@WG94 schreef: @gigi schreef: Ik zal je raad opvolgen en met quote's antwoorden. Ik ben al van de oude stempel, waardoor ik deze manier van antwoorden niet zo goed ken. Maar ik weet niet hoe ik kan quoten? Tijdens het antwoorden klik je op de ellipsis (drie puntjes) vervongens kies je "Aanhalen" (quote-icoontje). Het bericht waar je op antwoord verschijnt in de hoofdtekst. Verwijder de delen die je niet nodig hebt; schrijf je antwoorden in de normale tekst; niet de grijze tekst. Je kan zo vaak als je wil op die knop klikken, je kan dus een stukje aanhalen; je antwoord typen, weer een stukje aanhalen enz. @WG94 schreef: @gigi schreef: Ik zal je raad opvolgen en met quote's antwoorden. Ik ben al van de oude stempel, waardoor ik deze manier van antwoorden niet zo goed ken. Maar ik weet niet hoe ik kan quoten? Tijdens het antwoorden klik je op de ellipsis (drie puntjes) vervongens kies je "Aanhalen" (quote-icoontje). Het bericht waar je op antwoord verschijnt in de hoofdtekst. Verwijder de delen die je niet nodig hebt; schrijf je antwoorden in de normale tekst; niet de grijze tekst. Je kan zo vaak als je wil op die knop klikken, je kan dus een stukje aanhalen; je antwoord typen, weer een stukje aanhalen enz. @gigi schreef: Vriendelijk bedankt. Als ik het goed begrijp is de volgende werking van toepassing bij een Wi-Fi verbinding tussen de wireless netwerkkaart en de router: Het physical adres(MAC-adres) gekoppeld aan de wireless netwerkkaart wordt doorgestuurd naar de router Standaard Gateway.(192.168.0.1) Daarna worden de IPv4 en IPv6 adressen die door de provider Telenet worden geleverd en opgeslagen in de DHCP-server van de router gekoppeld aan het MAC-adres. Als deze bewerkingen met succes zijn geslaagd wordt dan een verbinding gemaakt met het aangevraagde IPv4 of IPv6 adres van de bestemmeling. Is dit juist? Nee, tijdens het maken van de initiële verbinding kent de Wi-Fi adapter de Standaard Gateway nog niet (die is immers niet altijd 192.168.0.1). Er is een specifiek connectie process tussen je PC en de modem; maar dat is via het 802.11 Wi-Fi protocol, daar worden volgens mij uitsluitend de MAC-adressen gebruikt. Het zetten van de standaard gateway wordt gedaan bij het zetten van het IP-adres via DHCP (je kan dit ook manueel doen, maar dat is niet aan te raden als je niet weet wat je doet); en dat is pas na het verbinding maken. De modem/router is zelf een DHCP server, lokale IP-addressen worden dus ook lokaal gegenereerd; niet door een of andere Telenet server. Telenet zorgt er wel voor dat je modem zelf z'n IPv4 & IPv6 addressen krijgt. @gigi schreef: Ook het feit dat in de hardware -en verbindingseigenschappen het IPv4 169.254. 138.30./16.staat aangeduid is een teken aan de wand! Want 169.254. staat voor een niet-werkende Wi-Fi verbinding en wordt toegepast als er geen IPv4 adres aanwezig was in de DHCP-server. De reden waarom er geen IPv4 aanwezig was is niet gekend en kan van alles zijn. En zoals je blijkbaar wel zult weten is het IPv4 adres 169.254......een vervanger voor een ontbrekend IPv4 adres en duidt deze aan dat er een storing of andere oorzaak is dat de Wi-Fi verbinding niet goed werkt. Deze uitleg is dus niet helemaal juist. Het is inderdaad een probleem met DHCP (die ook loopt over de Wi-Fi verbinding); maar een probleem tussen de computer en de DHCP server (in dit geval dus de Telenet Modem). De PC slaagt er dus niet in om een geldig IP-adres te krijgen, maar wat dan net de oorzaak is kan je op basis van die informatie niet weten. Als er in de Hardware en Verbindingsnetwerken op de laptop een IP adres 169.254 ... wordt getoond zijn er geen IP adressen of geen geldige IP adressen aanwezig in de DHCP-server van de router. Hoe het komt dat er geen geldige IP -adressen of geen IP adressen zijn in de DHCP-server is een opdracht voor de Telenet technieker die volgende week dinsdag komt. Vandaag is mijn nieuwe Telenet modem gedurig 2 uur getest door Telenet, maar er geen oplossing gevonden. grtz, gigi Tijdens het antwoorden klik je op de ellipsis (drie puntjes) vervongens kies je "Aanhalen" (quote-icoontje). Het bericht waar je op antwoord verschijnt in de hoofdtekst. Verwijder de delen die je niet nodig hebt; schrijf je antwoorden in de normale tekst; niet de grijze tekst. Je kan zo vaak als je wil op die knop klikken, je kan dus een stukje aanhalen; je antwoord typen, weer een stukje aanhalen enz. @gigi schreef: Vriendelijk bedankt. Als ik het goed begrijp is de volgende werking van toepassing bij een Wi-Fi verbinding tussen de wireless netwerkkaart en de router: Het physical adres(MAC-adres) gekoppeld aan de wireless netwerkkaart wordt doorgestuurd naar de router Standaard Gateway.(192.168.0.1) Daarna worden de IPv4 en IPv6 adressen die door de provider Telenet worden geleverd en opgeslagen in de DHCP-server van de router gekoppeld aan het MAC-adres. Als deze bewerkingen met succes zijn geslaagd wordt dan een verbinding gemaakt met het aangevraagde IPv4 of IPv6 adres van de bestemmeling. Is dit juist? Nee, tijdens het maken van de initiële verbinding kent de Wi-Fi adapter de Standaard Gateway nog niet (die is immers niet altijd 192.168.0.1). Er is een specifiek connectie process tussen je PC en de modem; maar dat is via het 802.11 Wi-Fi protocol, daar worden volgens mij uitsluitend de MAC-adressen gebruikt. Het zetten van de standaard gateway wordt gedaan bij het zetten van het IP-adres via DHCP (je kan dit ook manueel doen, maar dat is niet aan te raden als je niet weet wat je doet); en dat is pas na het verbinding maken. De modem/router is zelf een DHCP server, lokale IP-addressen worden dus ook lokaal gegenereerd; niet door een of andere Telenet server. Telenet zorgt er wel voor dat je modem zelf z'n IPv4 & IPv6 addressen krijgt. @gigi schreef: Ook het feit dat in de hardware -en verbindingseigenschappen het IPv4 169.254. 138.30./16.staat aangeduid is een teken aan de wand! Want 169.254. staat voor een niet-werkende Wi-Fi verbinding en wordt toegepast als er geen IPv4 adres aanwezig was in de DHCP-server. De reden waarom er geen IPv4 aanwezig was is niet gekend en kan van alles zijn. En zoals je blijkbaar wel zult weten is het IPv4 adres 169.254......een vervanger voor een ontbrekend IPv4 adres en duidt deze aan dat er een storing of andere oorzaak is dat de Wi-Fi verbinding niet goed werkt. Deze uitleg is dus niet helemaal juist. Het is inderdaad een probleem met DHCP (die ook loopt over de Wi-Fi verbinding); maar een probleem tussen de computer en de DHCP server (in dit geval dus de Telenet Modem). De PC slaagt er dus niet in om een geldig IP-adres te krijgen, maar wat dan net de oorzaak is kan je op basis van die informatie niet weten. Dus wanneer er een IP adres in de Hardware en Verbindingsnetwerken staat aangeduid op de laptop dat begint met 169.254 ... betekent dit dat er in de DHCP-server geen IP adressen aanwezig zijn. Vermits er hier geen duidelijk antwoord kan worden gegeven, zal ik dit vragen aan de Telenet technicus die volgende week dinsdag komt. @WG94 schreef: @gigi schreef: Ik zal je raad opvolgen en met quote's antwoorden. Ik ben al van de oude stempel, waardoor ik deze manier van antwoorden niet zo goed ken. Maar ik weet niet hoe ik kan quoten? Tijdens het antwoorden klik je op de ellipsis (drie puntjes) vervongens kies je "Aanhalen" (quote-icoontje). Het bericht waar je op antwoord verschijnt in de hoofdtekst. Verwijder de delen die je niet nodig hebt; schrijf je antwoorden in de normale tekst; niet de grijze tekst. Je kan zo vaak als je wil op die knop klikken, je kan dus een stukje aanhalen; je antwoord typen, weer een stukje aanhalen enz. @gigi schreef: Vriendelijk bedankt. Als ik het goed begrijp is de volgende werking van toepassing bij een Wi-Fi verbinding tussen de wireless netwerkkaart en de router: Het physical adres(MAC-adres) gekoppeld aan de wireless netwerkkaart wordt doorgestuurd naar de router Standaard Gateway.(192.168.0.1) Daarna worden de IPv4 en IPv6 adressen die door de provider Telenet worden geleverd en opgeslagen in de DHCP-server van de router gekoppeld aan het MAC-adres. Als deze bewerkingen met succes zijn geslaagd wordt dan een verbinding gemaakt met het aangevraagde IPv4 of IPv6 adres van de bestemmeling. Is dit juist? Nee, tijdens het maken van de initiële verbinding kent de Wi-Fi adapter de Standaard Gateway nog niet (die is immers niet altijd 192.168.0.1). Er is een specifiek connectie process tussen je PC en de modem; maar dat is via het 802.11 Wi-Fi protocol, daar worden volgens mij uitsluitend de MAC-adressen gebruikt. Het zetten van de standaard gateway wordt gedaan bij het zetten van het IP-adres via DHCP (je kan dit ook manueel doen, maar dat is niet aan te raden als je niet weet wat je doet); en dat is pas na het verbinding maken. De modem/router is zelf een DHCP server, lokale IP-addressen worden dus ook lokaal gegenereerd; niet door een of andere Telenet server. Telenet zorgt er wel voor dat je modem zelf z'n IPv4 & IPv6 addressen krijgt. @gigi schreef: Ook het feit dat in de hardware -en verbindingseigenschappen het IPv4 169.254. 138.30./16.staat aangeduid is een teken aan de wand! Want 169.254. staat voor een niet-werkende Wi-Fi verbinding en wordt toegepast als er geen IPv4 adres aanwezig was in de DHCP-server. De reden waarom er geen IPv4 aanwezig was is niet gekend en kan van alles zijn. En zoals je blijkbaar wel zult weten is het IPv4 adres 169.254......een vervanger voor een ontbrekend IPv4 adres en duidt deze aan dat er een storing of andere oorzaak is dat de Wi-Fi verbinding niet goed werkt. Deze uitleg is dus niet helemaal juist. Het is inderdaad een probleem met DHCP (die ook loopt over de Wi-Fi verbinding); maar een probleem tussen de computer en de DHCP server (in dit geval dus de Telenet Modem). De PC slaagt er dus niet in om een geldig IP-adres te krijgen, maar wat dan net de oorzaak is kan je op basis van die informatie niet weten. @gigi schreef: Ook het feit dat in de hardware -en verbindingseigenschappen het IPv4 169.254. 138.30./16.staat aangeduid is een teken aan de wand! Want 169.254. staat voor een niet-werkende Wi-Fi verbinding en wordt toegepast als er geen IPv4 adres aanwezig was in de DHCP-server. De reden waarom er geen IPv4 aanwezig was is niet gekend en kan van alles zijn. En zoals je blijkbaar wel zult weten is het IPv4 adres 169.254......een vervanger voor een ontbrekend IPv4 adres en duidt deze aan dat er een storing of andere oorzaak is dat de Wi-Fi verbinding niet goed werkt. Deze uitleg is dus niet helemaal juist. Het is inderdaad een probleem met DHCP (die ook loopt over de Wi-Fi verbinding); maar een probleem tussen de computer en de DHCP server (in dit geval dus de Telenet Modem). De PC slaagt er dus niet in om een geldig IP-adres te krijgen, maar wat dan net de oorzaak is kan je op basis van die informatie niet weten.
... Meer weergeven