41982
netweters
|
18473
gesprekken
|
19961
vragen
|
Sinds deze week hebben we een B Box .
Er is ook een Yamaha RX -V573 surround aangesloten. In het opstarten krijgen we blauw scherm. Dan is de oplossing , BBox efkens spanningsloos , of suround aan en uit en opgelost .Technieker Telenet reeds geweest , maar niet opgelost.
Ik heb al de BBox op de ARC poort TV aangesloten , en de surround op de HDMI van Tv maar geen resultaat.Ter Info Philips tv 47 PLF
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Blauw scherm op TV met Nico BBox
Wat is een Nico B Box? Bedoel je de Telenet TV-box?
Als je een surround systeem wil gebruiken icm met een TV-box heb je 2 opties.
HDMI ARC is bedoeld om geluid van je TV door te sturen naar een audio apparaat. Een TV-box aansluiten op ARC heeft geen zin, want een TV-box stuurt enkel audio uit; het hoeft er geen te ontvangen.
Lees er eventueel nog eens de handleiding van je surround systeem op na; daar staat nuttige info over ARC.
Bedankt voor Uw antwoord . Zal dat mss eens proberen .
ja dat woordje Nico moet er tussen geslopen zijn .
Beste ,
Ik heb dat juist gedaan.
Met deze configuratie kan ik met de afstandsbediening de
toestellen , Bbox , tv en surround gezamenlijk aan en uit zetten .
Vroeger ook , maar dan moest ik de Yamaha nog eens uit en aanzetten vooraleer we beeld hadden .
Maar ik heb momenteel géén geluid uit het surround systeem .
Amai , sorry hoor .
Ben een beetje zenuwachtig
, want mag zeker niets verkeerd doen 🙂😂
Het is PFL
Groeten
Dat is al een redelijk oud toestel, kan dat? Op het eerste zicht heeft deze helemaal geen HDMI ARC ondersteuning, logisch dus dat het geluid niet werkt.
Om ook TV geluid uit je versterker te krijgen moet je ook een SPDIF/Coaxial audio kabel gebruiken.
Dus even opnieuw de opties;