Beantwoorden
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Recent ervaring met DAZN (ex-ElevenSports)?

Ik overweeg om mijn Play Sports abonnement bij Telenet op te zeggen en over te gaan op DAZN.

De reden is dat ik genoeg heb aan de Belgische voetbalcompetitie, wat Telenet verzuimt aan te bieden en waarvoor DAZN een veel goedkoper abonnement aanbiedt (mits betalen voor 1 jaar, afgerond 15 euro ipv 22 euro).

Hoe zit het met de beeldkwaliteit?

Wat met het gebruikte toestel: ik kan rechtstreeks de DAZN app gebruiken op mijn TV of op mijn AppleTV-toestel?

Hoe zit het met de administratie: rechtstreeks een account bij DAZN en aan hen betalen ofwel via de App Store?

5 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1128
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Recent ervaring met DAZN (ex-ElevenSports)?


@riji  schreef:

De reden is dat ik genoeg heb aan de Belgische voetbalcompetitie, wat Telenet verzuimt aan te bieden en waarvoor DAZN een veel goedkoper abonnement aanbiedt (mits betalen voor 1 jaar, afgerond 15 euro ipv 22 euro).


Dat is wel wat kort door de bocht. DAZN heeft de rechten in handen, dan verzuimt Telenet niets; dan mag en kan Telenet dit niet zelf aanbieden op Play Sports.


@riji  schreef:

Wat met het gebruikte toestel: ik kan rechtstreeks de DAZN app gebruiken op mijn TV of op mijn AppleTV-toestel?

Er is een Apple TV-app. Of de DAZN app beschikbaar is op jouw TV valt moeilijk te zeggen, we weten immers niet wat voor TV jij hebt. Dit zijn volgens hen de ondesteunde apparaten: DAZN ondersteunde apparaten 


@riji  schreef:

Hoe zit het met de administratie: rechtstreeks een account bij DAZN en aan hen betalen ofwel via de App Store?


Dat kan je zelf kiezen, beide opties (jaarlijks en maandelijks) zijn beschikbaar en lijken even veel te kosten. De optie om een jaar aboneement gespreid te betalen is volgens mij enkel beschikbaar via DAZN zelf. Hier moet je vooral zelf de keuze maken of je het beheren van betalingen in de App Store gemakkelijker vindt.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Recent ervaring met DAZN (ex-ElevenSports)?

@WG94 

Bedankt voor je reactie, misschien was ik nog niet duidelijk genoeg:
- Telenet biedt geen abonnement aan beperkt tot de Belgische voetbalcompetitie (enkel veel soorten sport en competities)

- Zoals ik schreef kan ik de DAZN app gebruiken op mijn TV; de vraag was: wat met de keuze  mijn TV of mijn Apple TV toestel gebruiken

 

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2709
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Recent ervaring met DAZN (ex-ElevenSports)?

Je zou graag ook meer formules willen hebben dat je zelf pakket samenstelt zoals DAZN doet

Iemand die gewoon Ufc wil zien kiest dit pakket, iemand die alleen voetbal wil zien neemt voetbal pakket

Telenet gaat dit niet doen omdat er te veel pakketten zouden zijn er zijn +- 18 verschillende soorten sporten

En dat zal de prijs niet laten zakken

m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2247
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

Recent ervaring met DAZN (ex-ElevenSports)?

Ik heb een tijdje de app gebruikt van DAZN, en vond die beeldkwaliteit echt niet goed genoeg (zeer lange fps). Ik raad aan eerst een maand abonnement te nemen om te kijken of het voor jou voldoende is, en daarna pas een jaarabonnement als het voldoende is voor jou. Je kan rechtsreeks via DAZN aan abonnement nemen, of via de App Store (zie onderstaande screenshot). Ik raad sowieso de Apple TV app aan, persoonlijke voorkeur (ik gebruik alleen maar Apple TV, voor alle apps (Telenet TV/Streamz/Prime/Discovery/Netflix/Disney+/YouTube/Apple TV+).

De iets mindere kwaliteit is echter niet de reden waarom ik terug ben gegaan naar play sports. Hier thuis worden gewoon qua alle competities gekeken (La Liga, Pro League, golf, F1, Premier League, FA cup en binnenkort de Champions League). Als de kwaliteit van de stream via DAZN voldoende is, zou ik het zeker overwegen. Waarom inderdaad te veel betalen als je het niet gebruikt! 

beschikbare DAZN abonnementen via de App Storebeschikbare DAZN abonnementen via de App Store


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Recent ervaring met DAZN (ex-ElevenSports)?

@m-jan20 

Dank je wel, dit was precies wat ik me afvroeg.