Hey,
misschien dat iemand een vergelijkbaar probleem had en mij kan helpen.
Probleem: sinds 21/9 9u36 geen internet meer. TV signaal 100% OK.
Visueel:
router (CH7465LG-TN) lijkt in een boot-loop te zitten.
Herstart, power licht netjes op (eerst knipperend, dan vast, kleur = wit/geelachtig)
Dan begint power en dubbele pijltjes (Internet?) groen te knipperen.
Power blijft groen branden (knipperen stopt), Internet pijltjes blijven groen knipperen.
Na 20s of zo herstart de modem (alle lichtjes uit, dan allemaal rood, enz...) en het opstart process begint opnieuw
Acties:
een 2 uur gewacht, router eens herstart, geen oplossing
Telenet gebeld: nieuwe model gaan halen, zelfde dag gehaald, zelfde probleem
Telenet gebeld: er komt een technieker (do 32/9). Getest met 3de modem: zelfde probleem. Alles nagemeten tot aan punt waar coax binnenkomt: signalen zijn OK. Conclusie: zal aan buitenbekabeling liggen. Technieker boekt iemand van kabelmaatschappij Fluvius. Die kon maandag 27/9.
Fluvius meet alles na: signalen OK. Even testen met een andere dikkere coax uit zijn camionette: zelfde probleem. Modem rechtstreeks op grijs kastje in de straat met power uit camionette: volgens die persoon werkt het dan wel. Persoon heeft 2 uur aan het testen geweest en moest dan vertrekken wegens nog andere geplande interventies... Conclusie: van die Fluvius technieker: raar issue. Hij zegt dat als de power vast groen oplicht, dit wil zeggen dat het signaal in orde is??? Hij stelde voor om Telenet en Fluvius eens tesamen ter plaatse vragen. Hij zou het nodige doen. Ik wordt nog gebeld...
Dinsdag 28/9 gemiste oproep van Telenet, even teruggebeld. Persoon van support zegt dat het dossier in wacht staat op mijn actie omdat het aan mijn elektriciteit zou liggen. Huh? Ik moet een elektricien laten komen om de binneninstallatie te laten nakijken. Ook geen enkele indicatie wat ik exact moet laten nakijken. Gezegd dat dit heel raar zou zijn en omdat de modem voeding zelfs geen aarding gebruikt. Ik kon een klacht indienen om het dossier uit de impasse te halen.
Dan via de portal een klacht ingediend. Nog geen contact gehad.
Ondertussen zelf getest met een UPS batterij verbonden met het net en een keer los van het net (dus op noodstroom): geen verschil. Aan onze buren gevraagd of ik even hun elektriciteit mocht gebruiken en met een lange verlengkabel getest: geen verschil. Binnen verschillende stopcontacten gebruikt (tot aan de garage vanachter in de tuin): geen verschil. Telkens dezelfde boot-loop. Dan lijkt het mij toch dat het elektriciteit probleem al op straat niveau zou zitten? Opties en ideeën raken op.
Vandaag terug naar support gebeld. Na veel uitleggen en toch wat aandringen dat er ergens iets niet klopt aan het verhaal, wordt er terug een technieker ingepland voor morgen. Fingers crossed...
Uiteraard wil ik constructief blijven meedenken of mogelijke oorzaken elimineren. Ik zou al bijna beginnen denken dat ze het kastje in de straat moeten vervangen; dat daar ergens een demping zit waardoor het rechtstreeks wel werkt en met een langere kabel er tussen niet meer...
Ik sta open voor suggesties of zaken die ik zelf nog kan meten/testen.
Alvast bedankt, Philippe
Titel gewijzigd door Ellen (mod) | Vorige titel: Geen Internet meer
Titel gewijzigd door Bjarne (mod) | Vorige titel: Internetissues
... Meer weergeven