Aangezien ik mij stilaan dooderger post ik het hier maar even. Mijn thuis installatie bestaat uit een CH7465LG-TN modem en een AP (of booster zoals ze het bij Telenet noemen) op het 1ste verdiep, bekabeld aangesloten. Al een 2 tal jaar ervaar ik op erg regelmatige basis dat het WiFi netwerk wegvalt of onderbroken wordt. Dit uit zich meestal in het feit dat mijn toestellen Gsm’s/tablets/streaming hifi/draadloze bel wel nog verbonden zijn met de modem maar geen internetverbinding meer hebben of dat er op regelmatige basis onderbrekingen zijn tijdens het afspelen van muziek, filmpjes enz… De enige oplossing die dan helpt is om de modem te resetten. Waarna ik weer soms enkele dagen, soms weken zonder problemen verder kan. De modem zelf werd reeds tweemaal vervangen (technici zagen de uitval ook). Steeds door hetzelfde model. Ik begin stilaan de indruk te krijgen dat het aantal totale clients of de beschikbare bandbreedte te beperkt is voor wat wij hier in huis doen (namelijk muziek luisteren over WiFi, ondertussen surfen op het internet en bijvoorbeeld YouTube filmpjes afspelen). De reden waarom ik vooral neig naar de bandbreedte is omdat het erg vaak voorkomt als er gestreamd wordt van muziek en video tegelijk (op 2 apparaten is soms al genoeg). De WiFi dekking op de plaatsen waar dit zich voordoet is nochtans uitstekend. Zijn er hier techneuten die kunnen helpen om te achterhalen wat het probleem precies is? Ik ben immers aan het overwegen om opnieuw contact op te nemen met de ondersteuning en ditmaal een CH8568LG te vragen of een CV8560E en die in bridge mode te plaatsen om er een eigen mesh netwerk achter te koppelen.
... Meer weergeven