42048
netweters
|
18500
gesprekken
|
19990
vragen
|
Naar aan leiding van de problemen bij het afspelen van een opname vraag ik mij af wat Telenet doet en wat onze box doet. Het is duidelijk dat beeld en geluid gescheiden zijn
Krijgt onze box de beeldfile, de geluidsfile (origineel en descriptie), de ondertitelsfile en breit daaruit het samengestelde beeld en geluid ?
Of breit Telenet de files zelf samen volgens onze wensen en stuurt die door de coax naar ons ?
Ik vraag dit maar om te verstaan hoe het werkt en hoe ik het kan misgaan.
Het hoeft misschien niet altijd de box te zijn die kuren verkoopt, de updates kunnen ook elders noodzakelijk zijn.
Dit vraag ik mij ook eigenlijk af. Het gebeurt meermaals dat de lipsynchronisatie totaal niet overeenkomt met het beeld. Als je daar op begint te letten is dit zeer vervelend. Bij live tv heb ik dit nog niet gezien maar bij opgenomen programma's meermaals.
Het terugspoelen van het programma kan dit oplossen heb ik al van forum leden gehoord maar in mijn geval werkt dit niet.
Hopelijk zien we hier snel beterschap bij een volgende update.
Ik heb dit probleem ook al doorgegeven aan de technische helpdesk van Telenet.
@fieldoxide over en weer spoelen moet ni veel zijn, enkel achteruit is ni altijd genoeg, ik heb maar 1 zender met dat probleem en dat is bbc entertaiment, omdat ik npo adr enz niet gebruik.
Jos
@Ex-Netweter Die bug moet er echt wel uit want het kan toch niet de bedoeling zijn om voor en achterwaarts te spoelen om de synchronisatie gelijk te krijgen.
@fieldoxide ja natuurlijk maar voorlopig om ons te behelpen....
Gisteren had ik beeld en ondertitel synchroon( na spoelen) , maar begon de spraak geleidelijk achter te lopen op het beeld, na één uur hing de spraak als één woord achter. Dat was met heen en weer spoelen NIET op te lossen...
Er is een gerucht dat er een link zou zijn met Dolby geluid instelling maar dat kan ik slecht geloven. Dolby zet je aan of uit, maar geleidelijk schuiven...