Beantwoorden
Fil2580
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Slecht of geen internet in huis via kabel en wifi

Hallo iedereen. 

 

Mijn probleem is het volgende. 

Wij hebben nu een tv box ipv een digicorder. 

Nu wanneer wij opgenomen tv kijken stopt ons beeld zeker rond 21u s'avonds en kunnen we zo via een melding op de tv een diagnose maken. Waar we dan op zien dat de bekabeling uitstekend is en netwerksnelheid slecht is. 

Als we op de ps4 spelen springt ons beeld van de ene naar de andere plaats. 

De modem is dat in het groen aan het knipperen, mijn thuis batterijen enz alles wat geconnecteerd is valt uit. 

Alles is bekabeld enkel gsm's zijn via wifi. 

Nu wanneer er een technieker komt zegt die dat het probleem zich op straat bevindt, dit kan hij zien op zijn laptop waar het vol rode lijnen staat en zegt dat het in onze straat wel ongewoon is. Maakt dan een order en zegt dat het binnen 14dagen opgelost moet zijn. 

De realiteit leerd mij dat we na 5 jaar nog geen verbetering zien maar meer achteruitgang omdat er veel app zijn bijgebouwd denk ik dan. 

Hoe kan ik mijn probleem oplossen ondanks ik voor 1gbs betaal? 

Wat moet ik doen na zoveel pogingen en technieker bezoeken. 

Kan mij iemand advies geven? 

Wat zijn mijn mogelijkheden om dit tot een positief resultaat te laten bekomen? 

 

Titel gewijzigd door Caro (mod) | Vorige titel: Slecht of geen internet in huis, hoe oplossen?

 

Tags (1)
12 reacties
BandR
Freshman Veelweter
Berichten: 207
Een bus vol! BINGO! Warming up? De volle 100!

Slecht of geen internet in huis via kabel en wifi

Als het probleem gerelateerd is aan "iets in de straat" dan gaan we vanuit netweters community weinig kunnen doen vrees ik.

Het is zo dat de TVbox op een andere manier non-live TV doet, IP-based ipv DVBC, dus "slecht internet" gaat sneller opgemerkt worden op eenTVBox vs een oude(re) Digibox/corder.

Dus kan een drop kabel issue zijn, kan verderop op de node zitten of... ?  

Enige wat kan via dit forum is meer interne dingen in uw home, maar gezien u aangeeft dat het bekabeld is, is er niet echt veel te checken.

Je kan de eth kabel replacen, tenzij die in de muur zit natuurlijk slechte kabel kan probs geven, of er kan een switch zitten tussen je modem, maar ik lees hier niets van, dus misschien niet.  Maar als het verderop op het netwerk zit is er weinig anders dan binnen bellen vermoed ik.

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1201
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Slecht of geen internet in huis via kabel en wifi


@Fil2580  schreef:

mijn thuis batterijen enz alles wat geconnecteerd is valt uit. 


Ik zie niet meteen het verband tussen je internet en je thuisbatterij. Dat het mogelijk even niet bereikbaar is via een app, dat kan ik nog begrijpen. Maar als deze echt uitvallen dan moet je eerder de installateur van je installatie eens contacteren want daar heeft Telenet niets mee te maken.


@Fil2580  schreef:

De realiteit leerd mij dat we na 5 jaar nog geen verbetering zien maar meer achteruitgang omdat er veel app zijn bijgebouwd denk ik dan. 

Hoe kan ik mijn probleem oplossen ondanks ik voor 1gbs betaal? 

Wat moet ik doen na zoveel pogingen en technieker bezoeken. 

Kan mij iemand advies geven?  


Via contactformulier of post een formele klacht indienen bij de klantendienst: Ontevreden? Laat het ons weten 


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Fil2580
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Slecht of geen internet in huis via kabel en wifi

Hey,

De thuisbatterij was enkel een vermelding. 

Deze werkt niet wanneer we geen internet in huis hebben. 

Weet jij soms waarom we geen opgenomen programma's kunnen kijken zonder dat deze uitvalt. 

Of waarom de modem groen knippert? 

Ons internet in huis valt uit soms. 

Wanneer er een technieker komt is thuis alles in orde volgens technieker maar ligt de fout buiten op straat. 

Wat kan ik dan doen? 

 

WG94
Freshman Allesweter
Berichten: 1201
Krak Applaus voor jezelf! Boek alvast het Sportpaleis! Straf. Héél straf!

Slecht of geen internet in huis via kabel en wifi


@Fil2580  schreef:

Of waarom de modem groen knippert? 

Ons internet in huis valt uit soms. 


Dat kan de klantendienst je vertellen, zij kunnen de geschiedenis van je modem uitlezen.

Zonder te weten welke modem je hebt is dat voor ons moeilijk te zeggen (huidige modellen: Alles over je Telenet-modem). De meeste modellen knipperen groen wanneer de modem aan het herstarten is, bvb na een stroomstoring of een signaalprobleem (je geeft zelf aan dat er signaalproblemen zijn, dus dat lijkt me ook de oorzaak)


@Fil2580  schreef:

Weet jij soms waarom we geen opgenomen programma's kunnen kijken zonder dat deze uitvalt. 


Zoals @BandR al zei; opnames van de TV-box verlopen over het internet. Als je internet uitvalt, de opname dus ook.


@Fil2580  schreef:

Wanneer er een technieker komt is thuis alles in orde volgens technieker maar ligt de fout buiten op straat. 

Wat kan ik dan doen? 


Een fout buiten op straat is een diagnose; na een diagnose moet een herstelling volgen. Als die herstelling niet uitgevoerd wordt; dan moet je opnieuw contact opnemen met Telenet om te vragen wanneer ze de herstelling uitvoeren (herstelling is voor kabelbeheerder Wyre, maar moet wel door Telenet aangevraagd worden). Laten ze dat na, dan dien je klacht in bij de klantendienst (zie mijn vorige bericht).


  WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
sb
Professional Superweter
Professional Superweter
Berichten: 5248
TAGGING MASTER! Tag away, my dear! Professional organizer! Krak 2017

Slecht of geen internet in huis via kabel en wifi

Als er al zo lang geen verbetering is en Telenet kan/wil je niet helpen, dan zou ik eerlijk gezegd eens uitkijken naar een andere provider.


  Bjørn (sb) | Ere-Krak
 An angel led me when I was blind, I said 'Take me back, I've changed my mind.'  
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2796
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Slecht of geen internet in huis via kabel en wifi

Er zal een herstelling moeten uitgevoerd worden op straat

Dat zal even duren aanvraag gemeente en de  rest mensen die het uitvoeren

Of het dit jaar nog is ?

Fil2580
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Slecht of geen internet in huis via kabel en wifi

Toch bedankt voor jou antwoord. 

Dan ga ik nog eens terug moeten bellen met telenet. 

Mvg

thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 273
WOW! Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO!

Slecht of geen internet in huis via kabel en wifi

waterkansje, maar als deze modem knippert wanneer hij herstart zoals ik hier lees, probeer eens met een ander 12v adapterblokje indien mogelijk  misschien is het dan al ok. de meeste toestellen met netwerkpoort ed doen onverklaarbaar raar als de voeding niet ( meer) stabiel is net zoals soms vertoont na het plaatsen in een voor electronica te warme koude of vochtige omgeving

dat kan zowel als vertraging over bepaalde tijd uiten of gewoon tijdelijke disconnect

het rare is wel de 21 's avonds is het dan maar een keer per dag rond 'tzelfde uur?

hoe oud zijn modem en adapter

Fil2580
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Slecht of geen internet in huis via kabel en wifi

Had 2x een afspraak voor plaatsing bij Proximus maar die zijn zelfs niet komen opdagen. 

Had daar speciaal verlof voor genomen. Haha

Dus ja dat is daar niet veel beter denk ik dan. 

Kreeg wel 2x factuur voor plaatsing. 😅

Fil2580
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Slecht of geen internet in huis via kabel en wifi

Oei, dat is minder. 

Wat nu gedaan? 

Fil2580
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Netjes! Mooi, mooi! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Slecht of geen internet in huis via kabel en wifi

Net op Facebook gezien dat ik niet de enige ben in het straat. Die hebben ook al dagen hetzelfde fenomeen. 

Ga het wel eens proberen wat je zegt. 

Bedankt voor de tip

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2796
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Slecht of geen internet in huis via kabel en wifi