Hi Netweters, hopelijk kunnen jullie een beter oplossing voorzien dan jullie standaard helpdesk. Sinds september 2016 heb ik problemen met de snelheid van mijn pc's over IPV4, op IPV6 is er geen probleem. Dit is reeds 3x gelogd bij jullie helpdesk maar er komt maar geen antwoord. 1. Dit is getest via UTP, met telkens 1 computer aangesloten, rechtstreeks op jullie modem. 2. Normaal gezien gebruik ik 2 eigen accesspoints, eigen firewalls & routers, maar dit is dus NIET VAN TOEPASSING hier. 3. Alle wifi toestellen, smart tv, harmony hub, gsms & tablets zijn niet verbonden 4. in jullie telenet portaal zie ik telkens het 1 aangesloten toestel 5. Dit is getest op 7!!! verschillende computers, met verschillende browsers & besturingssystemen + op 2 computers met een clean windows 7 & windows 10 install of Ubuntu. 6. Ik heb zelf mijn Coax + UTP uitgemeten, en als test een backup coax gelegd, het signaal heeft amper noise. De snelheid over IPV4 is verschrikkelijk de afgelopen 4 maanden, ik haal soms amper 1-2 mbit. Als ik daarentegen test op IPV6, haal ik 200 Mbit, zie de screenshot onderaan. Iets in jullie netwerk is dus aangepast Dit kun je duidelijk zien aan de load op mijn netwerkadapter: IPV4 test: IPV6 test, hier haal ik vlot 200 mbit:
... Meer weergeven