Beantwoorden
riji
Experienced Meerweter
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Werkt nieuwste Telenet TV-box met Logitec Harmony?

Wij hebben 2 TN TV-boxen (2022) die we beide besturen met een Logitec Harmony afstandbediening (Elite & Companion).
Die TV-boxen zijn wifi verbonden (mesh systeem, Deco-50 vanTP-Link).
Bij één van de TV-boxen valt meermaals per avond kort (10-20 seconden) het beeld volledig weg.
Ik ben raad gaan vragen in de nabije TN-winkel en daar stelden ze voor om de TV-boxen in te ruilen voor een nieuw, heel klein type decoder.
Wat vluchtig opzoeken op het internet leerde dat het wellicht om de TV-box Next Mini zou gaan (8 x 8 x 1,5 cm). De specificaties van dit toestel zien er inderdaad geavanceerder uit (blijft altijd de vraag of die ook een nuttige meerwaarde hebben voor een eenvoudig gebruiker).
Mijn zorg is vooral of dit nieuw type TV-box ook kan bediend worden met een Harmony afstandsbediening. Bij het vorige type decoder (2022) kon ik nog de HUMAX definitie selecteren in de database van Logitec, maar de nieuwe TV-box heeft een andere merknaam. Ik las ergens dat dit ARRIS zou zijn...
Gaat dat samen werken? Gelukt bij iemand?

0 Likes
28 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Misschien niet het makkelijkste om te proberen, maar heb je al eens getest met een andere TV of beeldscherm?

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
riji
Experienced Meerweter

Ja, het toestel zelf deed het goed.

Het nieuwste toestel verhuizen naar de kamer met het schermprobleem is lastiger omdat het om een 77" scherm gaat.

0 Likes
Mellebeek
Freshman Beetjesweter
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! Hi there!

Kan je hier delen hoe je deze hebt gekoppeld?

0 Likes
riji
Experienced Meerweter

11/6/2024: Ervaringen met koppelen TV-box-IP met afstandsbediening: Harmony Elite: mislukt
Ik heb geprobeerd onze nieuwe TV-decoder: de kleine (8x8 cm) TV-box-IP te koppelen aan onze Logitech Harmony Elite afstandbediening: niet gelukt. De test om de decoder in te schakelen is telkens mislukt.
Ik vermoed dat dit te maken heeft met het niet bijwerken van de Harmony database. Op de TB-box-IP staat vermeld: ARRIS VIP7002W. Dit type zit niet in de database en de overige types van zowel ARRIS als ARCADYAN werken niet met de TV-box.
Een ander probleem was het ontbreken van elke geluidsuitgang op de TV-box-IP. Ik heb dit kunnen oplossen door de HTMI-ARC ingang van onze TV (LG OLED) te gebruiken en dan de TV-uitgang en wijze van verbinging (optisch) te benutten, met verbinding naar onze geluidsversterker ONKYO.
In de setup van de TV-box-IP heb ik dan de verbindingen ingesteld met TV en geluidsversterker.
Dit werkt wel goed, zodat we hopen dat we zonder Harmony verder zullen kunnen...
Nog een ervaring: je kunt niet een TV-box-IP en een "gewone" TV-box samen gebruiken (op dezelfde TN-modem).

Comment Steven_E: verplaatst en samengevoegd met dit topic.

0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

@riji  schreef:

11/6/2024: Ervaringen met koppelen TV-box-IP met afstandsbediening: Harmony Elite: mislukt
Ik heb geprobeerd onze nieuwe TV-decoder: de kleine (8x8 cm) TV-box-IP te koppelen aan onze Logitech Harmony Elite afstandbediening: niet gelukt. De test om de decoder in te schakelen is telkens mislukt.
Ik vermoed dat dit te maken heeft met het niet bijwerken van de Harmony database. Op de TB-box-IP staat vermeld: ARRIS VIP7002W. Dit type zit niet in de database en de overige types van zowel ARRIS als ARCADYAN werken niet met de TV-box.

Dit model TV-box heeft geen IR-ontvanger en wordt dus niet ondersteund door de Harmony Elite.

@riji  schreef:

Nog een ervaring: je kunt niet een TV-box-IP en een "gewone" TV-box samen gebruiken (op dezelfde TN-modem).

Dat zou net wel moeten werken, daar de TV-box IP uitgedeeld wordt als tweede decoder voor klanten die al een TV-box hebben. Wat doet je dit besluiten?

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
0 Likes
Steven-E
Experienced Meesterweter
Jij bent een pro! Ere-Krak Krak 2021 Krak 2022

@riji ik heb je bericht samengevoegd met deze thread, omdat dit over hetzelfde gaat.

Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
0 Likes
riji
Experienced Meerweter

@WG94 Inderdaad, de TV-box en de TV-bow-IP kunnen samen gelijktijdig gebruikt worden; zoals ik nu zelf ondervind.

Toch even vertellen hoe ik ertoe kwam dat dit niet het geval zou zijn. Meteen nadat ik gisteren de TV-box-IP geïnstalleerd had, werkte die normaal. Toen ik daarbij ook mijn gewoneTV-box (met coax-aansluiting) gebruikte, kon ik met de TV-box-IP op geen enkele zender meer afstemmen: "deze zender is momenteel niet beschikbaar.... CS2010". Toen ik de gewone TV-box van de stroom haalde werkte de TV-box-IP opnieuw correct. Ik heb dit dan als een technische vraag telefonisch gemeld bij TN en daar zei de medewerker meteen dat deze 2 TV-boxen niet gelijktijdig samen kunnen gebruikt worden. Vandaar mijn bewering in mijn vorige post.... In de TN-winkel sprak men die bewering ook met klem tegen, gebaseerd op massale ervaring van het tegendeel...

riji
Experienced Meerweter

Ik ben verheugd te kunnen melden dat met het vervangen van de TV-box door een TV-box-IP model, ons probleem regelmatig met een onderbreking van het beeld (zwart scherm) geconfronteerd worden, is opgelost. Achteraf bekeken lijkt dit in die zin begrijpelijk: voorheen gebruikten we een coax kabel van zo'n 20 jaar oud en nu hebben we geen coax kabel meer nodig, vandaar.

bert_
Moderator
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol!

Bedankt om dat te laten weten! ik heb je bericht dan ook aangeduid als de oplossing. Zo is het voor iedereen makkelijk zichtbaar 😉

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewBert | Moderator

0 Likes
Steven-E
Experienced Meesterweter

Maar de vraag in de titel, daar is de conclusie dan dat het niet werkt ((IP only TV box met Logitech Harmony) ?

Dan lijkt me dat alvast niet opgelost...

Steven-E | Krak
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Steven-E  De titel heeft niks te maken met de oplossing, met de tv box met coax kan je wel de afstandsbediening gebruiken, bij de IP tvbox niet.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
0 Likes
Steven-E
Experienced Meesterweter

Inderdaad, ik vind dit allemaal nogal verwarrend, zo twee dingen door elkaar behandelen 😉

Steven-E | Krak
0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Hij heeft gewoon laten weten dat hij terug beeld heeft via een internet kabel

Omdat hij zijn oude coax kabel niet wou vervangen

Zeer leerrijke info

0 Likes
a2223990
Freshman Beetjesweter
Vernieuwde Telenet Webmail? It's your eighth party! It's your fifth party! It's your fourth party!

Het is mij tot nu toe niet gelukt om de Harmony One te koppelen met de nieuwe IPTV-box.
Ondertussen gevonden dat het IPTV-box ook aan te sturen is via Home Assistant. Voor het geval we de afstandsbediening eens kwijt spelen kunnen we het nog op deze manier bedienen.
https://github.com/Sholofly/lghorizon
De remote control van telenet kan ook wisselen van poort op de televisie, dus voor ons volstaat dit grotendeels. 
HDMI1 : telenet decoder
HDMI2: Chromecast
HDMI3: DVD-speler
HDMI4: Nintendo
Todo :
- de DVD-speler integratie nog zoeken in Home Assistant
- de mediaplayer van de televisie (Samsung) aanspreken vanuit Home Assistant.
Daarna is de Harmony Ultimate One overbodig.

0 Likes