Beantwoorden
Storm-Watch
Experienced Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Primeur! Pageturner!

Aanpassing overeenkomst - ontevreden klant

Gisteren ben ik langs geweest in een Telenet zaak. De verkoper vertelde mij dat mijn abonnement automatisch zal veranderen van WIGO naar ONE en dat de surfsnelheid zou herleid worden naar 150 Mbps ipv de huidige 300 Mbps. Upgraden naar 1000 Mbps (ONE UP) voor mijn WIGO pakket kon mits opleg van 20 Euro. Ik ben daar niet mee akkoord gegaan, maar de verkoper zei dat alles automatisch zou veranderen. 's Avonds kreeg ik een weinig zeggende e-mail met een zgn. aanpassing van mijn overeenkomst in pdf. Ik heb dat duidelijk niet gevraagd. En dus nu mijn vraag. Mag Telenet (of één van hun verkopers dus) zomaar ongewild en eenzijdig mijn WIGO-overeenkomst wijzigen op de manier zoals hierboven beschreven?  

16 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5910
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanpassing overeenkomst - ontevreden klant

@Theo2  

Ja hoor die dienst bestaat zeker je kan die gewoon bellen. 

 

Je belt de 015 66 66 66 en kiest optie 3 , optie 4 en je komt op die dienst uit die de dingen samen met jou mee bekijkt. Van daaruit kun je samen met hun een beslissing maken of je het juiste pakket hebt en ook wat het kost en om het daarna eventueel in orde te maken. 

 

Deze dienst is enkel bereikbaar op werkdagen tussen 8 uur en 20 uur. Maar de tijden kunnen afwijken daar ben ik niet meer zeker van. 

 

Als je het online doet gaat ook enkel is dat wat moeilijker en is het ook globaler die vergelijking. Daar zie je geen exact verbruik en dergelijke bijstaan. Als ze je bij staan hebben ze ook een beter overzicht van je diensten en gebruik. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5226
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Aanpassing overeenkomst - ontevreden klant


@Storm-Watch  schreef:

Neen, ik had toevallig een nieuw SIM-kaartje nodig. Dat was de enige reden van mijn bezoek aan het centrum. 


In volgende twee gevallen blijf je in je Wigo:

  • je hebt een nieuwe sim-kaart nodig ter vervanging van een bestaande
  • je hebt een bijkomende sim-kaart nodig binnen  het aantal sim-kaarten van je huidig Wigo abonnement.

In volgend geval is de reactie van de verkoper correct:

  • Je neemt een bijkomende sim-kaart, maar je hebt reeds het maximale aantal simkaarten van je huidig Wigo abonnement. De verkoper kan je onmogelijk een nieuw Wigo abonnement verkopen , daar ze niet meer aangeboden worden. Het is in dat geval normaal dat die een ONE of ONEup voorstelt. De verkoper kan ook een Telenet Mobile aan 20 euro voorstellen. Dit afhangende van het gebruik dat je wenst te maken.