Beantwoorden
KaiBroux
Experienced Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken! Hi there!

F@ST3896LG-modem compatibel met pods van TP-link?

Ik heb sinds enkele maanden de F@ST modem in gebruik met de 360pods van telenet. Op eerste zicht werkte dit prima: snel internet overal in huis. Ondertussen ondervinden we bij ons thuis echter meer problemen. Er kunnen niet echt veel toestellen verbonden zijn met de pods en de wifi begint redelijk onstabiel te worden. 

Als oplossing was ik aan het kijken naar andere mesh technologien (bv mesh pods van TP Link). Mijn vraag hierbij is: is de nieuwe F@ST modem compatibel met niet-telenet pods?

Ik weet bijvoorbeeld dat dit bij andere modems wel is via UTP-kabel, maar ik vroeg me dus af als de F@ST dat ook is.

 

 

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: F@ST modem compatibel met pods van tp link?

1 reactie
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1225
De nieuwe Einstein! Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis!

F@ST3896LG-modem compatibel met pods van TP-link?

Technisch gezien is dat perfect mogelijk, je combineert best wel niet de 360 Pods met die van TP-Link.

Je schakelt dus best de Wi-Fi van de F@ST-modem uit en stuurt de 360 pods terug. Vervolgens sluit je de eerste TP-Link pod met UTP aan en configureer je deze in AP-modus (ipv router modus). Dan ben je vertrokken.

Wil je nog meer controle over je netwerk dan kan je ook overschakelen naar een andere modem (CV8560E); dan kan je de TP-Link in router modus gebruiken. Maar die uitleg laat ik even achterwege.


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.