Beantwoorden
FransDS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

DTMF tonen niet herkend door voicemail (5555)

Ik heb sinds kort een nieuwe gsm (Motorola Moto G04) en wanneer ik 5555 bel om mijn voicemail te beluisteren krijg ik de vraag druk '1' voor... druk '3' voor...
Wat ik ook druk (ik hoor de toetsbloktoon) dan wordt dat niet herkend door jullie voicemail-systeem.
Ik heb ook al geprobeerd met de (telenet-sim) kaart van mijn vriendin in mijn gsm, maar idem.
Wanneer we beide sim-kaarten in haar gsm stoppen, werkt het wel.
We dachten dus dat het aan mijn moto g04 lag
Maar wanneer we bvb naar jullie helpdesk (015/666666) bellen en we komen in het keuzemenu, dan wordt de toets die we indrukken wel herkend. En ook bij de bank, eandis,...worden mijn DTMF-tonen correct herkend.
Het is dus blijkbaar enkel jullie voicemail die ze niet herkend.
Kunnen jullie dit eens nakijken en vertellen hoe ik het kan oplossen zodat ik mijn voicemails kan beluisteren?

Bedankt

Frans

 

9 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5932
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DTMF tonen niet herkend door voicemail (5555)

@FransDS 

Eerst en vooral wil ik even vermelden dat 'jullie' hier geen Telenet is dit is geen klantendienst. Je stelt je vraag nu heel gericht naar Telenet zelf maar wij , de Netweters , zijn ook enkel maar klant. Dit forum is van klanten voor klanten bedoeld en niet ter vervanging van de klantendienst en er is ook niemand van de klantendienst die hier mee leest. 

Er zijn de gekende kanaal dat je kan gebruiken om in contact te komen met de klantendienst dat is bellen , Whatsapp of eventueel via Messenger via Facebook als er daar een account is. Via de klantendienst kan je vragen dit probleem na te kijken. 

 

 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FransDS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

DTMF tonen niet herkend door voicemail (5555)

Mijn excuses. Dat was me niet duidelijk helemaal duidelijk.
Soit, misschien zit er hier wel één of andere slimmerik die een gelijkaardig probleem had en met suggestie kan komen. (1 of andere instelling in de gsm?)

patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5932
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

DTMF tonen niet herkend door voicemail (5555)

@FransDS 

De sorry is niet nodig hoor 🙂 

Kan dat er iemand is met een gelijkaardig probleem die het heeft of meegemaakt heeft maar heb er nog niet echt een topic over gezien hier. 

Nu heb ik wel wat opzoek werk verricht en ben ergens op uitgekomen dat het zou kunnen liggen aan 4G bellen. Dit zou je dan eens dienen uit te schakelen en dan 2G / 3G bellen in te schakelen. Maar of dit ook de daadwerkelijke oplossing betwijfel ik. 

Aangezien je andere diensten wel werken op die manier , je bank en Eandis wat je noemde lijkt het mij eerder een IVR probleem intern te zijn. De IVR zal je toesen niet herkennen waardoor je niet verder kan maar dit is wel intern bij Telenet zelf op te lossen dat kunnen wij ook niet. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1700
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

DTMF tonen niet herkend door voicemail (5555)

@FransDS Veeg vanaf een startscherm omhoog om alle apps weer te geven.
Navigeren: Instellingen - Instellingenpictogram- Geluid- Geavanceerd.
Tik op Toetstonen om het Aan-schakelaarpictogram in te schakelen.
Tik op de lengte van de toetsenbloktonen en selecteer vervolgens een van de volgende opties:
Normaal
Lang

Dit zou volgens Motorola de oplossing zijn van uw probleem. Dit zou niet alleen de toets tonen activeren maar ook de DTMF.

Heb het zelf nog niet geprobeerd maar dit staat op de site van Motorola.

Moest dat niet werken kan je altijd het volgende doen : ga naar Netwerk en internet - Mobiel netwerk - Verbeterde 4G LTE-modus --> uitschakelen.

 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FransDS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

DTMF tonen niet herkend door voicemail (5555)

@kristofDW, dankjewel voor je suggesties. We hebben het geprobeerd, maar het lost het probleem niet op 😞
De toetsbloktonen stonden al aan, maar we zien nergens de mogelijkheid om de lengte van de toon aan te passen. We hebben deze suggesties inderdaad ook gevonden bij Motorola, maar ik heb de indruk dat op onze moto G04 deze mogelijkheid niet beschikbaar is (misschien wel op andere motorola-toestellen)
En we hebben ook geprobeerd op de "verbeterde 4G LTE-modus" uit te schakelen, maar ook dat biedt geen oplossing.
Ik vermoed dat er (nog) niet veel gebruikers zijn die een motorola moto g04 gebruiken, dus vermoedelijk heet Telenet nog geen weet van dit probleem. Ik zal ze dat dan maar eens melden.
Nogmaals dank voor je hulp

FransDS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

DTMF tonen niet herkend door voicemail (5555)

@patrick37,

dankjewel voor je suggestie. We hebben het geprobeerd, maar het lost het probleem niet op 😞
Ik vermoed dat er (nog) niet veel gebruikers zijn die een motorola moto g04 gebruiken, dus vermoedelijk heet Telenet nog geen weet van dit probleem. Ik zal ze dat dan maar eens melden.
Nogmaals dank voor je hulp

kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1700
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

DTMF tonen niet herkend door voicemail (5555)

@FransDS spijtig te horen dat het niet gewerkt heeft. Ik zou dit inderdaad eens melden. 

Heb je trouwens al eens geprobeerd met een andere simkaart ? 

 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
FransDS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

DTMF tonen niet herkend door voicemail (5555)

@kristofDW,
we hebben geprobeerd met de simkaart van mijn vriendin (ook telenet) en ook dan worden de DTMF-tonen niet herkend.
dan hebben we eens geprobeerd met de sim-kaart mobilevikings en daar werkt de voicemail prima mee.
Mijn telenet-simkaart dan ook geprobeerd in de gsm van mijn vriendin (ook een motorola, maar ander type) en daar werkt de voicemail wel
't is enkel de combinatie voice-mail van telenet + motorola moto g04 die niet werkt.

FransDS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

DTMF tonen niet herkend door voicemail (5555)

Voila, ik heb de vraag gesteld (via contactformulier) aan Telenet. Als ik antwoord krijg, meld ik het hier.