Beantwoorden
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 494
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Verschillende problemen met streamingapps op TV-box

Sinds begin deze maand heb ik verschillende problemen met enkele streamingdiensten via de Telenet TV Box.

Zo gebeurd het bij Disney+ regelmatig dat bepaalde lijnen van de ondertiteling gewoon niet verschijnen of amper een halve seconde in beeld komen voordat ze alweer verdwijnen. Net zoals elders op de Netweters ook reeds werd doorgegeven is ook het probleem dat de instelling voor de rand van de ondertiteling niet wordt onthouden nog niet opgelost, waardoor de ondertitels tegen een iets lichtere achtergrond amper leesbaar zijn.

Daarnaast heb ik sinds deze maand ook last dat aflevering van reeksen op Streamz het beeld niet vloeiend is. Op onregelmatige basis blijft het beeld soms een halve seconde stilstaan. Ik heb dit begin deze maand voor het eerst opgemerkt bij de laatste aflevering van De Kraak (de dagen ervoor had ik de rest van de reeks gezien zonder problemen). Een week later keek ik dan bijvoorbeeld ook naar de film 65 met Adam Driver en daar merkte ik dan weer geen problemen op. Toen ik eind vorige week dan begon aan de serie The Last Of Us was mijn verbazing dan ook groot dat ik opnieuw hinder ondervond van niet-vloeiend beeld. Ondertussen heb ik hier 4 afleveringen van gezien en heb ik dit in elke aflevering opnieuw ondervonden. De "haperingen" treden op onregelmatige basis op. Soms gebeurd dit minutenlang niet, daarna soms 3 keer binnen één minuut.

 

Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Problemen met streamingapps

5 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1200
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Verschillende problemen met streamingapps op TV-box

Voor Disney+ neem je best contact op met Disney zelf, zij zijn de ontwikkelaars van de app. Disney+ Helpcentrum 

Er is geen Streamz-app op de TV-box. Heb je bij het bekijken van opnames, Terugkijk TV of andere films/series 'op aanvraag' ook haperingen? Hier kan het om problemen met je netwerkverbinding gaan, of storingen aan de kant van Telenet. (Of iets helemaal anders)


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2273
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

Verschillende problemen met streamingapps op TV-box

WiFi of UTP aansluiting voor TV-box?


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 494
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Verschillende problemen met streamingapps op TV-box


@WG94  schreef:

Voor Disney+ neem je best contact op met Disney zelf, zij zijn de ontwikkelaars van de app. Disney+ Helpcentrum 

Er is geen Streamz-app op de TV-box. Heb je bij het bekijken van opnames, Terugkijk TV of andere films/series 'op aanvraag' ook haperingen? Hier kan het om problemen met je netwerkverbinding gaan, of storingen aan de kant van Telenet. (Of iets helemaal anders)


Streamz gaat inderdaad rechtstreeks via de TV-Theek. Ik merk dit probleem niet op met films van Streamz+, en ook niet met Terugkijk TV of opnames. Ik heb ook de modem en decoder al eens zonder stroom gezet en herstart maar dit lost niets op. De TV Box is ook rechtstreeks verbonden met de modem via UTP en wanneer ik een diagnose doe is deze volledig in orde.

Ex-Netweter
 

Verschillende problemen met streamingapps op TV-box

Hoogstwaarschijnlijk een softwareprobleem met de TV-box. Dat kan je alleen melden aan de Telenet-klantendienst.

Probeer de Streamz-app eens op een ander toestel. (Android TV, Apple TV, Tizen, LG WebOS,...)

Hofkens
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 494
Waar zijn die handjes? De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Verschillende problemen met streamingapps op TV-box


@Ex-Netweter  schreef:

Hoogstwaarschijnlijk een softwareprobleem met de TV-box. Dat kan je alleen melden aan de Telenet-klantendienst.

Probeer de Streamz-app eens op een ander toestel. (Android TV, Apple TV, Tizen, LG WebOS,...)


Zowel Streamz als Disney+ werken via computer volledig normaal. Daarmee dat ik hier een onderwerp opende om te zien of er nog mensen zijn met gelijkaardige klachten over beide streamingdienstan via de TV Box.