Beantwoorden
friesje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Toestellen verwijderen om mac filtering stop te zetten?

Als ik mac filtering wil stopzetten moet ik dan voor ik 'uitschakelen' aanklik eerst de toestellen verwijderen die ik in de lijst had gezet.
tnx

 

Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: mac filtering stopzetten

0 Likes
20 reacties
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5224
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Toestellen verwijderen om mac filtering stop te zetten?

Normaal gezien zal uitschakelen voldoende zijn. Uw lijst blijft bestaan, als je terug inschakeld voor dezefde mac-adressen hoef je niets meer te doen.

0 Likes
friesje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Toestellen verwijderen om mac filtering stop te zetten?

als ik gewoon 'uitschakel' werkt wifi toch nog altijd niet op die andere apparaten die niet in de lijst staan 😲.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5224
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Toestellen verwijderen om mac filtering stop te zetten?

Heb je één toestel in uw lijst met Mac-adressen: zet dat toestel even uit en dan terug aan.

Heb je veel toestellen in uw lijst met Mac-adressen: herstart uw modem.

 

 

friesje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Toestellen verwijderen om mac filtering stop te zetten?

oei, dat versta ik niet goed. Er staan er momenteel 4 in de lijst. De status nog wel aan (zie afb.)

als ik die status uitzet EN bovendien de filtering uitschakel is het over en out. geen wifi meer.
Ook als ik de modem reset werkt het nog niet. Het enige wat dan nog lukt is de laptop aan de kabel hangen en mac terug inschakelen.

Dus wat bedoel je met 1 toestel uitzetten?

0 Likes
friesje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Toestellen verwijderen om mac filtering stop te zetten?

2023-04-10 164333.jpg

0 Likes
friesje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Toestellen verwijderen om mac filtering stop te zetten?

Ik heb nu op mijn tablet de status op 'uit' gezet EN heb hem uit de lijst verwijderd. Daarna MaC filtering op uitschakelen gezet.
Tablet kan niet meer op het net 🤔. ook niet na herstart .

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5224
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Toestellen verwijderen om mac filtering stop te zetten?

In mijn Telenet heb je drie opties voor mac-filtering:

  1. uitgeschakeld. Dit betekent dat de functie mac-filtering niet gebruikt wordt. Iedereen die de combinatie SSID en bijhorend wachtwoord kent kan via wifi verbinden.
  2. Toestaan. Enkel de toestellen met het opgegeven mac-adres kunnen verbinding maken via wifi (ze moeten nog altijd SSID en wachtwoord kennen)
  3. Blokkeer.  Enkel de toestellen met het opgegeven mac-adres kunnen geen verbinding maken

Als je alle beperkingen wil opheffen moet je enkel de functie op uitgeschakeld zetten en opslaan. Als sommige toestellen na deze wijziging nog niet verbonden zijn (ze hebben dus nog geen ipv4 adres gekregen), dan kan je deze toestellen uitzetten en effe later terug aanzetten. Je kan ook je modem herstarten. Je kan deze herstart doen vanuit mijn Telenet of door de wipschakelaar van de modem op uit te zetten en effe later terug aan te zetten of je kan ook de stekker van de modem uittrekken en terug in te steken.

Mac-filtering heeft geen invloed op toestellen die met een netwerkkabel verbonden zijn.

Ik begrijp niet wat je juist bedoelt met: Ik heb nu op mijn tablet de status op 'uit' gezet.

 

friesje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Toestellen verwijderen om mac filtering stop te zetten?

Klopt allemaal wat je zegt, maar het werkt niet!

Ik heb Mac filtering uitgeschakeld staan. Modem herstart (gisteren nog) en nachtje laten rusten ;)... in de hoop dat het vandaag wel weer zou werken. Niks nada...

Ik heb een google nest hub, lenovo smart clock en wat 'slimme' stopconttacten die, ook na reset naar fabrieksinstellingen niet terug kunnen verbinden met wifi ... en dus in de google home app ook niet opnieuw in te stellen zijn.

HELP!

de tablet die ik gisteren had verwijderd uit die lijst 'gefilterde' apparaten kon ook niet meer verbinden met wifi nadat ik mac had uitgeschakeld... Die heb ik terug in die lijst moeten zetten om terug te kunnen verbinden ... (MAC staat nu nog steeds utgeschakeld!!)

ik snap er niks van!

 

0 Likes
friesje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Toestellen verwijderen om mac filtering stop te zetten?

Problemen opgelost. Telenet gebeld en voorgesteld om de telenet modem zelf volledig te resetten. Alles is weg en kan terug geconfigureerd worden!

Dank toch voor je hulp Janne Man !

0 Likes
friesje
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Star Wars Day Twee handen vol! Leesbeest! Goed gevonden!

Toestellen verwijderen om mac filtering stop te zetten?

helaas is het probleem NIET opgelost, zelfs niet na een modem wissel 😞

 

al uren aan de foon gehangen met telenet zelf... die mac adressen die ik ooit in de netwerk lijst plaatste, blijven voor problemen zorgen.

en niemand schijnt het te kunnen oplossen , das nog het ergste

0 Likes
HoogstoelK
Professional Weetjesweter
Berichten: 34
Star Wars Day On a roll... Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-)

Toestellen verwijderen om mac filtering stop te zetten?

Misschien heeft het te maken dat je expertinstellingen niet kan opslaan? https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Geavanceerde-instellingen-onmogelijk-op-t...

0 Likes
Ex-Netweter
 

Toestellen verwijderen om mac filtering stop te zetten?

Eigen router gebruiken. De configuratie via https://mijn.telenet.be zit vol fouten waardoor instellingen veranderen niet werkt.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5224
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Toestellen verwijderen om mac filtering stop te zetten?

@friesje 

Ik heb nooit de functie van mac-adressen gebruikt, daarom een vraagje. Als het mac-adres ingevoerd is, kan je dan verbinding maken zonder wachtwoord?

Als je in mijn Telenet de mac-adressen op uitgeschakeld zet, daarna de modem herstart. Op je tablet de wifi verbinding vergeet. Daarna de SSID van je wifi selecteerd en je wifi wachtwoord invoert. Wat gebeurt er dan?

Christof75
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 539
Champagne, lezer van het jaar! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Toestellen verwijderen om mac filtering stop te zetten?

@janne_man 

Als je mac filtering wil gebruiken:

Eerst uw toestellen connecteren, dan uw mac adressen van uw toestellen toevoegen aan de lijst en dan pas mac filtering opzetten.

Zo kunnen enkel uw toestellen in die lijst connecteren, en dit altijd met paswoord. Je zou je paswoord kunnen uitschakelen aangezien enkel toestellen die in je mac lijst staan verbinding kunnen maken.

Voor de veiligheid zou ik dat laatste niet aanraden.

0 Likes