Beantwoorden
Dari
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

TV-box bedienen via IR codes

Momenteel gebruik ik een Telenet Digicorder die ik bedien met een Demopad app die ir codes naar de Digicorder en overige toestellen stuurt.
ik zou nu willen overschakelen naar een TV box.
Die is echter overwegend Rf gestuurd.
In Nederland noemt men dit een Ziggo box die technisch identiek zou zijn aan een Telenet TV box.
Ik heb vernomen dat deze box ook via ir kan bediend worden. Van de Ziggo box heb ik de ir codes. Zijn deze codes ook bruikbaar op de TV box van Telenet ?
Het is echter gek een de Digicorder te vervangen door een TV box als dit niet mogelijk is.

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: TV box telenet bedienen via ir codes

0 Likes
4 reacties
Ex-Netweter
 

TV-box bedienen via IR codes

Ja, de Telenet TV-box is volledig te bedienen met een universele infrarood-afstandsbediening maar Telenet heeft de infraroodcodes niet gedocumenteerd.

De Telenet TV-box is technisch identiek aan de Ziggo Mediabox Next in Nederland, de Virgin TV 360 Box in Groot-Brittannië en de Sunrise TV Box/UPC TV Box in Zwitserland. (zie merken van de Liberty Global-groep)

Telenet biedt hier geen ondersteuning op, dus het gebruik van een eigen infrarood-afstandsbediening zal je op eigen houtje of met hulp van de fabrikant van de afstandsbediening moeten kunnen configureren.

0 Likes
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1200
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

TV-box bedienen via IR codes

Ik ken persoonlijk weinig van dit soort zaken, maar vond deze post uit 2019, zie de foto die Suzy deelt. Helpt dat? Nieuwe digicorder infrarood afstandsbediening - De Netweters

Intussen is er wel een v2 (Humax) van de TV-box uit. Geen idee of die dezelfde IR-codes gebruikt als de v1 (Arris)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-box bedienen via IR codes

Neen, die lijst bevat geen infrarood-codes maar ZigBee RF4CE MSO Profile key codes, dus de RF waarvan sprake.

0 Likes
Dari
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

TV-box bedienen via IR codes

Ik ga dus de ir codes die ik heb in inlezen en/ofkopiëren in het Demopad programma zodat het kan gebruikt worden met de app geïnstalleerd op mijn ipad.
In het verleden is dit inlezen altijd goed verlopen.

0 Likes