Beantwoorden
Chuckie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Verander-je-wachtwoord-dag De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Via WIFI geen toegang Payconiq en synchronisatie e-mail

Paar maand geleden veel internet problemen gehad in huis, streaming ging slecht, payconiq werkte niet, enkel via 4G wel. Daarom mijn modem ingeruild voor een nieuwe modem, het type CH8568LG. Deze werkte voor geen meter, herstarte telkens, viel constant weg, daarom technieker laten langskomen. Die zei dat coax kabel van de NIU naar de modem niet goed meer was, hij heeft deze vervangen en toen ging alles goed. Heb men eigen Wifi netwerk uitgebreid met een TP-Link Omada controller en 2x TP-Link EAP650 Slim, 1tje voor boven en 1tje voor beneden. Heb de Wifi van de telenet router uitgeschakeld en alles ging vlot. Tot een paar dagen geleden is de 'miserie' begonnen. Payconiq werkt niet meer via Wifi, als ik overschakel naar 4G zit ik direct op. Ook het synchroniseren van men mails, zowel hotmail als gmail duurt vele langer dan normaal. Als ik dan een speedtest doe haal ik vlot 180Mbps van men 200Mbps verbinding, dus hij heeft effectief wel goed verbinding. Als ik op men werk kom en daar via Wifi alles doe laadt Payconiq instant, mails worden direct binnen gehaald. Dat wil toch zeggen dat het niet aan mijn toestel ligt, omdat via andere Wifi en 4G het wel direct werkt. Om het dan op men Wifi te steken vind ik ook raar want men speedtest is hoe genoeg en Wifi via men laptop werkt ook perfect. Heeft iem

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: Via WIFI geen toegang payconiq en synchronisatie mail

4 reacties
Ex-Netweter
 

Via WIFI geen toegang Payconiq en synchronisatie e-mail

Mogelijks is het probleem met storingen op de coaxkabel nog niet volledig opgelost. Storingen kunnen ook op de coaxkabel op straat voorkomen.

Een snelheidstest zegt weinig over de signaalkwaliteit van de coaxkabelverbinding.
Als er bepaalde verbindingen zeer traag zijn of zelfs wegvallen (Payconiq, Hotmail, Gmail) kan je best eens een packet loss-test doen met een laptop rechtstreeks met een netwerkkabel aangesloten op de Telenet-modem.

Packet loss kan je testen met het programma WinMTR: https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/6743-packet-loss-meten-windows-met-winmtr/#packet-loss_...

Als je meer dan 5% packet loss op de eerste twee hostnames ( 192.168.0.1 en xx-xx-xx-x.access.telenet.be) hebt, is er een probleem met de Telenet-modem. Heb je tussen de 5% en 50% packet loss verder op het netwerk, dan is er hoogstwaarschijnlijk een probleem ergens op het internet. Als "telenet" in de hostname voorkomt, mag je er van uitgaan dat er een probleem is binnen het Telenet-netwerk.

Als je packet loss vaststelt, moet je de klantendienst vragen om na te kijken of er storingen op de modem voorkomen. In dat geval moeten ze een Telenet-technicus ter plaatse sturen om het probleem te proberen verhelpen.

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Via WIFI geen toegang Payconiq en synchronisatie e-mail

@Chuckie ik raad je aan om de e-router aan te vragen ipv die router dat je nu hebt. 

Ik heb redelijk wat klanten die hier problemen mee hebben , dus gewoon de e-router aanvragen en een eigen router gebruiken

Heb je nog ergens een device dat als DHCP dient (ip adressen uitdelen)?

Want als je een ander device hebt dat ip adressen uitdeelt (router) zal je een dubbele natting hebben op je netwerk. 

Banking apps en games vinden dat niet zo leuk 😉


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Chuckie
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Verander-je-wachtwoord-dag De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Via WIFI geen toegang Payconiq en synchronisatie e-mail

De reden dat ik de modem / router van telenet wil behouden is omdat ik er zelf niet super veel van af ken omdat zelf in te stellen. Daarom is het voor mij makkelijker om dat aan de router van telenet te laten. Enkel de WIFI wil ik zelf beheren, omdat ik zelf men eigen access points heb. 

Ik heb enkel de modem / router van telenet, van daaruit vertrekt hij naar een tp link switch en vanuit die switch gaat hij naar de controller en beide acces points, en dan naar nog 2 switchen voor men tv, digibox enzo om daar vaste kabel te hebben. 

Heb daarstraks men modem uitgetrokken en even uitgelaten, daarna terug opgestart en nu lijkt alles terug te werken, zeer vreemd. 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2717
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Via WIFI geen toegang Payconiq en synchronisatie e-mail

Een toestel 5 min zonder stroom zetten en rustig laten opstarten  werkt altijd  zeer simpel lost veel problemen op