Beantwoorden
jorendhaen
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

360 WiFi beter met kabel?

Ik heb de 360 WiFi oplossing aangekocht met 3 pods om het hele huis te dekken.
Op elke plek waar ik een pod ga plaatsen, is er een UTP kabel aanwezig, die rechtstreeks verbonden zijn met de modem.
Ik had gelezen dat de pods ook kunnen worden aangesloten met een van de UTP poorten, op plaatsen waar de WiFi niet geraakt, maar vroeg me dus af of de pods sneller zijn wanneer ik ze verbind met UTP, ookal liggen ze in het WiFi bereik van de andere pods/modem?

Het lijkt me logisch dat ze beter zouden werken op deze manier, aangezien dat met andere mesh netwerken ook zo is.
En is het mogelijk om een pod aan te slutien op een switch?

0 Likes
2 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1289
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar!

360 WiFi beter met kabel?


@jorendhaen  schreef:

En is het mogelijk om een pod aan te slutien op een switch?


Ja.


@jorendhaen  schreef:

Ik had gelezen dat de pods ook kunnen worden aangesloten met een van de UTP poorten, op plaatsen waar de WiFi niet geraakt, maar vroeg me dus af of de pods sneller zijn wanneer ik ze verbind met UTP, ookal liggen ze in het WiFi bereik van de andere pods/modem?


Een bekabelde verbinding is stabieler dan een draadloze. Je gebruikt ze dan eigenlijk als access point ipv Mesh. Dat zal wel gewoon werken.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1676
Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Champagne, lezer van het jaar! Boek alvast het Sportpaleis!

360 WiFi beter met kabel?


@WG94  schreef:
Een bekabelde verbinding is stabieler dan een draadloze. 

Niet alleen stabieler, maar

  1. véél sneller
  2. je kan er een veel grotere oppervlakte mee bereiken (x4)

@WG94  schreef: 
Je gebruikt ze dan eigenlijk als access point ipv Mesh. Dat zal wel gewoon werken.

De ondertoon van deze uitspraak (tenzij ik het verkeerd begrijp) suggereert dat het gebruik van bekabelde pods ("als access points") minderwaardig is dan verbinden via WiFi ("als Mesh").

Dat zal niet alleen "gewoon werken", maar zelfs veel beter werken.

Bekabelde pods vormen ook een "mesh" netwerk (Adaptive Wifi systeem), waarbij de 360° modem de "mesh master" is ...

0 Likes