Peter_Schouten
Experienced Beetjesweter
Peter_Schouten
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
18-02-2020
14:55
|
Lid sinds: 10-05-2019
Datum laatste bezoek: 18-02-2020 14:55
Ranking
Experienced Beetjesweter
23-01-2020
03:21
@Yl ja het is een recente AP (lijkt op de witte HGW). Toestel is al een keer of 3 gereset geweest en nog steeds zelfde probleem. Lijkt allemaal goed te werken tot op een gegeven moment er geen enkele verbinding nog mogelijk is tenzij je de AP herstart. Geeft gewoon "Authenticatie probleem" en doet verder niets. Dit op zowel een laptop, iPad als 2 Android smartphones. Kabel probleem kan het niet zijn, de kabels die er in zitten zijn prefab (en zijn uiteraard goed nagekeken). Als ik aan de netwerk kabel trek tijdens het correct werken van het toestel gebeurt er niets (toestel blijft dan gewoon werken).
... Meer weergeven
26-06-2019
14:23
@louishufk Tot een paar weken geleden stond het op de Business pagina vermeld dat het mogelijk was een box aan te kopen. Na een telefoontje naar de klantendienst bleek dit een fout te zijn geweest en ze gingen het aanpassen. Is intussen ook zo. Maar tegelijk heb ik toen gevraagd of de TV boxen in de toekomst terug te koop aangeboden zouden worden en hierop antwoordde men toen volmondig "ja". Het zal niet de eerste keer zijn dat Telenet medewerkers elkaar tegenspreken, maar tot nader bericht ga ik er vanuit dat deze ooit wel te koop zullen zijn. Een apparaat huren is trouwens echt niet van deze tijd, zeker niet gezien er nu geen harde schijf meer in de TV box zit en deze dus nog amper defect kunnen gaan. Je betaald over de loop van jaren meermaals die box af, wat pure afzetterij is. Het feit dat je de box altijd kan omruilen in geval van defect is geen argument aangezien je sowieso met 2 jaar garantie zit en dus zoals eerder vermeld enkel een risico loopt voor 35 € kosten te moeten betalen moest je box bij aankoop na 2 jaar defect zijn. Die 35 € is nog altijd een pak minder dan wat je zou betalen als je je box langer dan 28 maanden in bezit hebt...
... Meer weergeven
26-06-2019
13:46
@janne_man Het is bijna altijd beter een box te kopen dan te huren. Na ongeveer 28 maanden huur heb je 250 € betaald. Alles wat je daarna blijft betalen aan huur betaal je te veel. Je hebt sowieso 2 jaar garantie, dus eigenlijk loop je maar 4 maanden risico dat je box defect kan gaan en loop je maximum tegen 35 € extra kosten op. Feit is alleen dat momenteel het niet mogelijk is om een TV box te kopen als particulier.
... Meer weergeven
27-05-2019
17:13
Probleem: Access Point geeft om de zoveel tijd (soms een dag, soms een paar dagen) authenticatie problemen met reeds verbonden toestellen. Ik geraak er met niets meer mee verbonden tenzij ik de AP afzet en terug opstart. LED aan de voorkant is nochtans wit zoals hij zou moeten zijn. Van zodra de AP dit probleem geeft is deze ook niet meer terug te vinden via Mijn Telenet (staat wel nog in IP lijst, maar niet meer configureerbaar). Ik heb zelf al eens de kanalen aangepast van zowel router als AP. De helpdesk heeft ook reeds vanop afstand mijn router gereset en de AP ook. Waarom zijn die nieuwe AP trouwens niet meer configureerbaar via een gewone web interface? Alles wat via Mijn Telenet loopt is sowieso trager en je hebt een hoop minder opties 😞 Situatieschets: Router staat in de garage, stuurt WiFi uit maar signaal is te zwak om overal degelijke snelheid te behouden. Access Point (AP7465CE-TN) staat in de keuken, deze is rechtstreeks via UTP kabel aangesloten op de router. Er zijn 4 WiFi Netwerken: 2.4 Ghz Router, 5 Ghz Router, 2.4 Ghz AP, 5 Ghz AP Ik heb bewust gekozen om niet "Eén Wifi Netwerk" aan te zetten omwille dat je dan niet kan kiezen tussen het snellere 5 Ghz en het tragere 2.4 Ghz (en vaak gebeurt het dan dat een apparaat op het tragere 2.4 Ghz komt te zitten).
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
2.4 GHz
-
5 GHz
-
access point
-
WiFi valt weg
22-05-2019
16:54
Bij de business site staat vermeld dat deze te koop is: https://www2.telenet.be/nl/business/meer/tarieven/televisie/ Waarom dan voor particulieren niet? 😕
... Meer weergeven
22-05-2019
14:15
Heeft de technieker ook je adapter vervangen of enkel de TV box? Dikwijls komt een pieptoon nogal eens van een adapter.
... Meer weergeven
22-05-2019
14:02
1
Je kan perfect je digiboxen behouden en kijken naar alle kanalen in HD. Maar je zal geen interactiviteit hebben en opnames bekijken die je zou maken op de TV box gaat ook niet. Dit is de zoveelste truc van Telenet om mensen te forceren richting extra gehuurde toestellen. Zij beweren voet bij stuk dat je onmogelijk beide toestellen kan hebben staan wat dus deels foute informatie is.
... Meer weergeven
13-05-2019
14:55
@Suzy er zullen inderdaad mensen bijzitten die niet in staat zijn 4 kabels aan te sluiten, maar ik als IT'er heb heus geen technieker nodig om zoiets simpel af te handelen.
... Meer weergeven
13-05-2019
08:56
@Suzy wat daar het nut dan weer van is snap ik niet. Als men één digicorder kan aansluiten kan men er ook drie aansluiten. Zou nog goed zijn als de setup ingewikkeld was of als er iets verandert was in de manier van aansluiten. Maar alles is hetzelfde als bij een digicorder. Enige reden die ik kan bedenken om toch een technieker te laten komen is upselling...
... Meer weergeven
12-05-2019
19:20
@Ex-Netweter en waarom laten installeren? Dat zijn letterlijk 4 kabels (stroom, HDMI, coax en UTP) omsteken en een setup doorlopen van 15 a 30 min. Alles poepsimpel...
... Meer weergeven
10-05-2019
21:23
@Umbra666 Niet dus, mijn schoonvader zijn Digicorder was defect (kapotte HDD) en hij heeft evenzeer die 35 € moeten betalen!
... Meer weergeven
10-05-2019
21:02
Dat ze niet willen dat alle bestaande klanten er een stormloop op doen snap ik best. Maar anderzijds vind ik het ook best absurd dat bestaande klanten altijd maar vollepot betalen en er niets voor krijgen. En nee die toestel kortingen noem ik geen cadeau, zelfs met die kortingen kan je elders nog goedkoper vinden. En bovendien zit er lang niet elk merk in het aanbod. Dus dubbel nutteloos. En om even te duiden: Mijn schoonvader zijn Digicorder was defect (HDD error) en hij wou in de plaats een TV box gaan halen, maar zelfs hij moest 35 € betalen. Als je nu nog een nieuwe Digicorder zou krijgen bij omruiling tot daar aan toe, maar het zijn altijd refurbished toestellen voor swaps, alsof wij tweederangs klanten zijn. Zoals iemand hier boven al zei: je kan beter de prul terug inleveren, een maandje een andere provider nemen en daarna terug klant worden (hetzij op je partner's naam). Dan krijg je gratis installatie (waarschijnlijk ook nog upgrade van modem), TV-box en her en der nog een korting en of actie erbij. En uiteindelijk kost dat Telenet alleen maar geld, want ze zijn er geen klant rijker op geworden.
... Meer weergeven
Berichten die Peter_Schouten geliked heeft
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 22-05-2019 14:02 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig