Ik zal zelf maar een aanzet geven : een week geleden heb ik het gigantisch domme idee gehad om mijn oude decoder om te ruilen voor een TV-box omdat ik dan de TV app op mijn chromecast zou kunnen gebruiken en op vakantie TV zou kunnen kijken. Gaf de brave man in de winkel ook ineens een nieuwe modem mee, "is op 30 min up & running", dit was vanzelfsprekend niet het geval en een uur later bleek : "het hangt vast op de laatste stap vd activatie meneer, nieuw systeem meneer, ik maak een case meneer, duurt 2 tot 5 werkdagen meneer". Je hoort dit goed : 2 tot 5 werkdagen zonder TV, internet of vast telefonie, in deze tijd van quasi fulltime thuiswerk (ik heb geen werkgever met "bureau om naartoe te gaan"). Gelukkig had ik de oude modem nog en heb ik die de volgende dag gewoon terug aangesloten waarop de TV box en internet terug tot leven kwam. Ik heb net (we zijn een week verder) de nieuwe modem nog eens aangesloten maar vanzelfsprekend is er nog niks gebeurd aan Telenet kant, ik las op Twitter een reactie van iemand die zo al 7 weken wacht op activatie. Telenet is goed bezig en vooral de klantvriendelijkheid spat er vanaf. De reden waarom ik de TV app niet kan gebruiken (met foutboodschap "verkeerde code") ligt dus waarschijnlijk aan het feit dat de nieuwe modem niet geactiveerd is en de TV-box dus ook niet volledig geactiveerd zal zijn. En ja ook vandaag heb ik de helpdesk gebeld maar die komen niet verder dan "u zal toch de nieuwe modem moeten aansluiten" maw die weten niets.
... Meer weergeven