Smoke2021
Experienced Beetjesweter
Smoke2021
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
25-01-2021
11:17
|
Lid sinds: 18-01-2021
Datum laatste bezoek: 25-01-2021 11:17
Ranking
Experienced Beetjesweter
19-01-2021
20:52
Ja 14 dagen ga ik niet wachten, dan bestel ik andere isp. Ben als IT te afhankelijk van degelijke connectiviteit. Momenteel gaat men 4g op aan video calls, dus ik betwijfel dat telenet me korting gaat geven op men maandelijkse factuur voor men extra 4g traffiek aankopen die ik moet doen 😉
... Meer weergeven
19-01-2021
20:28
de technieker is niet komen opdagen. Heb telenet whatsapp na 18h dan maar gecontacteerd en ze zeiden dat technieker zou hebben laten weten dat het een algemener probleem was. Maar heb niets gehoord. Dus niet echt een idee hoe ik nu verder op de hoogte blijf voor een oplossing.
... Meer weergeven
18-01-2021
22:51
1
Ja, ga bij https://www.hetzner.com/webhosting of ovh.com zoals hierboven gezegd. Dat zal linux webhosting zijn. Wil je volledige controle over alles hebben. (root access , vhosts, scripting, apps installen), ga dan voor een virtuele machine en start daar je websites op, registreer je desnoods je domein ergens anders en wijs de DNS naar IP van die virtuele machines en stel je vhosts correct op. Al heb je best wat linux kennis hiervoor nodig, al kun je dezer tijden al ver raken met wat googlen en stackoverflow.com.
... Meer weergeven
18-01-2021
22:35
Ik heb sinds deze morgen opeens een onstabiele verbinding. Ik heb het eerst gemerkt door VPN voor het werk, die regelmatig uitviel of als het niet uitviel merkte ik haperingen tijdens acties op een remote desktop. Ik heb telenet reeds gebeld en ze sturen een technieker naar me thuis, maar ben vrij zeker dat het probleem niet bij me thuis ligt. Ik heb problemen op WIFI en kabel en heb ook geprobeerd met een nieuwe kabel van 1m meteen geplugged in modem, zelfde issues. Ik heb ook TV met een kaartje dat dus meteen aan de coax hangt en niet via de modem en als ik van zender verander, vooral de eerste seconden en daarna af en toe tijdens het kijken, zie je de digital artifact blokjes van transmissie problemen. Dit had ik ook nooit ervoor. Dus er is volgens mij al iets mis met het signaal dat men huis binnenkomt. Als ik pathpings doe : heb ik meteen packet loss naar de eerste node en gigantisch packet loss naar de volgende (zie hieronder) . Als ik die node (D5E0C991.access.telenet.be) traceroute vanuit een online tool vanuit verschillende landen i.p.v. bij mij thuis, hebben de meeste ook 75% packetloss eens ze aan die node raken. Verder heb ik startrinity continuous speed test constant laten draaien op UDP/TCP met 100 mbit download en 20 mbit upload testen en zie ik regelmatig de pieken packetloss in TX opkomen tot 100% , RX blijft netjes op 0%. Dus het lijkt dat alleen de upload erg veel packet loss heeft. Dat verklaart ook waarom als ik ik een video call deed. Ik de persoon aan de andere kant in perfect beeld kon zien en horgen, maar zij hoorden me constant haperen en lage kwaliteit en haperend beeld langs hun kant. + dit lijkt dan ook logisch waarom VPN dan zoveel problemen heeft, aangezien dit meer een two-way traffiek is dan gewoon surfen of netflix kijken. Het is ook veel gevoeliger aan connectie problemen. Ik versta dat ze eerst iemand naar me thuis willen sturen. Maar wat zeg ik best tegen die technieker en hoe krijg ik dit het snelst ge-escaleert zodat dit opgelost geraakt, aangezien dit in thuiswerk-tijden erg lastig is om op half uur, 17 keer VPN verbinding kwijt te spelen. Ik vond niet meteen een weg om ze meteen iets aan hun infrastructuur te laten nakijken. pathping naar een.be en vanuit andere landen traceroute naar die access.telenet.node met packet loss. vb frankfurt, maar elk land had er problemen mee.
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
instellingen
Berichten die Smoke2021 geliked heeft
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 18-01-2021 22:51 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig