Daan19
Freshman Weetjesweter
Daan19
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
08-06-2022
22:42
|
Lid sinds: 31-03-2020
Datum laatste bezoek: 08-06-2022 22:42
Ranking
Freshman Weetjesweter
01-06-2022
21:47
Heeft iemand hier nog een update rond? Net zelf overgeschakeld naar Flow en bij het uittesten ben ik echt verbaasd dat Telenet geen ondertitels ondersteunt in de Telenet Flow Apple TV app?! Zou iemand van Telenet hier op kunnen reageren? Alvast bedankt! 😊
... Meer weergeven
02-11-2020
23:10
@Janneke_Dust schreef: Ik heb wat specificaties van de NUI opgezocht Waar heb je deze specificaties gevonden? Zou je deze even kunnen delen?
... Meer weergeven
02-11-2020
23:08
Dit is nog wel interessant! Bedankt voor de tip. Ik ben er zeker van dat alle kabels cat 5e zijn, maar misschien dat het access point (omgebouwde router) toch een bottleneck is.
... Meer weergeven
02-11-2020
23:05
Ik heb routersnelheden gehaald (dus 280Mbit/s), of dat rechtstreeks of via mijn access point was weet ik niet meer. Maar ik ben er vrij zeker van de lage snelheden veroorzaakt door mijn probleem (wat dat ook mag zijn). Bij jou moet dit dus zeker mogelijk zijn. Theoretisch kan de MoCa trouwens tot een Gbit/s aan. Heb je het zelf intussen al geïnstalleerd?
... Meer weergeven
02-11-2020
19:45
Hey @Rolbol01 ! We zijn intussen inderdaad ongeveer een half jaar verder en de MoCa heeft voor mij gewerkt... deels, en na veel testen. Let me explain. Ik heb zowat alles uitgetest om de verbinding volledig stabiel te krijgen: iedere uitgang van de NIU, televisiesignaal eraf halen, switch aan de tv-kant weghalen en rechtstreeks aan pc koppelen, digicorder loskoppelen van de coax, andere coaxen die vertrekken uit de NIU loskoppelen... en dat in verschillende combinaties. Je kan nagaan hoeveel combinaties dit zijn... Ik heb zorgvuldig en met veel geduld iedere component uit de opstelling gehaald. Helaas heb ik nooit gevonden wat de oorzaak was van het wegvallen van het signaal. Je merkt het al... er zijn veel factoren die deze opstelling kunnen beïnvloeden. Hierbij kwam dat het meerdere dagen kon duren voor het signaal wegviel. "Heb je het nu uiteindelijk werkende gekregen?" hoor ik je nu al denken. 😉 Wel... Mijn opstelling is nu zo: enkel de coax die naar mijn televisie loopt is nog aangesloten op mijn NIU (en loopt langs de MoCa dus), alle andere coaxen heb ik uit de NIU getrokken (in de rest van het huis wordt toch geen televisie meer gekeken via kabel). Het signaal valt bij momenten nog weg (wel heel zelden). De snelheid ligt rond de 80Mbit/s down en 18Mbit/s up (aan de router haal ik consistent 280 Mbit/s down). Let wel: dit resultaat is gemeten achter die oudere omgebouwde router (zie hierboven). Maar. Dit wil niet zeggen dat dit voor jou niet kan werken! Ik zou zeggen, bestel het (ik zie dat je dat zelfs al heb gedaan) en als het niet werkt, stuur je het toch gewoon terug. Ik ben zeer benieuwd naar jouw ervaring, hou me zeker en vast op de hoogte. Veel succes! PS: Ik denk persoonlijk ook niet dat de NIU werkt als versterker, maar ik kende technische gegevens van dat ding niet (vind online ook niets hierover). Ik ben dus wel benieuwd of dat werkt! Dat is hier misschien ook nog interessant om op de bovenverdieping ethernetverbinding te voorzien.
... Meer weergeven
28-05-2020
18:36
@Ex-Netweter schreef: @Daan19 Is jouw MoCa probleem al opgelost intussen? @Daan19 schreef: Ik heb weliswaar geen vonkjes, maar ik voel stroom tintelen op de connectors van de coaxkabels aan mijn NIU. Pikt inderdaad wel ja 😅 Heb je soms een multimeter? Zet die eens op 200 Volt wisselspanning, en meet eens tussen de connectors en de aarde (waterleiding, aardingspin stopcontact) ... Het is absoluut niet normaal dat er spanning zit op de massa van de NIU. Stopcontact waarop de NIU is aangesloten heeft geen aardepin, of de aardepin is niet verbonden met de aarde? Fout in de NIU zelf (door Telenet te vervangen) ? Tracht eens te vinden waar die stroom vandaan komt (één voor één de coaxen meten)? De NIU zelf eens aarden (via één van de muurschroeven onder de zwarte kap)? Tracht eerst en vooral dat probleem op te lossen, want dat kan echt niet! Dit is interessant! Ik kan misschien eerst Telenet zelf eens bellen en vragen of dit normaal is... Misschien komen ze dan gratis een nieuwe NIU plaatsen en is mijn probleem zo opgelost. Mijn ouders hebben dit huis 22 jaar geleden gebouwd, ik veronderstel dat het toestel dus ook net even oud is... Voor de actuele status: Het werkt voorlopig. Ik kan niet verklaren waarom, en waarom niet. Als ik het aansluit kan het zijn dat het uitvalt, dan moet ik de twee Coax uittrekken en in juiste volgorde terug insteken (eerst coax, dan ethernet en dan stroomkabel). Als ik dan voorzichtig ben werkt het (voorlopig) en is het nu niet meer uitgevallen. Ik heb wel alle overige coaxkabels aan mijn NIU uitgetrokken, vermits er elders in het huis toch geen tv meer wordt gekeken.
... Meer weergeven
01-05-2020
20:51
@Daan19 schreef: sluit je MoCa eens op een andere uitgang/coax aan, je hebt meerdere uitgangen probeer eens een andere coax en kijk of het dan werkt (zo sluit je verouderde coax of slechte koppeling uit) Ik zal de tweede MoCa in het weekend eens op een andere plaats in het huis, op een andere coaxkabel aansluiten. Ik heb gisteren de MoCa op een andere coaxkabel aangesloten en dus op een andere plaats in huis "afgetapt". Dit ging 24u lang perfect. Betekent dit dat er iets mis is met de kabel die van mijn NIU naar mijn tv loopt? Ondanks dat deze kabel wel perfect het tv-signaal doorgeeft?
... Meer weergeven
27-04-2020
00:32
Probeer eens met https ipv http. Denk niet dat dit gaat helpen, maar je weet maar nooit 🙂
... Meer weergeven
25-04-2020
10:43
@Cos_95 schreef: @Daan19 Ik denk dat hij bedoelt dat de DS uitgangen niets terugsturen, dit wordt geblokkeerd door de niu. Je modem, aangesloten op de cm uitgang ontvangt een signaal, maar stuurt ook signaal terug richting telenet. Ik vermoed dat hij dit bedoelde. En er is niets veranderd aan je set up dat ervoor kan zorgen dat het niet (goed) meer werkt? Aangezien het enkele maanden wel gewoon gewerkt heeft? Daar heb ik ook al mijn hoofd over gebroken, omdat dat inderdaad de sleutel zou zijn maar ik vind niets. Ik heb bij mijn weten in die periode niets aangepast.
... Meer weergeven
24-04-2020
16:38
sluit je MoCa eens op een andere uitgang/coax aan, je hebt meerdere uitgangen probeer eens een andere coax en kijk of het dan werkt (zo sluit je verouderde coax of slechte koppeling uit) Ik zal de tweede MoCa in het weekend eens op een andere plaats in het huis, op een andere coaxkabel aansluiten. gebruik ook eens een andere utp je weet maar nooit... Kan ik proberen, maar de problemen komen pas voor wanneer ik de coax met tv signaal op de eerste MoCa aansluit. Zou dit dus helpen? De ethernetkabel en coax kabel van de MoCa zijn ook allemaal origineel van het MoCa-apparaat en dus nieuw (drie maanden oud). NIU DS uitgang is enkel inkomend verkeer, US/uitgaand wordt gefilterd maar daarvoor heb je de utp naar modem, deze moet ook goed zijn Hoe bedoel je met DS is enkel uitgaand verkeer? De DS-aansluitingen sturen toch het tv-signaal uit? > krijg je een correct ip via moca? > laptop, cmd.exe ipconfig (windows) en haal je hier iets van snelheid of verbinding mee? Ik krijg een juist ip van de router wanneer ik de apparaten net heb aangesloten. De snelheid is dan ook perfect. Routersnelheden, net alsof ik met een ethernetkabel ben aangesloten. Na een paar seconden/minuten/uren valt de verbinding dan weg en krijg ik ook geen ip adres meer.
... Meer weergeven
23-04-2020
14:37
Yep, dit was de oorspronkelijke aansluiting. Hierop zijn de problemen m.a.w. begonnen 😕
... Meer weergeven
23-04-2020
11:53
2
@Suzy schreef: @Daan19 schreef: Nee! Ik heb het nagekeken en bij Yelo kan je ongelimiteerd toestellen registreren: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/beperkingen-bij-kijken-via-yelo-play-app-yeloplaybe/ ... @Daan19 bij Yelo Play is er ook een maximum van 5 toestellen waarop je kan registeren. Het staat zelfs in het artikel dat je zelf hebt gedeeld. Dit is dus gelijk voor alle platformen bij Telenet (Yelo Play / Telenet TV / YUGO). Oei, nu ben ik in de war 😅. Ik heb het over live tv en opnames bekijken via Yelo, niet over het extra pakket "Play". Dat heb ik ook niet. In het artikel staat toch duidelijk dat je bij Yelo hiervoor geen toestellen moet registreren? Er is al meermaals feedback doorgegeven dat klanten hier graag een verandering in zien. Of het aantal geregistreerde toestellen effectief zal wijzigen in de toekomst, daar hebben we geen informatie over op dit moment. Goed om te lezen dat de community zijn stem laat horen, hopelijk wordt er ook gehoor aan gegeven 😊. Het is misschien een idee om enkel streams op mobiel internet tot vijf apparaten te beperken? Of om zoals bij Wigo (volgens mij dus) live tv en opnames niet te beperken en dit te scheiden van films en series die je oproept.
... Meer weergeven
23-04-2020
11:09
1
@Cru schreef: @Daan19 schreef: Heeft iemand nog enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Iemand die iets weer weet over MoCa en het wil delen? 😊 heb het topic eens vluchtig gelezen (doe het later eens goed) 2 puntjes: Die MoCa adapter moet aangesloten worden op de onversterkte uitgang van de NIU (DS 0) Bedoel je hiermee een uitgang met +0dB? Ik heb namelijk geen DS0. Ik heb RFin (binnenkomende kabel van Telenet), CM (loopt naar de router) en dan DS1 - DS4. Bij DS1 & DS2 staat 4dB, bij DS3 & DS4 staat 0dB. Oorspronkelijk gebruikte ik DS3 (0dB), ik de aansluiting ook al veranderd naar DS2 (4dB). Beiden geven storingen. Ik zal het nu alleszins al terug aansluiten op DS3 (0dB). dan utp verbinden van modem naar MoCa Check! Dit is ook de oorspronkelijke kabel die bij de Hirschmann Inca zat. traject gaat via coax, werkt uit commentaren van tech's /klanten beter en stabieler dan powerlines Klopt! Toen het hier werkte (ongeveer twee maanden), werkte het ook echt geweldig! Ik haalde aan de andere kant van het huis echt gewoon routersnelheden. over die vonkjes: als je ze hebt > zet eens tv uit en bekijk het nog eens, komt enorm vaak van de televisie en piekt redelijk 😁 Ik heb weliswaar geen vonkjes, maar ik voel stroom tintelen op de connectors van de coaxkabels aan mijn NIU. Pikt inderdaad wel ja 😅
... Meer weergeven
22-04-2020
20:38
Heeft iemand nog enig idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? Iemand die iets weer weet over MoCa en het wil delen? 😊
... Meer weergeven
22-04-2020
20:37
@m-jan20 schreef: @Daan19 schreef: Binnen je thuisnetwerk kan Telenet er toch zeker van zijn dat er geen misbruik wordt gemaakt? Als dit technisch zou mogelijk zijn, zou dit inderdaad perfect zijn! Waarom zou dit technisch niet mogelijk zijn? Als ik het goed heb kan of kon je vroeger sommige opnames zelfs enkel thuis bekijken.
... Meer weergeven
Berichten die Daan19 geliked heeft
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 22-04-2020 15:23 | |
2 | 23-04-2020 11:53 | |
1 | 23-04-2020 11:09 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig