Beantwoorden
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5246
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

4G/5G - Tegenstrijdige info op telenet.be

Ik ben al even overgeschakeld van Prijs volgens verbruik naar Telenet Mobile 5GB. Dit abonnement wordt hier omschreven met 4G/5G technologie, maar (wat ik compleet gemist heb) de snelheid wordt gecapped op 30Mbps down en 5Mbps. Een snelheidstest met Speedtest (Ookla) leert me dat ik (bijna) exact die snelheden haal. Theoretische snelheden van andere abo's worden hier vermeld. Dan:

Verschil EDGE, 3G, 4G, 4G+, 5G en wifi?

Op deze pagina staat dat je One(Up) nodig hebt voor 5G. Ook deze pagina verwijst door, naar hier en er staat iets anders...

Je kan met elk mobiel abonnement van Telenet surfen via 5G. Of je nu ONE of ONEup hebt of nog een abonnement zoals WIGO, King of Kong.

Dat van die maximum snelheden had ik moeten zien, maar ik voel me wel een beetje bedot wat 5G betreft. Zelfs al zou ik kunnen verbinden met 5G (wat met een splinternieuwe SIM niet lukt, hoewel mijn Pixel 6 het ondersteunt én aankan als ik een Telenet One SIM insteek), de snelheden die 5G biedt zal ik niet halen bij Telenet. Waarom dan een abo verkopen inclusief 5G? Geeft dit abonnement überhaupt toegang tot 5G?

Ik vermoed dat andere providers ook cappen? Ik heb geprobeerd om bij edpnet snelheden te vinden, maar die zijn blijkbaar goed verstopt. (?)

Edit: https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/one.html

1000011096.png

Zoals gezegd: dit is tegenstrijdige informatie en dit moet gecorrigeerd worden.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
15 reacties
ChristofM
Expert Moderator
Berichten: 24
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Topicwurm! Al 25 duimen!

4G/5G - Tegenstrijdige info op telenet.be

@sb @WG94 We hebben ondertussen feedback ontvangen. Via hier hebben onze diensten de informatie bewerkt zodat deze correct is. De andere link hebben we offline gehaald omdat dit een oud webadres was. Bedankt nogmaals om ons dit te laten weten zodat de informatie op de website ook correct is. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewChristof | Expert Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.