42048
netweters
|
18500
gesprekken
|
19990
vragen
|
Iemand met de gouden tip/oplossing.
Sinds ik klant ben met mijn vaste diensten bij Orange, wil men iphone 14 promax NIET verbinden met het voWIFI netwerk van Orange (orange B wifi) bij mij thuis. Toen ik nog bij telenet was werkte dit wel.
het rare is dat onze andere Iphone (14) zonder problemen dit wel doet.
Als ik met mijn iphone 14promax op een ander wifi netwerk ga (vrienden,familie,openbaar netwerk) werkt dit WEL.
netwerkreset op iphone al gedaan, factory reset zonder backup….. niks helpt
orange is dit al 4 weken aan het uitzoeken maar meer of een nieuwe simkaart heb ik nog niet mogen ontvangen.
En ja, de functie op mijn iphone staan AAN.
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: VoWIFI IPHONE 14 promax
Wanneer het op andere WiFi netwerken wel werkt en je hebt deze richtlijnen gevolgd, tja, dan zou ik het ook niet weten ...🤔
sim moet je toch geen maand op wachten die kan je toch zo omwisselen in een van hun winkels? maar dit lost het dan daarom niet op, zij moeten elk toestel wel apart ondersteunen met een soort van profiel ofzo heb ik zelf over deze materie verstaan, kan soms enkel met een recentere sim maar als het dat niet is met geduld - bron : eigen ervaring; toestel is capabel voor vowifi met een vd 2 sims en voor de 2de provider was dit niet zo hoewel ik eens zou moeten kijken of het nu al ok is of niet
Zoals in de originele post al vermeld staat het AAN op mijn toestel. En is het probleem enkel en alleen op mijn wifi thuis.
simkaart is al vernieuwd.
samengevat is het duidelijker bedankt -
toch al eens wifi netwerk verwijderd vd telefoon en weer toegevoegd paswoord opnieuw getypt?
wat je nog kan doen is eventueel vast/dhcp adres configureren in de gsm, de dns wijzigen naar een andere zoals 1.1.1.1 of 8.8.8.8?
misschien ligt het aan de encryptie die uw wifi gebruikt of de signaalsterkte?
je kan eens proberen een access point op te zetten in de lan en kijken of het dan wel lukt vanop uw thuisverbinding
als het dan wel connect,
dan weet je dat het iets met eigen wifi te maken heeft Of het met de verbinding/iphone te maken heeft als het nog steeds niet gaat met de vowifi
is alleszinds precies een specifiek probleem
Als ik de wifi van de iphone wis en opnieuw instel, werkt het een paar uur/max2 dagen
Zeker geen 1.1.1.1 instellen of 8.8.8.8. De eerste is Cloudflare en die beweren privacy aan te bieden, maar als je hun app op Google Store even bekijkt, dan zie je dat ze heel wat gegevens van je delen met derden.
8.8.8.8, dat is Google. Die weten al genoeg over je zonder dat je ook nog eens heel je browsergeschiedenis (gratis) met hen deelt.
Test maar eens even op een PC via DNS Benchmark en je zal zien dat de zgn. snelheidswinst niet zo erg groot is.
het was maar voor troubleshooting. hoeft daarom niet permament hé. maar inderdaad elke dns provider heeft zijn eigen voorwaarden. feit is dat als het aan de dns zou liggen , het met een van deze twee waarschijnlijk zichtbaar zou worden want ze functioneren verder wel meestal normaal goed omdat er zovelen hen gebruiken
dus je hebt wifi van orange thuis. zijn het de orange mesh pods of enkel een router met wifi? als het telkens even werkt kan het , in geval van orange mesh, aan een mesh instelling liggen dewelke conflicteert misschien. deze schakelen actief of passief slim de gebruiker over tussen de verschillende mesh apparaatjes hun wifi zon's en dit is niet altijd feilloos er zijn meerdere manieren , dewelke je zelf meestal kan instellen, in geval van orange mesh weetikniet of dit een optie is of of zij het moeten doen voor u
Inderdaad met de mesh totens. Je kan eig niks zelf veranderen de orange modem. Of toch niet dat ik zl gevonden heb. Maar zal eens de mesh zoder stroom zetten en kijken wat dit geeft