Beantwoorden
DEWELK
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Toegangkelijkheid NAS

Omwille van het feit dat het signaal van de Telenetrouter niet door gans mijn huis voldoende kwalitatief is, heb ik achter mijn router een Nighthawk 7000 hangen dewelke het ganse huis voorziet van een kwalitatief 5G signaal.

 

Echter op de Telenet Router zelf wordt via kabel een verbinding gelegd naar enerzijds de DigiBox van Telenet en anderzijds naar mijn NAS.

 

Het probleem dat zich nu stelt is dat de NAS via het interne huisnetwerk niet kan geraadpleegd worden omdat volgens mij de nas gekoppeld is aan 192.168.0.XXX terwijl de andere toestellen dewelke via de Nighthawk R7000 geconnecteerd zijn zich verbinden via 192.168.1.XXX.

 

Gezien ik echt een dummy ben op gebied van netwerken, ben ik dus op zoek naar een mogelijkheid waarbij alle toestellen die zich verbonden hebben met de Nighthawk ook toegang hebben tot de NAS.

De NAS verbinden op de Nighthawk zou een oplossing kunnen zijn, echter wanneer ik dit doe, is de NAS niet van buitenhuis toegankelijk wat dan ook weer een vereiste is.

 

Graag jullie hulp.

0 Likes
1 reactie
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5248
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Toegangkelijkheid NAS

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/FAQ-Hoe-stel-ik-mijn-router-in-als-Access...

Kort: je zal die Nighthawk R7000 moeten instellen als Access Point.

 

 


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes