Gegroet iedereen, Ik werd onlangs door zowel fluvius als telenet op de hoogte gebracht van het feit dat mijn dropkabel/coax kabel/ aftakkabel (allemaal hetzelfde zeker?) is versleten en dringend moet worden vervangen omdat dit voor een storing zorgt bij andere mensen. Onlangs ben ik dus naar de Gamma gegaan om zo'n kabel aan te schaffen. Dit zou de juiste kabel moeten zijn (PE TRI 6, TELENET INTERKABEL). Als totale leek zonder enige technische achtergrond heb ik een hoop vragen: - Dit is de juiste kabel toch? Wat is zo'n dropkabel eigenlijk? Is dat eenzelfde kabel voor zowel tv en internet? - Deze kabel is zonder connectoren omdat telenet blijkbaar zelf connectoren heeft. De telenet technieker zal dus zelf de kabel moeten 'snijden' en connectoren daarop zetten. Dat is juist? - Bij mij bevindt het distributiepunt zich op de gevel van mijn appartementsgebouw. Voor zover ik weet, moet ik zelf (of een elektricien) de kabel 'klaarleggen' (dit houdt in, de kabel van binnen naar buiten halen en ervoor zorgen dat de kabel vasthangt aan de gevel tot aan het distributiepunt, toch?). - Eens dit is gedaan, maak ik afspraak bij telenet zodat zij iemand kunnen sturen om de kabel ook effectief aan te sluiten? De reden waarom ik zo naarstig vragen stel, is omdat er vandaag iemand van fluvius (of telenet, in dit verhaal hetzelfde zeker?) is langsgeweest terwijl de kabel nog niet 'klaar lag'. Ik had dus voordien begrepen dat met 'klaarleggen' werd bedoeld dat de kabel gewoon aanwezig moet zijn. Hij was hier dus voor niets. Om dit te vermijden desbetreffende vragen. Alvast vriendelijk bedankt voor de hulp. Dit brengt mij toch wel de nodige stress, ook omdat ik van thuis uit werk. En jawel, ik heb al menig persoon hierover gebeld (ook van telenet) maar de uitleg die zij geven is niet altijd even duidelijk (volledig mijn schuld, leek zijnde).
... Meer weergeven