Bke
Experienced Beetjesweter
Bke
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
06-05-2020
11:28
|
Lid sinds: 09-04-2020
Datum laatste bezoek: 06-05-2020 11:28
Ranking
Experienced Beetjesweter
06-05-2020
10:27
1
Na lang zoeken is het probleem opgelost. Mijn collega had sinds eergisteren hetzelfde probleem na een stroomuitval (en dus ook een herstart van de modem). Omdat ik nergens een antwoord kon vinden geef ik hier de oplossing mee aangezien het probleem vaker voorkomt en de meeste mensen aangeven dat het probleem vanzelf oplost. In ons geval maken we gebruik van een Ubiquiti USG UniFi firewall (op kantoor). Wij hebben deze gereboot en uiteindelijk werkt alles prima. Dus als het probleem zich na een tijd vanzelf oplost zal er vermoedelijk een reboot zijn geweest door een firmware update. Onze reboot van gisteren was één uit eigen initiatief.
... Meer weergeven
09-04-2020
21:28
1
UPnP staat al de hele tijd actief
... Meer weergeven
09-04-2020
21:27
Ik denk niet het aan het paswoord ligt want dan zou het ook niet werken via 4G of wifree
... Meer weergeven
09-04-2020
13:02
Afgelopen weekend heb ik mijn modem van telenet moeten heropstarten (via mijntelenet.be). Sindsdien heb ik een probleem om connectie te maken met de server van het werk (VPN - L2TP/IPSEC). Het probleem ligt volgens mij bij de modem want als ik een internetverbinding maak tussen mijn laptop en mijn Iphone (en Telenet Wi-Free) lukt de verbinding wel. Als ik via de normale wifi of kabel connectie wil maken krijg ik volgende melding: "The network connection between your computer and the VPN server could not be established because the remote server is not responding. This could be because one of the network devices (e.g, firewalls, NAT, routers, etc) between your computer and the remote server is not configured to allow VPN connections. Please contact your Administrator or your service provide to determine which device may causing the problem." Wat heb ik ondertussen geprobeerd: - registry nagekeken of daar nog alles goed stond (owv de WIN10 (pro)) fout. Alles stond goed - VPN-instellingen volledig gewist en opnieuw geïnstalleerd - Device management opgestart, hardware verwijderd en opnieuw geïnstalleerd - Switch (D-Link 1016D) losgekoppeld en enkel een verbinding proberen te maken via wifi Keer op keer lukt het wel om verbinding te maken via de Iphone (4G) / Wifree, maar lukt het nooit om via de wifi / kabel connectie te maken. Dit is uiteraard de bedoeling want Wifree werkt veel te traag en via de Iphone (4G) is het te kostelijk. De reden waarom ik de modem opnieuw "moest" opstarten was owv een probleem met internet over de kabel. (beter niet gedaan want het probleem lag niet bij de modem). Bijkomende info: de modem werd ook terug gebracht naar de standaard-instellingen. Maar ik denk dat dit weinig tot geen effect kan hebben omdat wij nooit iets hebben gewijzigd aan de standaardinstellingen. Ligt het misschien aan bepaalde poorten die ik via de geavanceerde instellingen moet openzetten of firewall van de modem?
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
instellingen
-
IPv4
-
IPv6
Berichten die Bke geliked heeft
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 06-05-2020 10:27 | |
1 | 09-04-2020 21:28 |
Geaccepteerde oplossingen
Onderwerp | Weergaven | Gepost |
---|---|---|
3731 | 06-05-2020 10:27 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig