Beantwoorden
VDPJ
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Netjes! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Stuurt Telenet sms'en met het nummer 1994?

Gebruikt Telenet het nummer 1994 om SMS te verzenden omtrent je account?

 

Had een SMS gekregen met vermelding:

We vermoeden dat iemand je persoonlijke login misbruikt. Omdat je geen Telenet e-mailadres hebt, hebben we je persoonlijke login preventief geblokkeerd. Kies een nieuw wachtwoord via https://telenet.be/profiel-aanmaken?flow=recoverpwd om je persoonlijke login opnieuw te gebruiken.

Als je dat doet krijg je daarna nog een SMS van Telenet met een Telenet Security Code in.

Heb dat dus gedaan omdat ik een paar uren ervoor ook al een probleem kreeg met Amazon en een andere website, dat er bestellingen nog onvolledig waren en nog moest betaald worden. Na in te loggen op die website waren er wel degelijk verschillende orders in mijn naam (emailadres) uitgevoerd, die ik nog heb kunnen annuleren. Geluk dat er geen creditcard of ander betaalmiddel gelinkt was aan mijn account. Daarom dat ik denk dat de SMS van 1994 Telenet echt was. En ik had in het verleden ook al eens een SMS van Telenet via 1994 gekregen.

Maar nu begin ik te twijfelen of het wel geen phishing was omdat ik er online zo weinig over terug vind.

Kan iemand bevestigen of berichten via 1994 degelijk Telenet zijn?

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Telenet SMS van 1994

1 reactie
Vincent_DS
Moderator
Berichten: 26
Topicvreter! Warming up? Topicwurm! Al 25 duimen!

Stuurt Telenet sms'en met het nummer 1994?

Hallo @VDPJ 

Er worden inderdaad informatieve berichten verstuurd vanuit Telenet via het nummer 1994. Dit is dus wel degelijk afkomstig van Telenet zelf! 🙂

Indien je toch twijfelt over een specifieke sms, kan je best de Telenet klantendienst aanspreken. Zij kunnen dit dan valideren voor je.

 

Grtz

Vincent


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewVincent_DS | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.