Boudy
Experienced Beetjesweter
Boudy
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
10-10-2022
16:53
|
Lid sinds: 22-07-2021
Datum laatste bezoek: 10-10-2022 16:53
Ranking
Experienced Beetjesweter
29-08-2022
16:48
1
Vervolg van de saga: Ik heb zowat alles getest en uitgevoerd wat hierover te vinden is zonder resultaat. In 't kort: Op mijn desktop werkt Outlook en Mail niet meer (bij verschillende email adressen is de fout dezelfde maar het ene email adres zend niet meer en het andere email adres ontvangt niet meer). Zowel in Outlook als in Mail kan ik wel een nieuw profiel aanmaken maar als ik de email adressen wil aanmaken krijg ik een gelijkaardige melding: dat de server niet bereikbaar is of onderbroken werd.... Op mijn laptop en Android phone: geen probleem Outlook werkt zonder problemen. WebMail werkt op Desktop en andere computers. Volgende uitgevoerd: Heb ondertussen Mozilla Thunderbird (mail applicatie) op mijn desktop geinstalleerd: alle aangemaakte adressen werken zonder problemen. Heb daarna MS Office gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd. (je kan spijtig genoeg Outlook niet alleen verwijderen). Maar dit heeft niet geholpen. Ik heb trouwens een flauw vermoeden dat de settings blijven staan gezien ik onmiddellijk terug de mailboxen zag toen Outlook opnieuw geïnstalleerd was. Voorlopig werk ik dus met Thunderbird 😒 op mijn DeskTop. Nogmaals bewijs dat het een Outlook probleem is en geen Telenet probleem. Ik zie niet veel opties meer (Windows opnieuw installeren en herbeginnen van NUL, alles terug opnieuw installeren) tenzij iemand me kan zeggen hoe ik Outlook volledig kan verwijderen..... met inbegrip van alle settings inclusief deze in het register? Nog een goede raad: ik had een aanslepend probleem met Telenet TV dat maar niet opgelost raakte (werkte (kort), werkte niet (lang)). Ik heb een klacht ingediend via een webformulier en dan wordt je gecontacteerd door iemand van de klachtendienst die het probleem intern mee opvolgt. Niet dat het onmiddellijk opgelost is maar toch er is interne opvolging en dat helpt denk ik. Doen dus. Met collegiale groeten aan alle 0x800CCC0E members 🙄🙄 Boudy
... Meer weergeven
24-08-2022
13:05
Mijn Window update worden telkens binnen de paar dagen geinstalleerd. Op dit ogenblik geen updates (heb ook de drivers ge-updated). Tot op heden dus geen oplossing. Had ondertussen wel problemen met telenet: mijn pw was plots niet meer juist. Kon dus ook geen mail meer lezen op mijn laptop! Ze hadden blijkbaar mijn pw veranderd of gewist? Wie zal het zeggen? Enfin dit is opgelost met het herinstellen van het pw. Ik heb van MS geen degelijk antwoord gekregen en de in de "InApp Help" thread is verdwenen na het starten van Outlook in safe mode.... Heb de MS tool: Support and Recovery Assistant for Office 365 gerund voor Outlook. Bevinding van deze app: Office 365 Connectivity Failed on IP4. Dat is een mogelijkheid maar als ik de "whatismyip.com" website raadpleeg: heb ik een connectie voor zowel IP4 & IP6. Dus geen probleem. Ik vermoed dat er een Windows (Outlook?) instelling is die de mist is ingegaan maar ik vind nergens info of instellingen om dit aan te passen. Heb reeds de netwerkkaart vervangen door een netwerkkaart die ik nog had liggen: geen resultaat. Beide kaarten gereset etc.... Geen oplossing. Ook niet via een USB > Netwerk adapter die ik gebruik op mijn surface (waar hij wel werkt). M%ocht bovenstaand bij iemand een belletje doen rinkelen dan hoor ik het graag! Met dank bij voorbaat!
... Meer weergeven
16-08-2022
17:01
Ik heb dit probleem eveneens sinds zaterdag 13/08. Ik heb de hele discussie/thread hier gelezen en de voorgestelde "oplossingen" indien mogelijk uitgetest. Tot op heden zonder succes. Ik vermoed dat het probleem niet bij telenet ligt gezien ik ook een aantal email adressen via outlook beheer die gehost worden door Combell. Daar heb ik hetzelfde probleem. Er komt geen email toe en er gaat er geen naar buiten (1 uitzondering: mijn hoofdmailadres bij telenet verzend blijkbaar wel....?). Op mijn laptop die ongeveer even oud is als mijn desktop heb ik het probleem NIET. Webmail van Telenet en van Combell werken beide. Windows MAIL is iets vroeger ('s morgens versus 's avonds) gestopt met werken dan Outlook??? Ik heb Windows 10 64-bit op beide comuters. Op mijn Android Phone werken de account die erop staan (2: een via Telenet en een via Combell). Ik heb één van de accounts die ik niet meer gebruik gewist maar kan deze niet opnieuw installeren wegens "geen contact met de server". Vandaar dat ik ook geen andere accounts meer zal herinstalleren... Bovenstaande laat me sterk vermoeden dat het inderdaad een lokaal software probleem is (Windows of Outlook?). Buiten de automatische windows en office updates is er enkel nog een update uitgevoerd van de NAS software op mijn desktop en niet op mijn laptop. Ok ga deze voorlopig ook niet uitvoeren op mijn laptop. Ben ondertussen in contact met Microsoft "In App Contact" support maar tot op heden geen oplossing. Mocht hier iets interessant uitkomen dan laat ik het weten Indien hier iemand reeds een oplossing voor heeft dan wil het graag horen.
... Meer weergeven
24-07-2021
01:12
Het is een IMAP account met de standaard telenet instellingen: imap.telenet.be 993 smtp.telenet.be 587 De beveiliging kan ik niet zelf instellen en zie deze trouwens ook niet verschijnen op het scherm bij de instellingen maar vermoed dat die correct worden ingesteld. Boudy
... Meer weergeven
23-07-2021
13:03
Outlook kon niet meer gestart worden op Android Phone: Oneplus 5T.
De app via Google Play Store opnieuw geinstalleerd. Hotmail email kan zonder problemen geinstalleerd worden. De telenet email kan niet meer geinstalleerd worden. Krijg steeds volgende melding (in kadertje):
Quote
Inlog Fout
De verbinding met je mailserver is verlopen. Controleer aub je mail-instellingen.
Ondersteuning OK
Unquote
Heb geprobeerd om hetzelfde emailadres op een andere Smartphone (waar een ander telenet email adres wel werkt) te installeren en ontvang dezelfde foutmelding. Vice versa lukt het ook niet. Werkend email adres installeren op de smartphone waar we reeds de melding ontvangen.
Op de laptop (Windows 10) werkt het email adres zonder problemen. Webmail werkt.
De helpdesk van Telenet zegt dat ze niet kunnen helpen gezien dit geen algemene fout is.
Ter info: instellingen en paswoord enz zijn gekend en juist ingevuld.
Heeft hier iemand dit reeds meegemaakt en een oplossing gevonden?
Met dank bij voorbaat!
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Outlook op Android Oneplus 5T. Inlog Fout
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
e-mailadres aanmaken
-
IMAP
-
mailbox
-
Outlook
-
server
Berichten die Boudy geliked heeft
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
1 | 29-08-2022 16:48 |
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig