Sinds vorige zaterdag hangt hier een nieuwe modem van telenet (wit model, CH8568LG). Hiermee was echter een probleem bij de activatie en het heeft geduurd tot maandag vooraleer we terug internet hadden. Telefoon (vaste lijn) is nog steeds niet in orde en daarvoor komt vrijdag een technieker.
Gisteren hebben we echter opgemerkt dat er nog een ander internet probleem lijkt te zijn. Smartschool live kreeg constant problemen met de audio (fout 1007 ICE). Volgens wat ik hierover vind op internet lijkt dit te maken te hebben met UDP-poorten. We hebben hetzelfde geprobeerd op verschillende laptops, smartphones, via wifi en via kabel rechtstreeks op de modem. Allemaal hetzelfde probleem.
We hebben de modem eens opnieuw opgestart en toen leek het precies wel terug te lukken. Vanmorgen als test opnieuw een smartschool live geopend en na een tijdje vliegt hij er weer uit met diezelfde fout.
Zou dit kunnen liggen aan de instellingen van de firewall?
In netstat -s zie ik zeer veel UDP-receive errors (+20000), ik weet echter niet of dit al dan niet 'normaal' is.
Met de oude modem (CH6643E) hadden we alleszins het probleem in smartschool niet.
Wanneer ik de (wifi)verbinding zelf bekijk, lijkt deze constant. Dus het lijkt niet te liggen aan slechte wifi-ontvangst.
De speedtest is sinds de nieuwe modem duidelijk veel beter (van +-75 naar 280 down over wifi). Maar als dat ten koste gaat van stabiliteit in smartschool ed offer ik liever wat snelheid op.
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Titel gewijzigd door Lieselot91 (mod) | Vorige titel: Smartschool live
... Meer weergeven