Beantwoorden
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Geen Wi-Fi verbinding op laptop

Hello,
Voor de gevorderde Netweters met kennis over de configuratie van een Wi-Fi adapter of netwerkkaart.
Zie bijlage
Wat betekent: Unknown adapter LAN-verbinding

Valt er verder nog iets op te merken op de printscan gemaakt door ipconfig in Opdrachtprompt?


Deze printscan is gemaakt op mijn laptop msi cr61 i-3 4100M cpu die geen Wi-Fi verbinding kan maken met de nieuwe Telenet modem Eurodocsis 3.1 F@ST3896LG-TN .

Alle netwerk data ontbreekt.
De tweede printscan is gemaakt met een goede WiFi verbinding op de Lenovo laptop en verbonden met dezelfde nieuwe Eurodocsis 3.1 F@ST3896LG-TN.

Alle vereiste netwerk data is aanwezig.

gil  cmd  ipconfig  geen wifi verbinding  27 nov  2023.png

gil   cmd  ipconfig msi cr 61 i-3 4100M 28 nov 2023.png

Hierboven laptop msi cr61 Wi-Fi adapter met een ongekende adapter LAN-verbinding

Wat is de juiste oorzaak van het verschil tussen beide printscans?(Voor gevorderde IT kenners)
grtz,
gigi

 

0 Likes
17 reacties
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Een bus vol! BINGO! Warming up? De volle 100!

Geen Wi-Fi verbinding op laptop

Het lijkt me dat u een aantal dingen door elkaar gooit.

Is een WiFi6 router, no matter Telenet of een andere, backwards compatible met oudere WiFi standaarden:

Antwoord is: JA, je kan oudere toestellen connecteren met wifi6 AP.

Maar, er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal.  Nieuwe standaarden voegen ook nieuwe dingen toe, en dingen verdwijnen, dus het is wel key dat ook de host het spelletje mee blijft spelen voor de backwards compatibiliteit, vandaar de suggestie om de oude 11n device driver up te graden naar een meer recentere, om met de oude 11n device (ook na driver upgrade blijft dat een wifi4 host) nog steeds connectiviteit te kunnen maken met een WiFi 6 AP, de tln router in dit verhaal.

0 Likes
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 217
Een bus vol! BINGO! Warming up? De volle 100!

Geen Wi-Fi verbinding op laptop

kijk maar eens op Google, vele artikels, zeker ook vele Realtek related.

Maar in meer algemene termen:

Is Wi-Fi 6 backward-compatible? Yes and no | TechTarget

 

0 Likes
gigi
Experienced Meerweter
Berichten: 242
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Geen Wi-Fi verbinding op laptop

Controleer of de fysieke Wi-Fi-schakelaar op uw laptop is ingeschakeld. (Meestal wordt met een lampje aangegeven of Wi-Fi is ingeschakeld.)

Het lampje brandt niet meer met het wi-fi teken op mijn msi cr61 i-3 4100M cpu laptop als ik op het wi-fi knopje bovenaan de laptop druk.

Niettemin bij de ander msi cr61 i-5 4200M laptop brandt het lampje wel nog met het wi-fi teken maar is er ook geen wi-fi verbinding met de nieuwe Telenet modem.

En bij de vorige Telenet modem brandde het lampje met het wi-fi teken ook niet en werkte de wi-fi verbinding uitstekend!

Zo zie je maar

grtz,

gigi

0 Likes