Beantwoorden
Novan1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 22
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Met welke vaste telefoon kan ik nummers blokkeren?

Ik weet het deze vraag werd al meermaals gesteld om een oproep te blokkeren op vaste telefoon. Maar ik vraag op welke vaste telefoon kan ik deze kan blokkeren?

 

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Nummer blokkeren op vaste telefoon

6 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Met welke vaste telefoon kan ik nummers blokkeren?

@Novan1 

Je bedoeld een specifiek merk ? En een specifiek nummer ? 

Want als je bedoeld een specifiek nummer moet je dit bekijken of dat gaat op je vast toestel. Je kan wel via My telenet oproepen blokkeren maar niet specifiek een nummer. 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Novan1
Freshman Weetjesweter
Berichten: 22
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Met welke vaste telefoon kan ik nummers blokkeren?

Ik bedoel een specifiek merk dat vb landcodes of nummers kan blokkeren dat die mij niet meer kunnen bellen.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1614
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Met welke vaste telefoon kan ik nummers blokkeren?

Ik vrees dat je dit niet kan oplossen met een gewone analoge telefoon. Ik zou hiervoor een Fritz!Box gebruiken.

Een Fritz!Box is een modem / router / telefooncentrale / DECT basis

Maar je kan deze gewoon voor telefonie gebruiken (als "IP Client" achter jouw Telenet modem)

  • de telefoonuitgang van jouw Telenet modem verbinden met de telefooningang van de Fritz!Box
  • op de Fritz!Box kan je 2 analoge telefoons, of meerdere DECT handsets aansluiten.

In de Telefonie instellingen van de FritzBox kan je dan allerlei regels instellen, zoals het voorbeeld hieronder:

blokkeren van individuele nummers, blokkeren van nummerreeksen, blokkeren van anonieme oproepen (of deze naar de mailbox sturen), enz ...

 

FritzBox oproepblokkeringen.png

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5868
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Met welke vaste telefoon kan ik nummers blokkeren?

@Novan1 

Specifiek kan je geen landcodes op een toestel blokkeren en heb net eens gekeken maar via My Telenet kun je geen inkomende oproepen blokkeren. Je gaat dan zelf als eens via Google moeten zoeken of je zo een vast toestel vindt waar je specifiek een nummer op kan blokkeren die inkomend is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Novan
Experienced Weetjesweter
Berichten: 23
It's your ninth party! All I want for X-mas is YOU O dierbaar België.. Dag van de Chocolade

Met welke vaste telefoon kan ik nummers blokkeren?

Bedankt 

Moaner
Professional Veelweter
Berichten: 411
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Met welke vaste telefoon kan ik nummers blokkeren?

Op smartphone,zelfs mijn nokia van voor den oorlog kan dit.

Waarom niet op de vaste lijn,is men deze beetje bij beetje aan het uitfaseren.

Blokkeren werkt alleen voor uitgaande gesprkken.