Beantwoorden
INBO1967
Experienced Beetjesweter
Goed gevonden! Primeur! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

de nieuwe TV box betalen of niet?

Overal zie je dat de omruiling van digibox en/of digirecorder naar de V-box gratis is. Wat ik dan wel vreemd vind is dat mijn digicorder gratis op mijn factuur staat en de bijkomende kleine digibox voor de slaapkamer is betalend MAAR  voor de TV-box zou ik dan ca 10 euro/maand huur moeten betalen? Dan gaat mijn rekening zomaar 10 euro omhoog 🤔 Is er iemand die de juiste info hierover heeft? tnx Inge

INBO1967
8 reacties
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT! De race is begonnen!

@INBO1967 

Als je Digicorder "gratis" op je factuur staat dan is die (denk ik) aangekocht.

En voor een aangekochte digibox/digicorder moet je uiteraard geen huur betalen...

Een TV-box kan je niet aankopen. Deze moet je altijd huren.

Als je een digibox/digicorder huurt kan je deze gratis omruilen voor een (gehuurde) TV-box (wat eerder 50 euro koste).

Je eerste TV-box kost € 10,97/maand. De 2de en alle volgende € 5,27/maand.

https://www2.telenet.be/residential/nl/producten/telenet-tv/tvbox/tvbox-omruilen.html

INBO1967
Experienced Beetjesweter

Dank je wel Santa voor het antwoord maar de vraag blijft hetzelfde. Ik heb in de living mijn digicorder staan( hoofdgebruik) en die zit mee in mijn abonnement, NIET aangekocht. Dan heb ik in de slaapkamer een kleine digibox staan en daar betaal ik ca 5 euro huur voor. Als ik nu mijn hoofd digicorder omruil naar de nieuwe TV box zou deze niet meer tot mijn abonnement behoren en zou er dus 10 euro/maand bijkomen, dan gaat het ineens van 129 euro naar 139..... wordt dus wel extreem. Ik vind de uitleg op de site van Telenet helemaal niet duidelijk en zelfs misleidend... ik zal van de week wel eens bellen naar Telenet denk ik  🤔

INBO1967
thomasdb
Professional Veelweter
WOW! Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

ik heb hier 2 digicorders en 2 digibox , eigendom of tweedehands aangekocht. no way dat ik wil veranderen naar die nieuwe dat zou me 25 € per maand extra kosten omdat die niet te koop enkel te huren zijn. 2dehands vind je al een digibox aan 25. zelfde verhaal met de wifi pods, ookal kunnen die voor sommigen het wel waard zijn wegens geen kennis voor nodig voor installatie. access points waren ook goedkoper. al die dingen in abbonementsvorm ok kan niet altijd anders , maar de pay what you use mag ook blijven bestaan ofzo. als ik meer geld zou hebben zou ik 't zo erg ook niet vinden maar da's niet bij iedereen mogelijk ook eh.

alleszinds als je nu een digicorder huurt in uw abbonnement dan vervangt die nieuwe tv box deze toch gewoon en kost deze geen 10 € extra? zoja laat weten wat de helpdesk hierover van mening is?.

Moaner
Professional Veelweter
Nieuwe TV-theek? WOW! Even demarreren... Een bus vol!

Het zou kunnen,welke abbo je hebt.

Ik heb WIGOS3 dat  WIGO S 6GB Iis geworden,betaal 99.01 euro per maand

er staat Huur Telenet TV Box 0.000 euro.

WG94
Experienced Allesweter
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

Zoals de anderen hier zeggen, de meeste abonnementen hebben de eerste decoder inbegrepen. Als je switch maakt van Digicorder naar TV-box dan blijft die inbegrepen.

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
INBO1967
Experienced Beetjesweter

Bedankt allemaal voor jullie antwoord, het lijkt me nu wel duidelijk dat ik me " zorgen " heb gemaakt voor niks. Nu nog de knoop doorhakken of ik ga overschakelen of niet 🤔

INBO1967
thomasdb
Professional Veelweter
WOW! Lezersgoud. Respect! Een bus vol! Topicvreter!

weet wel dat digibox/corder en tv box niet te combineren zijn op 1 abonnement. ofwel de oude ofwel de te huren nieuwe

tv met een kaartje werkt mogelijk wel nog samen met beide denk ik . ook het telenet.tv online platform blijft beschikbaar

danchrista
Freshman Meerweter
Lees je nog iets anders? ;-) Lezersgoud. Respect! Topicvreter! Warming up?

@INBO1967 Inderdaad opgelet, als je jouw digicorder gaat inruilen voor een tv-box, dan zal de digibox die je gebruikt op de slaapkamer niet meer samen werken.