Beantwoorden
Alex8
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Port Forward error in Mijn Telenet

Hallo,
Ik probeer al enkele dagen port forward aan de praat te krijgen maar wordt steeds weerhouden door volgende error bij "mijn telenet: je thuisnetwerk": ng.ocapi.503-OCAPI-ERR-OCGE500-errorfield.

Geavanceerde instellining ontgrendelen gaat hierdoor niet.

Alex8_0-1699884414806.png

Alex8_1-1699884441171.png

 

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Port Forward error

25 reacties
kevinvh1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Port Forward error in Mijn Telenet

Dit ondertussen ook wat verder met de klantendienst opgenomen, er was een dossier aangemaakt, maar net telefoon gekregen dat het een algemeen probleem is. IT is hier van de op de hoogte en is er mee bezig om dit op te lossen.

Het zal dus gewoon geduldig afwachten zijn tot ze het opgelost hebben...

Ex-Netweter
 

Port Forward error in Mijn Telenet

Wachten is dom.

Als je vandaag port forwarding nodig hebt, dan doe je vandaag een modemwissel naar de Telenet CV8560E (modem zonder Wifi). Je configureert de Telenet CV8560E dan in bridge-mode (MAC pass-through) voor gebruik met een eigen Wifi-router die zo een publiek IP-adres krijgt.

Op je eigen Wifi-router kan je dan probleemloos port forwarding instellen om bepaalde netwerktoepassingen toegankelijk te maken via internet.

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5213
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Port Forward error in Mijn Telenet


@Ex-Netweter  schreef:

Wachten is dom.

Als je vandaag port forwarding nodig hebt, dan doe je vandaag een modemwissel naar de Telenet CV8560E (modem zonder Wifi). Je configureert de Telenet CV8560E dan in bridge-mode (MAC pass-through) voor gebruik met een eigen Wifi-router die zo een publiek IP-adres krijgt.

Op je eigen Wifi-router kan je dan probleemloos port forwarding instellen om bepaalde netwerktoepassingen toegankelijk te maken via internet.


Dit advies is niet snugger. Als mijn Telenet niet correct werkt voor je huidige HGW (modem), dan kan het best ook niet werken met een andere. Elk moet voor zichzelf uitmaken of die beter af is met een HGW zonder Wifi of niet. Het gaat niet enkel om de behoeftes, ook om de kennis en kunde om met iets te werken.

Off-topic: @Ex-Netweter mijn inziens komt je 'Wachten is dom' over als victim blaming. De klant is slachtoffer. Zijn actie (of nalaten van de actie die jij voorstelt) als dom aan te merken bedoel je allicht goed maaar dat kan jij op een betere manier verwoorden. Ik weet het, het is heel dom van mij om deze reactie te schrijven, maar dat is een onweerstaanbare drang die misschien even groot is als de uwe bij uw negatieve schrijfsels in verder goede antwoorden. 

Ex-Netweter
 

Port Forward error in Mijn Telenet

Is het probleem ondertussen opgelost?

PadelzZ
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fourth party! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Port Forward error in Mijn Telenet

nog steeds problemen hier!

theboss_be
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Port Forward error in Mijn Telenet

Deze morgen wou ik het MAC adres van mijn router aanpassen (bridge mode) in de Telenet modem en kreeg ook de melding 

"ng.ocapi.503-OCAPI-ERR-OCGE500-errorfield" op het ogenblik dat ik de expertinstellingen wou activeren. Al gauw kwam ik hier terecht. Ik kan bevestigen dat het nog steeds niet werkt (met een CV8560E modem).
theboss_be
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Port Forward error in Mijn Telenet

Daarnet eens geprobeerd en kijk!!!

Ik kan terug in de expert-instellingen van mijn modem.

Alex8
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! It's your second party! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

Port Forward error in Mijn Telenet

Ik geraak ook eindelijk in de geavanceerde instellingen, het lijkt gefixt te zijn.

kevinvh1
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Leesclubje starten? Primeur! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

Port Forward error in Mijn Telenet

Idem hier, kan precies terug aan alles aan.

Kumo
Experienced Beetjesweter
Berichten: 8
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Port Forward error in Mijn Telenet

Ik kan ook bevestigen dat die error verdwenen is.

Echter wil ik nu mijn bridging functie uitschakelen en gebruik maken van de interne router (eigen router defect en ik ga tijdelijke deze van de modem gebruiken), maar zelfs na het schijnbaar succesvol wijzigen zie ik die functie terug ingeschakeld (en met het MAC adres van mijn oude router) als ik de pagina opnieuw laad...

Iemand anders dit ook al gehad? O ja, ik kan bv wel het LAN netwerk wijzigen naar bv 192.168.10.0 ipv de default 192.168.0.0

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Port Forward error in Mijn Telenet

Zelfs met ingeschakelde bridge functie zal interne router normaal blijven werken (op alle LAN poorten) ...