riji
Experienced Meerweter
riji
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
03-10-2024
14:27
|
Lid sinds: 04-10-2016
Datum laatste bezoek: 03-10-2024 14:27
Ranking
Experienced Meerweter
19-06-2024
17:31
1
Ik ben verheugd te kunnen melden dat met het vervangen van de TV-box door een TV-box-IP model, ons probleem regelmatig met een onderbreking van het beeld (zwart scherm) geconfronteerd worden, is opgelost. Achteraf bekeken lijkt dit in die zin begrijpelijk: voorheen gebruikten we een coax kabel van zo'n 20 jaar oud en nu hebben we geen coax kabel meer nodig, vandaar.
... Meer weergeven
12-06-2024
15:54
1
@WG94 Inderdaad, de TV-box en de TV-bow-IP kunnen samen gelijktijdig gebruikt worden; zoals ik nu zelf ondervind. Toch even vertellen hoe ik ertoe kwam dat dit niet het geval zou zijn. Meteen nadat ik gisteren de TV-box-IP geïnstalleerd had, werkte die normaal. Toen ik daarbij ook mijn gewoneTV-box (met coax-aansluiting) gebruikte, kon ik met de TV-box-IP op geen enkele zender meer afstemmen: "deze zender is momenteel niet beschikbaar.... CS2010". Toen ik de gewone TV-box van de stroom haalde werkte de TV-box-IP opnieuw correct. Ik heb dit dan als een technische vraag telefonisch gemeld bij TN en daar zei de medewerker meteen dat deze 2 TV-boxen niet gelijktijdig samen kunnen gebruikt worden. Vandaar mijn bewering in mijn vorige post.... In de TN-winkel sprak men die bewering ook met klem tegen, gebaseerd op massale ervaring van het tegendeel...
... Meer weergeven
11-06-2024
19:52
11/6/2024: Ervaringen met koppelen TV-box-IP met afstandsbediening: Harmony Elite: mislukt Ik heb geprobeerd onze nieuwe TV-decoder: de kleine (8x8 cm) TV-box-IP te koppelen aan onze Logitech Harmony Elite afstandbediening: niet gelukt. De test om de decoder in te schakelen is telkens mislukt. Ik vermoed dat dit te maken heeft met het niet bijwerken van de Harmony database. Op de TB-box-IP staat vermeld: ARRIS VIP7002W. Dit type zit niet in de database en de overige types van zowel ARRIS als ARCADYAN werken niet met de TV-box. Een ander probleem was het ontbreken van elke geluidsuitgang op de TV-box-IP. Ik heb dit kunnen oplossen door de HTMI-ARC ingang van onze TV (LG OLED) te gebruiken en dan de TV-uitgang en wijze van verbinging (optisch) te benutten, met verbinding naar onze geluidsversterker ONKYO. In de setup van de TV-box-IP heb ik dan de verbindingen ingesteld met TV en geluidsversterker. Dit werkt wel goed, zodat we hopen dat we zonder Harmony verder zullen kunnen... Nog een ervaring: je kunt niet een TV-box-IP en een "gewone" TV-box samen gebruiken (op dezelfde TN-modem). Comment Steven_E: verplaatst en samengevoegd met dit topic.
... Meer weergeven
07-06-2024
17:44
Ja, het toestel zelf deed het goed. Het nieuwste toestel verhuizen naar de kamer met het schermprobleem is lastiger omdat het om een 77" scherm gaat.
... Meer weergeven
04-06-2024
15:47
Het koppelen is geen probleem, maar de onderbrekingen met een zwart TV-scherm tot gevolg, zijn er nog steeds. Wij hebben verschillende zaken geprobeerd (wisselen TV-box, wisselen HDMI-kabel, wisselen HDMI ingang, extra Deco x50 station): allemaal tevergeefs. We hebben er ons (voorlopig) bij neergelegd...
... Meer weergeven
22-03-2024
10:59
Na het plaatsen van het (mesh) TPlink DX50 station op een gunstiger positie zijn er avonden dat we geen "zwart beeld" hebben en andere dat dit 1 maal optreedt. Ik zou de sterkte van het wifi signaal willen meten, maar vind daar niet direct een app voor in de App store (iOS). Als ik de snelheid meet bij het station naast de TV, dan is deze ongeveer dezelfde als bij het DX50 basisstation dat bij de TN modem staat en ook de ping tijden zijn ongeveer gelijk. Misschien is het beter de beperkte uitval te aanvaarden dan nog een extra DX50 station tussenin te plaatsen?
... Meer weergeven
16-03-2024
18:05
1
@kristofDW Dank voor deze precieze informatie. Ik heb even geprobeerd en de Logitec database kent zowel ARRIS VIP5202 als ARCADYAN HMB2260 Dit opent goede perspectieven. Ik ben evenwel nog aan het testen. Het van kamer wisselen van onze 2 decoders leerde dat het zwart scherm niet aan de decoder ligt. Nu heb ik, mbt wifi ontvangst, de Deco x50 satelliet box (of hoe noem je dat?) wat dichter bij het x50 basisstation gebracht en dit lijkt wel te helpen... Misschien kan ik beter nog een extra x50 satelliet box aanschaffen?
... Meer weergeven
13-03-2024
16:03
Zoveel reacties, allemaal bedankt. We kijken inderdaad live als het beeld wegvalt. We kijken overigens helemaal geen streamingdiensten. Ik heb nu de 2 boxen van kamer verwisseld om te zien of het wegvallen van het beeld hetzij plaatsgebonden (wifi) of TV-box gebonden is. In dit laatste geval zal ik gewoon de haperende TV-box gaan ruilen voor eenzelfde type want uit jullie reacties en de verwijzing naar gebruikerservaringen bij Ziggo is die allernieuwste TV-box geen onverdeeld voordeel.
... Meer weergeven
13-03-2024
15:00
Wij hebben 2 TN TV-boxen (2022) die we beide besturen met een Logitec Harmony afstandbediening (Elite & Companion). Die TV-boxen zijn wifi verbonden (mesh systeem, Deco-50 vanTP-Link). Bij één van de TV-boxen valt meermaals per avond kort (10-20 seconden) het beeld volledig weg. Ik ben raad gaan vragen in de nabije TN-winkel en daar stelden ze voor om de TV-boxen in te ruilen voor een nieuw, heel klein type decoder. Wat vluchtig opzoeken op het internet leerde dat het wellicht om de TV-box Next Mini zou gaan (8 x 8 x 1,5 cm). De specificaties van dit toestel zien er inderdaad geavanceerder uit (blijft altijd de vraag of die ook een nuttige meerwaarde hebben voor een eenvoudig gebruiker). Mijn zorg is vooral of dit nieuw type TV-box ook kan bediend worden met een Harmony afstandsbediening. Bij het vorige type decoder (2022) kon ik nog de HUMAX definitie selecteren in de database van Logitec, maar de nieuwe TV-box heeft een andere merknaam. Ik las ergens dat dit ARRIS zou zijn... Gaat dat samen werken? Gelukt bij iemand?
... Meer weergeven
Labels:
11-02-2024
18:14
1
@m-jan20 Dank je wel, dit was precies wat ik me afvroeg.
... Meer weergeven
08-02-2024
16:06
@WG94 Bedankt voor je reactie, misschien was ik nog niet duidelijk genoeg: - Telenet biedt geen abonnement aan beperkt tot de Belgische voetbalcompetitie (enkel veel soorten sport en competities) - Zoals ik schreef kan ik de DAZN app gebruiken op mijn TV; de vraag was: wat met de keuze mijn TV of mijn Apple TV toestel gebruiken
... Meer weergeven
08-02-2024
15:14
Ik overweeg om mijn Play Sports abonnement bij Telenet op te zeggen en over te gaan op DAZN.
De reden is dat ik genoeg heb aan de Belgische voetbalcompetitie, wat Telenet verzuimt aan te bieden en waarvoor DAZN een veel goedkoper abonnement aanbiedt (mits betalen voor 1 jaar, afgerond 15 euro ipv 22 euro).
Hoe zit het met de beeldkwaliteit?
Wat met het gebruikte toestel: ik kan rechtstreeks de DAZN app gebruiken op mijn TV of op mijn AppleTV-toestel?
Hoe zit het met de administratie: rechtstreeks een account bij DAZN en aan hen betalen ofwel via de App Store?
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
app
21-11-2023
19:49
Ik heb vandaag de iphone 15 pro max 256 gb wit ontvangen van PostNL.
... Meer weergeven
15-11-2023
20:07
Ik ben vandaag naar een TN-winkel geweest. Ik wilde weten hoe het daar zit met de beschikbaarheid van de iphone 15 pro max: dit valt lelijk tegen: geen enkel. Zij hebben nog geen enkel iphone 15 pro max in de winkel gehad (behalve een demo). Daarbij moet dan nog verrekend worden dat zij nochtans met 5 winkels (waaronder Brugge) samenwerken... Uitgaande van hoe het vorig jaar ging, verwachten zij slechts begin volgend jaar over dit type toestel te zullen beschikken. Toen ik opmerkte dat momenteel een 15 pro max in een bepaalde uitvoering meteen in het winkelmandje kan gestopt worden (waaronder je het toch als voorradig beschouwt), hoorde ik dat zij niet kunnen bestellen via de website van TN. Het is voor hen zowat een verrassing wanneer en wat TN levert.... Het beeld dat ik hierbij krijg is dat zij in hetzelfde schuitje zitten als ikzelf. Mijn ervaring met dit bestellen bevestigt mijn beeld dat je bij TN enkel klant bent bij hun klantendienst... daarbuiten wordt er heel weinig met je rekening gehouden.
... Meer weergeven
13-11-2023
22:22
aanvulling: ik koop voortaan in een (fysieke) winkel = (fysieke) Telenet winkel; of helemaal niet bij TN zoals ik meestal doe. In elk geval aan zo'n TN web-avontuur begin ik niet meer.
... Meer weergeven
- « Vorige
- Volgende »
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 19-06-2024 17:31 | |
1 | 12-06-2024 15:54 | |
1 | 16-03-2024 18:05 | |
1 | 11-02-2024 18:14 | |
1 | 21-11-2022 15:23 | |
2 | 21-11-2022 12:58 | |
1 | 20-04-2023 13:52 | |
1 | 28-01-2023 21:15 | |
1 | 25-07-2018 20:48 | |
2 | 11-02-2021 21:55 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
11465 | 14-10-2016 13:15 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig