Beantwoorden
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Werkt nieuwste Telenet TV-box met Logitec Harmony?

Wij hebben 2 TN TV-boxen (2022) die we beide besturen met een Logitec Harmony afstandbediening (Elite & Companion).
Die TV-boxen zijn wifi verbonden (mesh systeem, Deco-50 vanTP-Link).
Bij één van de TV-boxen valt meermaals per avond kort (10-20 seconden) het beeld volledig weg.
Ik ben raad gaan vragen in de nabije TN-winkel en daar stelden ze voor om de TV-boxen in te ruilen voor een nieuw, heel klein type decoder.
Wat vluchtig opzoeken op het internet leerde dat het wellicht om de TV-box Next Mini zou gaan (8 x 8 x 1,5 cm). De specificaties van dit toestel zien er inderdaad geavanceerder uit (blijft altijd de vraag of die ook een nuttige meerwaarde hebben voor een eenvoudig gebruiker).
Mijn zorg is vooral of dit nieuw type TV-box ook kan bediend worden met een Harmony afstandsbediening. Bij het vorige type decoder (2022) kon ik nog de HUMAX definitie selecteren in de database van Logitec, maar de nieuwe TV-box heeft een andere merknaam. Ik las ergens dat dit ARRIS zou zijn...
Gaat dat samen werken? Gelukt bij iemand?

12 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1129
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Bye-bye Google, hello Yougle!

Werkt nieuwste Telenet TV-box met Logitec Harmony?

In Nederland noemen ze dit de Mediabox Next Mini, Telenet koos voor TV-box IP. Intern bij Liberty Global noemen ze het Apollo.

Ik heb er zelf geen in huis maar in een promovideo van Liberty Global staat te lezen dat het gaat over een Arris VIP5202W.

In dit Tweakers artikel uit 2022 lijkt men er niet in te slagen het te koppelen aan een Harmony.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Werkt nieuwste Telenet TV-box met Logitec Harmony?

@riji deze nieuwe box werkt via wifi, het kan zijn dat deze nog niet wordt ondersteund door logitec systemen, er zijn er nog niet veel die deze hebben, en je moet al geluk hebben dat net iemand hier post die zo een toestel heeft en dit met logitec bediend.

de arris was de eerste tv box en de 2de de humax, er is nog geen bevestiging welk merk en type de IP box is.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Werkt nieuwste Telenet TV-box met Logitec Harmony?

Als het beeld wegvalt kijk je dan live TV (kabel tv) of kijk je iets interactief ( opgenomen, terugkijk tv, ...).

Zijn de TV-boxen met een UTP kabel direct op de modem verbonden of via WiFi?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Werkt nieuwste Telenet TV-box met Logitec Harmony?

@Janneke_Dust op die nieuwe ip box zit geen kabel aansluiting meer, is enkel via internet (over ip), dus geen cable DVB-C meer.

en er is keuze tussen UTP of wifi.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Werkt nieuwste Telenet TV-box met Logitec Harmony?

zijn huidige boxen hebben wel coax.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2265
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Werkt nieuwste Telenet TV-box met Logitec Harmony?

heb het eerste bericht nogmaals nagelezen en het is op het eerste zicht een WiFi probleem ik zou dus zeker niet aanraden om de IP box te nemen want dan gaat hij op de plaats van de problemen altijd problemen hebben en niet enkel bij interactief TV kijken.

De probleem box heeft blijkbaar problemen met het mesh systeem en de andere niet.

Ik ben voorstander om eerst het eerste probleem op te lossen ipv mogelijk nog een bijkomend probleem te veroorzaken.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5306
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Werkt nieuwste Telenet TV-box met Logitec Harmony?

@Janneke_Dust vraag is wel of dit bij hem bij live kijken wegvalt of bij uitgesteld kijken, 

voor live tv heb je op de huidige tv boxen nog coax kabel nodig om te kunnen kijken op de ip box niet, als die enkel bij opnames of terugkijk tv de uitval heeft dan is het een internet probleem, als dit bij live kijken ook is dan is het een probleem met de coax kabel zelf, 

voor terug kijk tv en opnames wordt altijd aangeraden om via utp kabel te werken (zelf de concurrentie meld dit bij de nieuwste box dat vrijdag uitkomt met wifi6 aan boord).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Werkt nieuwste Telenet TV-box met Logitec Harmony?

Zoveel reacties, allemaal bedankt.

We kijken inderdaad live als het beeld wegvalt. We kijken overigens helemaal geen streamingdiensten.

Ik heb nu de 2 boxen van kamer verwisseld om te zien of het wegvallen van het beeld hetzij plaatsgebonden (wifi) of TV-box gebonden is.

In dit laatste geval zal ik gewoon de haperende TV-box gaan ruilen voor eenzelfde type want uit jullie reacties en de verwijzing naar gebruikerservaringen bij Ziggo is die allernieuwste TV-box geen onverdeeld voordeel.

 

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Werkt nieuwste Telenet TV-box met Logitec Harmony?

@riji Je kan deze instellen als Arcadyan hmb 2206 ipv Arris VIP 5202. Dit zou moeten werken.

Alle functionaliteiten zijn hetzelfde hierop. Als je bijvoorbeeld een Samsung hebt zou deze ook herkend worden als Tv ontvanger. Zo kan je uw afstandbsbediening van je tv gebruiken voor je Tv Box.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Werkt nieuwste Telenet TV-box met Logitec Harmony?

@kristofDW  Dank voor deze precieze informatie.

Ik heb even geprobeerd en de Logitec database kent zowel ARRIS VIP5202 als ARCADYAN HMB2260

Dit opent goede perspectieven.

Ik ben evenwel nog aan het testen. Het van kamer wisselen van onze 2 decoders leerde dat het zwart scherm niet aan de decoder ligt.
Nu heb ik, mbt wifi ontvangst,  de Deco x50 satelliet box (of hoe noem je dat?) wat dichter bij het x50 basisstation gebracht en dit lijkt wel te helpen...

Misschien kan ik beter nog een extra x50 satelliet box aanschaffen?

 

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1680
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Werkt nieuwste Telenet TV-box met Logitec Harmony?

@riji klopt wel dat je goede wifi moet hebben anders werkt dit niet goed of niet. Hou ons zeker op de hoogte als het optimaal werkt. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
riji
Experienced Meerweter
Berichten: 114
BINGO! De volle 100! De vlam zit erin. Al 25 duimen!

Werkt nieuwste Telenet TV-box met Logitec Harmony?

Na het plaatsen van het (mesh) TPlink DX50 station op een gunstiger positie zijn er avonden dat we geen "zwart beeld" hebben en andere dat dit 1 maal optreedt.
Ik zou de sterkte van het wifi signaal willen meten, maar vind daar niet direct een app voor in de App store (iOS). Als ik de snelheid meet bij het station naast de TV, dan is deze ongeveer dezelfde als bij het DX50 basisstation dat bij de TN modem staat en ook de ping tijden zijn ongeveer gelijk.
Misschien is het beter de beperkte uitval te aanvaarden dan nog een extra DX50 station tussenin te plaatsen?