41982
netweters
|
18473
gesprekken
|
19961
vragen
|
Ben al een tijdje gebruiker van een Synology DS218,
toen ik nog bij een andere provider zat werkte dit perfect, kon ik inloggen via Quickconnect en zo verder.
sinds kort terug klant bij telenet en nu kan mijn Synology enkel nog maar gebruiken intern (LAN)
kan ik op geen enkele manier via mijn NAS verbinding maken met het internet.
ik zit een beetje met mijn handen in mijn haar heb al van alles geprobeerd zonder resultaat, jammer genoeg konden ze mij van telenet uit ook niet helpen.
ik kijk alvast uit naar een oplossing en jullie hulp alvast bedankt!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Bij mij werkt dit wel bij telenet. Ik heb een DS218i van synology.
Bij mij werkt het hoor. Vast IP adres ingesteld in de range 192.168.0.10 tot .99? DDNS correct ingesteld? In geval van geen quickconnect port forwarding juist ingesteld? Het zal met uw instellingen te maken hebben niet met de provider.
ik heb dit probleem met mijn synology en bet BOXX van engie die geen verbinding krijgen via de ethernet poort dus denk ik wel dat het iets is in de router zelf, spijtig genoeg weet ik gewoon niet wat, op mijn synology krijg ik ook de melding regels voor poort doorsturen lukt niet of zoiets.
Guillaume
De procedure om poorten door te sturen op de Synology werkt alleen met eigen routers niet met de modem router van Telenet. Kijk eerst eens welk IP adres die toestellen hebben of krijgen. Verander die zonodig naar een fixed IP ergens tussen 192.168.0.10 en .99. Dat is het begin. En dan kan je voor uw Synology ook eens je account bij Synology resetten en uw quickconnect herinstellen. En dan de poorten forwarden op "Mijn Telenet". De poorten die je nodig hebt om bepaalde apps van buitenaf bereikbaar te maken. Ik heb nog nooit iets niet aan de praat gekregen op een Telenet modem/router.
Probleem is opgelost,
gewoon Quickconnect eens uitschakelen en terug inschakelen .
bedankt voor de hulp!
Guillaume