30-11-2023
16:59
- Als nieuw markeren
- Bladwijzer
- Abonneren
- Dempen
- Markeren
- Afdrukken
- Ongepaste inhoud melden
WiFi
@Gurnard schreef:Dus kan ik twee netwerk kabels van het singel hoofd router aan twee aparte wifi routers. Ik denk dan dat ik wil het wifi van het hoofd router uit zetten maar ik weet niet als ik kan dat doen met gewoon router van Telenet?
Om direct jouw originele vraag te beantwoorden:
- Het is perfect mogelijk om aan de Telenet HGW (= de "hoofdrouter") 2 aparte WiFi routers aan te sluiten met elk hun eigen WiFi. Je krijgt dan 2 gescheiden netwerken, en de toestellen van het ene appartement zullen geen toegang hebben tot de toestellen van het andere appartement.
- In dit geval kan je best de WiFi van de Telenet router uitzetten, of beter nog: vraag bij de bestelling een E-router (CV8560E), deze heeft geen WiFi
Wat betreft Televisie.
- je moet een coax kabel leggen vanaf de Telenet NIU (netwerkverdeler: deze wordt door Telenet geïnstalleerd op de binnenkomende aansluiting van straat) naar iedere plek waar je een TV toestel of TV box wilt gebruiken.
- officiëel moet je ook een UTP kabel vanaf de Telenet modem naar de TV-Boxen.
- in de praktijk is het echter ook mogelijk om de TV Boxen van ieder appartement aan te sluiten op de eigen router (bedraad of via WiFi). Besef wel dat de opnames van beide appartementen gedeeld zullen worden 🤔.
PS. Gezien het hier over een compleet nieuwe aansluiting gaat, heeft het geen zin om hier over digicorders en digiboxen te spreken:
- Telenet levert vooreerst geen digiboxen meer uit voor nieuwe aansluitingen.
- Maak het voor de TS niet nodeloos ingewikkeld 😉.