42182
netweters
|
18606
gesprekken
|
20098
vragen
|
Hallo,
Misschien een domme vraag, maar is tv-kijken via de telenet tv-app ook mogelijk zonder decoder ?
Alvast bedankt.
Ja, met Telenet TV Flow.
https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/flow
Tv met kaartje je blijft altijd een gewoon tv abo nodig hebben
@luc55 schreef:Tv met kaartje je blijft altijd een gewoon tv abo nodig hebben
De vraag ging over Telenet TV via de “app”.
Ik begrijp uit @luc55 zijn antwoord dat het hebben van tv met een kaartje voldoende is om de tv app te kunnen gebruiken.
Technisch wordt de ci+ beschouwdvals een decoder.
@Steven-E schreef:Ja, met Telenet TV Flow.
https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/flow
Waarom haal je BASE TV niet aan? Dat heeft veel meer zenders en is zelfs goedkoper. O ja, en het is precies dezelfde app, want het is gewoon Telenet.
@janne_man schreef:Ik begrijp uit @luc55 zijn antwoord dat het hebben van tv met een kaartje voldoende is om de tv app te kunnen gebruiken.
Technisch wordt de ci+ beschouwdvals een decoder.
Dat is echter niet volledig juist. Klanten met CI+ hebben enkel toegang tot de TV-app als ze óók een internet abonnement hebben (tenzij dit sinds juli 2023 aangepast is)
@Bjarne schreef:Klanten die momenteel gebruik maken van een CI+ module (TV-kaartje) en geen Telenet internet hebben kunnen geen gebruik maken van de Telenet TV-app.
Van zodra deze klanten ook internet via Telenet nemen kunnen ze gebruik maken van de Telenet TV-app.Bron: Opgelost: Werkt de Play More abo op de Telenet TV app ? - Pagina 3 - De Netweters
@WG94 Ik moet je tegenspreken, sinds het Telenet tv app geworden is voor elke klant kan iemand met een CI+ module ook tv kijken via de app.
ik heb dit hier dus kan dit beamen 😉
Dat heb je vorig jaar ook gezegd, toch zal je dan de uitzondering op de regel zijn.
Telenet geeft nogsteeds aan dat het niet kan: Wat is TV met een kaartje? (zie onderaan) Tenzij @Moderator dit kan tegenspreken.
@WG94 Die info klopt niet meer want klik eens verder naar https://www2.telenet.be/residential/nl/klantenservice/tv-en-entertainment/kijken-via-app-of-website/...
dan zie je dat je een tv met een kaartje nodig hebt om de app te gebruiken.
je kan enkel kijken, de andere opties op de app lukken niet.
Dat is juist iedereen met een tv kaart of digibox , digicorder gekocht of gehuurd of tv box gehuurd
Hebben de tv app
Iedereen heeft terug kijk tv
Alleen opnemen gaat met digicorder of een tv box
Je kan Tv Flow gebruiken , dan heb je 14 zenders tot je beschikking ( de populairste zenders ) , je hebt 7 dagen terug kijk tv , je kan eventueel een optie tot Streamz nemen en Play Sports via Telenet. Daarnaast kan je ook op al je schermen kijken waar je wil. Je kan de App installeren op je Android tv , Apple TV of je streamt via een Chromecast of via Airplay. Tv Flow is er vanaf € 10,89 per maand.
Je hebt daarnaast ook tv met een kaartje , de CI+ module. Daar heb je voor nodig een kabel abonnement , het kaartje zelf via Telenet , een tv toestel die het kaartje kan ondersteunen. Je kan hier geen gebruik maken 7 dagen terug kijk tv en je kan niet in de tv gids 14 dagen verder.
Om de tv app te gebruiken , waar je vraag over gaat , moet je voor de CI+ module wel een internet abonnement hebben van Telenet anders kan je de tv app niet gebruiken. Zie ook de op 1 na laatste regel hier onder.
Vergeet ook niet dat een kabel abonnement jaarlijks betaald word + de module die je moet aankopen , dit is geen huur.
Dus als je enkel maar tv zou willen kijken via de tv app zou ik persoonlijk kiezen voor Telenet TV Flow app. Je hebt geen kosten aan je kabel abonnement + geen kosten voor de aankoop van je CI+ module.
En een kabelabonnement kost 255,84 euro/jaar. Dan is het idd slimmer omvoor Telenet TV flow te gaan.
https://www2.telenet.be/residential/nl/landingspaginas/tarieven/tv.html
@patrick37 schreef:Dus als je enkel maar tv zou willen kijken via de tv app zou ik persoonlijk kiezen voor Telenet TV Flow app.
Het is tegenwoordig maar 1 app meer dacht ik: de Telenet TV app. De Flow app is discontinued.
@patrick37 Je kan wel via de app kijken als je een kaartje (CI+) hebt, ik heb het hier al bijna 2 jaar zo zonder internet van Telenet,
dat is omdat het nu 1 app is sinds Telenet tv app er is, vroeger moest je de Yelo app hebben om tv te kijken, maar die tekst op de site klopt dus niet meer.
@WG94 zie de foto waar je kan zien dat een kaartje ook terug kijk tv heeft en kijken via de app.