De Telenet Tv-box SAGA: In de loop van januari 2023 liep mijn oude digicorder regelmatig vast en was aan vervanging toe. Na ettelijke telefoontjes van minsten 40 minuten met muziekjes wist ik eindelijk waar er nog tv-boxen in stock waren dus ik naar Telenetshop Mortsel bij Antwerpen met mijn oude digicorder onder de arm. De medewerker gaf mij de nieuwe tv-box en vond het geen goed idee om mijn oude digicorder reeds af te geven omdat het activeren van de nieuwe box niet door hem kon gebeuren wegen o.a. een nieuw IT systeem met problemen. Het was best om de oude digicorder nog tijdelijk aan te sluiten in de hoop dat ie het nog een viertal dagen zal uithouden. Plots zou hij niet meer werken met foutmelding en dat zal het sein worden om de nieuwe box aan te sluiten. Na een tiental dagen geen resultaat en het nieuwe toestel werkte evenmin dus dan maar de klantendienst trachten te bereiken. Na tevergeefs mailen, whatsapp 1 uur muziekjestelefoon eindelijk een medewerkster die zeer vriendelijk en behulpzaam was. Ze verontschuldigde zich want had net een cursus achter de rug i.v.m. het nieuwe systeem. Ze vroeg het ID nummer van de nieuwe box en zou overleggen met een ervaren collega en ik werd een half uur op muziek gezet. Terug aan de lijn zei ze dat er met een omweg een nieuw ONE for 2 contract (dat er al was) had afgesloten met tv-box en dat op deze manier het apparaat meteen zou werken. Ze had het nog niet gezegd of ik kreeg een mail met het nieuwe contract en ook een afspraak met een technieker waarbij het mij minsten 50 euro zou gaan kosten. Ik zei haar dat en ze ging die afspraak meteen bij de bevoegde diensten ongedaan maken en zette mij terug half uur op muziek. Nadat ze een derde keer terugkeerde werd ik gerustgesteld, geen technieker geen 50 euro en de Tv-box mocht onmiddellijk aangesloten worden en zou zeker werken . Het eindelijke resultaat was alweer TV foutmelding CS1011 U hebt geen abonnement. Ik dus weer aan de telefoon en deze keer 45 minuten. De volgende vriendelijke medewerker beweerde dat de vorige collega het helemaal verkeerd had aangepakt en trachtte één en ander recht te zetten maar tevergeefs hoorde ik hem letterlijk mopperen dat hij niet in het systeem geraakte en ik voelde de bui reeds hangen. De enige oplossing die aangereikt kon worden was een dossier aanmaken met o.a. de mededeling dat ik totaal geen tv meer heb omdat er dan misschien meer spoed wordt achtergezet en hij zou mij het dossiernr. geven zodat ik dat onmiddellijk kon doorgeven aan de klantendienst indien het niet opgelost werd. Ik vroeg wat ik daarmee vooruit ben en hij zei dat dat het enige was wat hij kon doen. Ik vroeg hoelang voor een uiteindelijke oplossing en hij beweerde dat de behandeling makkelijk 10 dagen in beslag kon nemen. Het resultaat is dat ik nog steeds even ver sta met een steeds meer haperende oude digicorder en een nieuwe TV-box in de doos. Indien er toch iemand in staat is mij te helpen het dossiernr is: xxxxx Mijn klantnr.: Patrick37 (Krak) heeft de inhoud van deze post bewerkt. Reden: klantnummer zichtbaar en dossier nummer
... Meer weergeven