegeven missen er toch kanalen op en dus vermoed ik weer problemen voor de Premier League

Thanks voor de feedback

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2251
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Telenet TV Flow: interessant of toch niet?

In het DAZN x Play Sports pakket zitten zoals eerder vermeld de Play Sports 1-3 zenders, en dus ook Premier League (& F1). Op welke kanalen Champions League zal worden uitgezonden, is nog niet zeker maar ik verwacht die ook wel op 1-3.

  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2796
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Telenet TV Flow: interessant of toch niet?

Soms geven ze op rtl club een andere match

De chromecast tv is het zelfde als de tv alleen een bakje in de hdmi  met een afstandsbediening

Zeer simpel en de meeste zenders ondersteunen het dat heb je met tv niet soms of wel soms