Sinds zondag 15/05 zijn alle websites gerelateerd aan KULeuven (kuleuven.be, toledo.kuleuven.be,…) voor mij niet bereikbaar. Ik krijg letterlijk de melding ‘Deze site is niet bereikbaar’. Alle andere websites zijn perfect bereikbaar. Een netwerkcontrole geeft de volgende respons: “bron (www.kuleuven.be) is online, maar reageert niet op verbindingspogingen. De externe computer reageert niet op verbindingspogingen via poort 443, mogelijk vanwege instellingen van de firewall of het beveiligingsbeleid, of doordat de externe computer tijdelijk niet beschikbaar is. Er zijn geen problemen gevonden met de firewall op uw computer.” Ook op mijn smartphone zijn dezelfde websites onbereikbaar, dus het lijkt niet aan mijn computer te liggen. Verbinding via 4G lukt wel, maar dit verloopt niet via telenet. Ik heb reeds contact gehad met de ICT helpdesk van KULeuven en daar zien ze geen IP-block of ander probleem. Zij vermoeden dat de internet service provider mogelijks IP-ranges blokkeert. Resetten van Dlink router, of gebruik van andere browser reeds gedaan maar niet succesvol. Iemand een suggestie om het probleem op te lossen? Ik hoor het graag. Onderaan een tracing route outcome:
... Meer weergeven