Ik wou jullie het ganse verhaal besparen, maar voor de volledigheid zal ik het even meegeven zodat jullie mss begrijpen wat mijn probleem is. De fabrikant (Luxom) heeft een default user en pw. Probleem is dat de installateur dat heeft gewijzigd en die is failliet en dus niet meer te bereiken. Ik heb Luxom rechtstreeks gecontacteerd voor een reset procedure, maar deze is er niet. Enige oplossing zou zijn om een nieuwe module te bestellen kostprijs en wonderbaarlijke 572 EUR. Op zich was dit geen probleem want ik weet het adres en heb het bereik in mijn telenet ook in die zijn aangepast. Nu had ik onlangs een Sonos Play1 van mijn keuken verzet naar mijne zolder en sindsdien heeft de dhcp server dat adres toegewezen aan die Play1. Daardoor is de verbinding tussen mijn Home Center server (waarmee ik mijn domotica vanop afstand kan bedienen, met ofwel web interface ofwel een app op de smartphone) en de ip module van mijn domotica verbroken. Ik kan niet aan de module zoals ik eerder al zei en probeer dus die play1 van de ...101 af te krijgen, maar na wat opzoek werk blijkt dat je een Sonos geen fixed ip kan toewijzen. Dus ik dacht, ik reset dat ding effe en dan pakt da bij de start wel een andere ip, maar nope, niet het geval. Dan heb ik hem eens gewoon een dag of 2 zonder stroom gezet, geen andere ip. Dus ik zoek een manier om die van dat ip af te krijgen zonder dat ik een nieuwe module moet kopen of andere rariteiten beginnen uithalen, vooral omdat het 6 jaar feilloos gewerkt heeft.
... Meer weergeven