Beantwoorden
jufP
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Klacht over promotie in combinatie met toestel

De afgelopen weken wilde mijn dochter een TV aankopen via Telenet. U leest het goed...weken! De eerste week ging ik samen met haar naar een Telenet winkel in de buurt. Eenmaal het onze beurt was, bleek dat mijn echtgenoot ook aanwezig moest zijn omdat het abonnement op zijn naam staat. Een andere optie was zijn identiteitskaart meenemen. De tweede week ging mijn echtgenoot met de dochter. Om de TV te kunnen aankopen moest hij zijn abonnement upgraeden. Geen probleem.... dus stelde hij voor om iets extra te nemen. Dit werd echter niet goedgekeurd omdat hij dit na enkele maanden zou kunnen annuleren. Een ontgoochelende dochter.... Derde keer goede keer, terug naar de winkel met de informatie die we intussentijd verzamelden. 

Met de nodige documenten trokken we ten strijde maar helaas was de aanbieding niet meer geldig. Volgens de verkoper hadden we de week voordien wél kunnen genieten van de aanbieding. De enige optie is het toestel kopen tegen voordelig tarief:€299 ipv €99 (met de aanbieding). 

Geen probleem, we willen haar gerust helpen met haar aankoop maar dan moet het wel voorradig zijn. En hier kan niemand ons een antwoord geven. 

Waar kunnen wij terecht met onze vraag/klacht? 

 

Titel gewijzigd door Marie4 (mod) | Vorige titel: Opleiding verkopers

 

3 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5863
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Klacht over promotie in combinatie met toestel

@jufP 

Vermoedelijk heb je het over de eindejaars promotie die er was een tv toestel of een gsm of een tablet die je kreeg na een Upgrade van je abonnement. Je zou dan een OneUp moeten nemen of een 2e of een 3e gsm nummer erbij om van de promo te genieten. 

Het is inderdaad wel de bedoeling dat de abonnementhouder erbij moet zijn of een ID kaart van die persoon overhandigd dient te worden. Maar je hebt dit gedaan en het toestel was niet voorradig. Wel raar want dan zouden ze ene moeten of kunnen bestellen als je in gaat op die promo. Natuurlijk als je gaat nadat die promo achter de rug is dan kun je daar niet meer op intekenen , wel jammer maar het is niet anders. 

Nu kun je nog altijd een tv bestellen je hebt namelijk 5 keer per jaar de mogelijkheid dat je een toestel koopt aan een Telenet klantenprijs. Hier kun je daar eens alles over nazien. 

Je 'vouchers' kun je altijd bekijken via 'mijn telenet' bij je toestelkortingen. Dan kun je dus ook een toestel bestellen aan een verminderde prijs. Het is wel zo dat als je geen klant meer bent je de restwaarde terug betaald over die korting. De restwaarde tabel kan je altijd terug vinden via 'mijn telenet'. Dat was trouwens ook zo als je de eindejaars promo had gekregen als je dan in eens geen klant meer wil zijn dan betaal je ook de restwaarde terug. 

Betreft de voorraad ja die moet er zijn maar anders kun je online bestellen dan leveren ze die thuis. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

Klacht over promotie in combinatie met toestel

Klacht indienen lijkt me nutteloos aangezien Telenet dit goedkoop tv-toestel (TCL 55P735) niet meer op voorraad heeft.
De eindejaarsactie was succesvol en alles is nu uitverkocht.

Jammer, maar je zal ergens anders een interessante aanbieding voor een tv-toestel moeten zoeken.

igvfer
Professional Superweter
Berichten: 7773
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Klacht over promotie in combinatie met toestel

Inderdaad, je moet de ID kaartmee hebben van de abonnee. Dit komt omdat er in het verleden al toestanden geweest zijn met gescheiden koppels, waarvan de ex-partner dingen bestelde om elkaar de duvel aan te doen.

Een upgrade van een abonnement is niet gewoon iets bijnemen, dat is overschakelen naar een duurdere formule met de nodige gevolgen bij voortijdige opzeg zoals @patrick37 ook vermeld. Dat hadden de verkopers u heel netjes kunnen uitleggen.

Oer de voorraad daar heeft de shop geen zeggenschap over maar ze kunnen normaal gezien wel bijbestellen voor contracten die ze hebben afgesloten. Het is Telenet zelf die bepaalt hoeveel voorraad elke shop krijgt. Dat wordt bepaald aan de hand van hun historische omzet.

En als de periode ondertussen verlopen is dan is het zo. Er is altijd ergens een grens, wat meestal een datum is of de melding "zolang de voorraad strekt". En ik meen dat het wettelijk voorzien is dat er minstens voorraad voor 1 dag moet zijn zoniet moeten ze de klant de mogelijkheid geven van een nalevering. Is er ooit gekomen dacht ik door LIDL en Aldi toestanden die promoties deden en maar een heel beperkte voorraad hadden zoals bvb 2 stuks per winkel.

Een lesje voor de toekomst, jammer genoeg. Volgende keer meer succes hoop ik.



  Ignace (igvfer) | Krak
  Niets is mooi of lelijk, het is enkel wij die het mooi of lelijk vinden.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.