Beantwoorden
WimD85
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Sinds enkele weken ervaren we frequenter en frequenter problemen met het TV-kijken.
De opmerking krijgt ook variërende codes. Een keer is het 2001, dan 2004 enz enz.

Bellen naar de helpdesk is geen oplossing gebleken. Eerst een heel vriendelijke man aan de lijn gekregen die niet de juiste opleiding of toegang had tot mijn systeem en me beloofde terug te bellen en dan iemand door te verbinden (wat hij ook deed, thx).

De "doorverbonden" vrouw kon niets zien op haar monitor. "Alles werkt prima"...
Ik had een "computer says no"-ervaring.
Op de koop toe vond de dame een voerstap naar Proximus misschien wel de goede keuze....
En, een technieker sturen zou me zeker geld kosten, want in het (haar) systeem, was niets te zien.

Toch zou ik een oplossing appreciëren. Moet ik iets doen, bijbetalen, vermijden, ...??

Dank je voor de hulp.

 

Titel gewijzigd door Daan (mod) | Vorige titel: Deze video kan niet worden afgespeeld

0 Likes
36 reacties
MaartenLoyens
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Dag van de Chocolade Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Heb dit probleem bij Studio 100 TV. Wij kijken hier via de chromecast. Nu weet ik wat de oplossing is, maar ik zie mij niet als leek de dns aanpassen. Misschien een kleine handleiding ofzo?

0 Likes
on4cdj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Hier had ik dus ook dit probleem in de maand juli, en toen was er eerst een workaround met het veranderen van DNS, en later heeft Telenet dit rechtgezet en konden we weer kijken als vanouds met de oorspronkelijke DNS-servers.

Maar sinds vandaag is de errorcode 2001 er terug !

Wat hebben ze nu weer veranderd ?? 😬

0 Likes
nonkeljan
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf! Hi there!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Ik krijg momenteel steeds de melding wanneer ik live wil kijken.

Als ik vanaf begin kijken aanklik werkt alles wel. Dan moet ik steeds doorspoelen.

Op zenders die je niet kan terugkijken kan ik niet live kijken.

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

@on4cdj 

Is het "spelen" met verschillende DNS ditmaal geen oplossing? Al getest?

EDIT: ik heb ook last gehad van het vorige probleem, maar momenteel ervaar ik geen enkel probleem. Ik heb destijds wel na een tijdje mijn originele DNS teruggezet.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
on4cdj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Inderdaad toen het zich voordeed ergens in juli toen heb ik mijn DNS-servers veranderd van Cloudflare naar Quad9 en het was verholpen.

Via deze weg hier dan een berichtje gelezen dat het zou opgelost zijn, en na het terugzetten naar Cloudflare werkte alles weer als vanouds.

Tot vorige week dus, en toen moest ik niet ver zoeken en direct omgeschakeld naar Quad9 en de error was weer verdwenen.

Tot nu toe staan de DNS-servers hier nog steeds op Quad9 en heb ik nog niet geprobeerd om terug naar Cloudflare te gaan.

"If it ain't broke don't fix it" weetjewel 😉

 

Gegroet.

 

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5191
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

@on4cdj 

Dan is het voor jou dus opgelost. Wellicht ook voor de anderen? Als het voor jou geholpen heeft ....

Wat ik dan wel vreemd vind: zoals aangehaald heb ik na een tijdje mijn DNS opnieuw op Cloudflare gezet en dit werkt nog steeds probleemloos ... 🤔


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
on4cdj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 21
Star Wars Day Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Deze video kan niet worden afgespeeld error 2001 & 2004

Awel,  nu ben ik toch terug naar Cloudflare en werkt zoals voorheen. 😸

'k Vraag me af wat nu het probleem was, want na het omschakelen naar Quad9 was error 2001 verdwenen.....vreemd inderdaad.

Mja, back to normal dus, en voor anderen hier die ook deze error zouden hebben, het is het proberen waard om de DNS-servers eens te veranderen.

Indien geen oplossing, dan toch misschien eens de helpdesk contacteren, want toen is het toch door hen gefikst uiteindelijk.