arned
Experienced Weetjeslezer
arned
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
31-10-2022
14:26
|
Lid sinds: 31-10-2022
Datum laatste bezoek: 31-10-2022 14:26
Ranking
Experienced Weetjeslezer
31-10-2022
13:23
Welk model van modem heb je? Als je nog het oude model van modem hebt kun je proberen de modem van Telenet als switch/bridge in te stellen en een eigen router aansluiten, heb al meerdere malen als antwoord hier zien voorbijkomen dat dit een oplossing kan bieden al zoeken naar een oplossing voor mezelf (o.a hieronder). https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Packet-Loss-met-CH8568LG-modem/m-p/145021/highlight/true#M27233 Helaas kan dit blijkbaar niet voor het model CV8560E (de nieuwste) tenzij ik het niet kan terugvinden in de instellingen van Telenet. Heb al maanden last van hetzelfde probleem, dus als er iemand een oplossing weet of iets weet wat ik nog kan proberen ben ik zeer geïnteresseerd (buiten wisselen van provider, die optie staat op de lijst, maar dat wil ik als laatste optie houden). Werd al verschillende keren genegeerd na vragen stellen aan de klantendienst of er eens kon worden gekeken naar dit probleem, heb hier uiteindelijk antwoord op gekregen dat er een technieker eens zou moeten langskomen om te kijken (dit nadat ik een packet loss test met pingplotter had gedaan en dit aangetoond had). Maar eerlijk gezegd geen idee wat die technieker bij mijn thuisinfrastructuur zal doen om daar verandering in te brengen, 'k heb al iedere kabel in het huis meerdere malen getest, netwerkkaart vervangen, kabels vervangen, modems herstart, apparaten losgekoppeld, netwerk drivers geüpdatet, etc zonder resultaat. Probleem lijkt zich willekeurig voor te doen, bij download en upload meten via speedtest.net zijn deze altijd zeer hoog, helaas als ik dan een packet loss test doe dan verlies ik 20-40% van mijn packets (is ene keer al erger dan de andere). In de meeste spellen verlies ik verbinding met de server iedere 3 minuten voor een 10-tal seconden, in online voice calls over Teams worden mijn calls vaak beëindigd door het droppen van de verbinding, lange buffertijden bij streamen van hoge resolutie video etc. Het probleem was even opgelost voor een paar maanden (een eind nadat ik een upgrade had gedaan naar de GIGA Speedboost optie) maar doet zich ondertussen weer voor.
... Meer weergeven
Berichten die arned geliked heeft
Nieuwste tags
Nog geen tags aanwezig