Beantwoorden
Clotsby
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

2de tv aansluiten

Als ik dat wil doen heb ik dus ook een 2de coax nodig nu vraag ik me af plug ik die dan in op het fm of moet ik een soort splitter kopen zodat ik beide kabels op tv kan aansluiten op de coaxcontactdoos?

0 Likes
3 reacties
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

2de tv aansluiten

Beste,

 

Waar de Telenetkabel binnenkomt hangt de versterker (NIU) en de modem. Die 2de coax vertrekt best van die NIU.

 

Er zijn verschillende versterkers/NIU's.

 

Er is een NIU die eruitziet als  een gewoon wandcontactdoosje met het verschil dat er daar een lampje inzit.

Voorbeeldafbeelding:

 

Afbeeldingsresultaat voor niu telenet

 

En er is ook een langwerpige NIU met verschillende aansluitingen: Voorbeeldafbeelding:Afbeeldingsresultaat voor niu telenet

 

Heb je de bovenste NIU, dan werk je best met een tweewegstekkertje. Als je de coax in FM steekt zal het niet werken. Koop dan wel een splitter die door telenet goedgekeurd is. Dat gaat er in de winkels waar ik ze heb zien liggen wel op staan.


Nu, heel technisch ben ik niet maar het zou ook kunnen dat je in die NIU nog een 2de coax kan verbinden (zie die 2 aansluitingen onderaan) maar daar ken ik zelf te weinig van dus hopelijk weten anderen hier wel nog wat meer van.

 

Heb je de onderste NIU kan je die 2de coax daarmee verbinden. Er zijn 4 aansluitingen op onderaan. Een coax kan daarop verbonden worden met een F-connector , zo met een schroefdraad die je op de NIU kan schroeven/draaien.

 

 

Afbeeldingsresultaat voor f-connector NIU

 

 

 


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Clotsby
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! Primeur! It's your fourth party! It's your third party!

2de tv aansluiten

Thx voor de info dit was alles wat ik moest weten 

 

Heb je de bovenste NIU, dan werk je best met een tweewegstekkertje. Als je de coax in FM steekt zal het niet werken.

 

Had al een vermoeden maar dubbelcheck liever 

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5248
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

2de tv aansluiten

@Clotsby- Kan je even het bericht van @Wheng aanduiden als oplossing? Op die manier zijn anderen in de toekomst sneller geholpen.

 

Alvast bedankt!


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.