Ik was even euforisch door de nieuwe PL, maar was maar voor even. Nieuwe PL gaf op de speedtest van Telenet een download van ongeveer 90 Mbps (zowel in huis als in bijgebouw) waar dit bij mijn oude PL maar rond de 10 Mbps zat. Ter vergelijking: ons acces point in huis dat met kabel met modem verbonden is, geeft ongeveer 58 Mbps. Dus ik dacht dat de oplossing gevonden was. De eerste dag lukte ook mijn opzet (Zwift + Yelo tv op Macbook en via share screens de yelo tv dan bekijken op tv toestel), maar deze morgen liep het terug fout. Na 10 minuten viel plots het internet volledig weg in het bijgebouw (zowel op MacBook als iPhone). Als ik dan het tv toestel ontkoppel van de MacBook, heb ik meteen terug wifi. Ik heb dan direct een speedtest van Telenet gedaan en zat dan maar rond 30 Mbps download. Ter info mijn installatie: - Basic internet abonnement - nieuwe PL devolo die ik in bijgebouw op elektriciteitsnetwerk aansluit - MacBook met opzetstuk waar ik dan een ANT+ stick (voor signaal fietstrainer) en hdmi kabel (voor tv scherm) op aansluit - Bedoeling is dus om op de MacBook het fietsprogramma (Zwift )alsook yelo tv te kijken en dit laatste dan via share screen aan te sluiten op tv. Maar vanaf moment dat ik dat doe valt wifi uit. Ben dus zoekende waar probleem kan zitten: - Basic Telenet abonnement niet krachtig genoeg ? - Macbook: het is toch als ik extern tv scherm aansluit dat wifi wegvalt, als ik ontkoppel heb ik dat signaal terug. Bij Apple hadden ze mij gezegd dat dit kwam door oud TV-scherm. Heb dus nu nieuw recent toestel aangeschaft, maar brengt ook geen soelaas. Ter info: wat mij wel opvalt is dat de Zwift applicatie heel wat energie verbruikt op mijn MacBook (in activiteitenweergave staat dit op nog 270 de laatste 12 uur, waar dit voor andere applicaties rond de 5 schommelt. Alle suggesties zijn dus meer dan welkom
... Meer weergeven