Beantwoorden
Elipel
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Wereld gedichtendag Star Wars Day Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

Hallo, Hoe zit dat nu eigenlijk met de opnames van de digicorder en de nieuwe app Telenet TV?

Kan je die nu afspelen of niet? Ik zit in de EU, maar NIET thuis.

Ik deed vanuit de EU enkele opnames. In de app zie je dat ze ook opgenomen zijn (Mijn TV).

Afspelen NEE

Het enige wat lukt, is opname wissen.

Wordt de digicorder geweerd uit hun nieuw systeem?

0 Likes
28 reacties
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5202
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

@Elipel 

Je kan met de Telenet TV app evengoed opnames bekijken als met YeloTV

Let wel, er zijn ook een hele reeks zenders waarvan je de opnames enkel rechtstreeks via de digicorder op TV kan zien, en niet op remote toestellen. Dat was met Yelo trouwens ook al het geval.

Je probeert toevallig toch niet een opname van één van die zenders te bekijken?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Elipel
Experienced Weetjesweter
Berichten: 25
Wereld gedichtendag Star Wars Day Tien op tien! Dat loopt vlotjes.

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

Hallo, het zijn 2 programma's van VTM Gold

vandaag deed ik een test op VTM en dit programma kon ik hier afspelen op vakantie.

Vandaag ga ik nog 3 programma's opnemen voor uit te testen.

1 op vtm en 1 op vtm3 en sport op vier

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5202
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

OK, ik ken de lijst niet vanbuiten, maar ik wens u alvast succes met uw testen 😉

Ik vermoed dus in ieder geval dat die restrictie aan de basis ligt van uw probleem.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1653
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

Opnames afspelen van een digicorder is eigenlijk "bij manier van spreken".

Je speelt die opname natuurlijk niet rechtstreeks af van je digicorder, maar je streamt die vanuit de Telenet Cloud.

En dat is beperkt tot de zenders, waarvan Telenet opnames heeft op zijn servers ...

StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5202
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

@flip1953 

Ben je daar zeker van? Waarom zou dat niet effectief van de digicorder kunnen komen? Dat je nu in Spanje zit of boven op de PC, maakt dat verschil? Je maakt in ieder geval connectie met de digicorder...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2798
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

Ze komen van de decoder als hij op spaarstand staat werkt het niet dus hij moet aan staan om te kijken naar opnames

het gebeurt dat aantal zaken niet gaan iets met kijk rechten of het nu box is of flow was het zelfde in buitenland het ging toen niet voor deze zaken

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2273
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

Het antwoord van flip1953 klopt. De opnames komen van de servers en niet van de digicorder zelf.

Ik ben nu 4 weken in Tenerife en heb heel wat op de digicorder opgenomen programmas afgespeeld en als ik naar mijn internet verbruik kijk dan is dit praktisch NUL. Dus de digicorder stuurt zelf niets op het internet.

Oude opnames kan ik ook niet meer afspelen omdat deze niet meer op de servers van telenet staan. Opnames van duitse zenders kan ik ook niet afspelen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5202
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

@Janneke_Dust 

En het tweede luik van mijn vraag: als ik thuis boven op de PC kijk via TelenetTV, is dat dan ook van de servers van Telenet of kijk ik dan wel op de digicorder?

EDIT: dat je maar een beperkte reeks zenders (of liever de opnames ervan) kan bekijken via Telenet TV was vroeger inYelo TV ook al. Wil dat dan zeggen dat we altijd al met Yelo TV op de servers aan het kijken waren en niet op onze digicorder? Ik herinner me nog dat er in Yelo TV een knop was waarin je kon aanklikken dat je in uw opnamelijst enkel die opnames kon zien die je ook op de PC kon zien via Yelo.

Indien nee, waar ligt daarin het verschil en waarom?


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

Simpel. De opnames op de harde schijf van de Digicorder gebeuren in de originele uitzendkwaliteit van de zenders: meestal 1080i of 720p H.264 in een MPEG-TS bestandsformaat. Bovendien blijven de opnames versleuteld en kan alleen de Digicorder de opnames weergeven.

Je kan die opnames dus niet op een iPhone of Android-telefoon afspelen, het bestandsformaat is mogelijks niet compatibel, de versleuteling ook niet.
Daarnaast zou zo'n stream vanaf de Digicorder naar pakweg Spanje 9 Mbps upstream verbruiken op de node.
Als 20 klanten dit tegelijk doen, ligt ofwel de node plat, of sputtert de stream. Een coaxnetwerk heeft écht enorm weinig uploadcapaciteit. Zes kanalen van 30 Mbps of zo. (15-65 MHz en kanalen van 6,4 MHz)

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5202
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

@Ex-Netweter 

Ik vroeg of dezelfde redenering geldig is voor thuis. Dan belast ik geen nodes, ik kijk op de PC boven in de kamer ... Ook op mijn tablet, dat is dan via mijn eigen WiFi ...


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

Ah, ik herinner me nu dat het ooit toch mogelijk was met DLNA en DTCP-IP-encryptie. Dat werkte op een Playstation.

Je had dan een map "Telenet iDTV Recordings" op je Playstation waaruit je alle opnames kon afspelen.

Op een iPhone/iPad of Android heeft dat nooit gewerkt, dus moest Telenet sowieso een andere oplossing aanbieden.

zie: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/lijst-van-opnames-digicorder-zichtbaar-op-mijn-computer

0 Likes
StefaanH
Professional Superweter
Berichten: 5202
Dat verdient een trofee! Organisatietalent! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen


@Ex-Netweter  schreef:

... knip ...

zie: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/lijst-van-opnames-digicorder-zichtbaar-op-mijn-computer


Die referentie, daar staat o.a. in:

Goed om te weten

  • Je ziet het overzicht van je opnames op je computer, maar je kan ze niet bekijken.

Dat gaat dus over iets heel anders hé ... Ik heb het al de hele tijd over kijken via TelenetTV, en vroeger Yelo TV op de PC.


   StefaanH | Krak
    De Gustibus et Coloribus non est disputandum.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen

Alles wat je via de Yelo- of Telenet TV-app/website bekijkt komt vanaf een Telenet-server.

Dit is hier al meerdere malen bevestigd.

0 Likes
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1653
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

Opnames digicorder op Telenet TV app niet af te spelen


@StefaanH  schreef:

Ik vroeg of dezelfde redenering geldig is voor thuis. Dan belast ik geen nodes, ik kijk op de PC boven in de kamer ... Ook op mijn tablet, dat is dan via mijn eigen WiFi ...


Dat kan je eens vlug testen hé ...

Bekijk eens een "opname" via je eigen WiFi, en trek de stekker uit digicorder terwijl je kijkt ...

Wat wel lokaal gebeurt is een opname bekijken van de ene digicorder op de andere (als beide op hetzelfde netwerk zitten).

0 Likes