Beantwoorden
Ben63
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Wereld gedichtendag De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

SMTP authenticatie mislukt. Wat nu?

Ik probeer een mail te versturen via SMTP. Ik heb vanuit verschillende programma's geprobeerd (specifice testprogramma's) en krijg steeds de melding dat de authenticatie mislukt is. Ik veronderstel dus dat mijn user of paswoord fout zijn.

Ik gebruik als user mijn mailadres en als paswoord hetgeen ik daar ook bij gebruik om bv in te loggen bij mijn telenet of hier op dit forum. Ik begin te vermoeden dat dit niet correct is maar kan nergens vinden of er nog een set bestaat die gebruik van SMTP toelaat.

Kan me iemand met een werkende SMTP (bv een programma of toestel dat mail verstuurd) mij op weg helpen?

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: SMTP authenticatie

3 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2266
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

SMTP authenticatie mislukt. Wat nu?

Log eens in op webmail. 


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1618
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

SMTP authenticatie mislukt. Wat nu?


@Ben63  schreef:

Ik gebruik als user mijn mailadres en als paswoord hetgeen ik daar ook bij gebruik om bv in te loggen bij mijn telenet of hier op dit forum. Ik begin te vermoeden dat dit niet correct is maar kan nergens vinden of er nog een set bestaat die gebruik van SMTP toelaat.


Volgens mij zijn paswoorden voor Telenet diensten (login, My Telenet, Telenet-TV) niet noodzakelijk gelinkt aan het mailbox paswoord?

Via "Mijn Telenet" kan je waarschijnlijk de paswoorden van de mailboxen wijzigen.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

SMTP authenticatie mislukt. Wat nu?

Er moeten drie zaken juist staan:

- uw e-mailadres

- het wachtwoord van dat e-mailadres (

- de andere instellingen:

janne_man_0-1713251210792.png

Opmerking voor beveiligingstype, mogelijk moet je STARTTLS opgeven en niet TLS.