Beantwoorden
Len
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! En we zijn vertrokken!

eSIM (nog) niet mogelijk

Ik heb onlangs in de VS een nieuwe iPhone gekocht (die hebben geen fysieke SIM tray meer). Ik had gelezen dat Telenet nu de optie heeft voor een eSIM, waardoor ik de smartphone daar heb gekocht.

Echter blijkt mijn account (Telenet One) nog in het oude systeem (Mijn Telenet) te zitten, niet het nieuwe MyTelenet. Hierdoor kan ik mijn fysieke SIM niet omzetten naar een eSIM. De medewerkers van de Telenet-winkel en de klantendienst kunnen ook niet zeggen wanneer ik een eSIM zou kunnen activeren en omgeschakeld zou worden naar het nieuwe systeem.

Heeft iemand hier meer info over?

 

5 reacties
WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1202
Krak Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf! Boek alvast het Sportpaleis!

eSIM (nog) niet mogelijk

Het klopt dat er inderdaad nog een klein aantal klanten (vooral Business) op het oude systeem zitten.

Wij als Netweters hebben echter geen zicht op de interne processen van Telenet (zijn immers ook maar gewoon klanten), helaas dus ook niet op de migratie van jouw account.

 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Patrick6611
Professional Weetjesweter
Berichten: 36
Al 25 duimen! Dag van de Chocolade Verander-je-wachtwoord-dag Star Wars Day

eSIM (nog) niet mogelijk

En als je naar een Telenet winkel gaat, daar kunnen ze toch je sim omzetten. Of niet?

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2796
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

eSIM (nog) niet mogelijk

Hij kan proberen maar als hij op oude systeem zit dan niet

Zal hij even moeten wachten

sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5248
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

eSIM (nog) niet mogelijk

Niet te geloven dat de problemen met dat nieuwe systeem blijven aanhouden. Een (tijdelijke) oplossing zou kunnen zijn dat je een eSIM bij een andere provider neemt. Proximus, Mobile Vikings en Orange bieden dit aan. (Maar dit heeft misschien gevolgen voor je ONE abo?)


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Suzy
Community Manager
Berichten: 7399
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

eSIM (nog) niet mogelijk

@sb dit heeft niet direct iets te maken met 'problemen van het nieuwe systeem'. Er is gewoon een hele kleine populatie residentiële klanten die nog niet gemigreerd zijn en ook nog een deel van de business klanten. De migraties zijn nog bezig, lees nog niet volledig afgerond. De topic starter zal dus nog in de groep te migreren klanten zitten. 

Op het oude IT-systeem kan er geen eSIM genomen worden, omdat dit hier niet op is voorzien. Van zodra je in het nieuwe IT-systeem zit, over de 99% van de residentiële klanten, kan je dit dus wel. 


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.